پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 250588
افزايش سقف وام خريد مسکن در دستور کار نيست
تاریخ انتشار : 1399/10/29 10:13:39
نمایش : 1606
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازي گفت: مذاکرات اين وزارتخانه با مسئولان بانک مرکزي براي افزايش رقم تسهيلات «ساخت» مسکن ملي از ۱۰۰ به ۱۵۰ ميليون تومان است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازي درباره مذاکرات اين معاونت با بانک مرکزي تصريح کرد: در جلساتي که هفته گذشته با مسئولان بانک مرکزي به رياست اکبر کميجاني، قائم مقام بانک مرکزي برگزار کرديم، درباره افزايش سقف وام مسکن بحث شد.

وي در پاسخ به اين پرسش که آيا افزايش وام مسکن، قرار است به تسهيلات صندوق پس انداز مسکن يکم تعلق بگيرد يا تسهيلات خريد مسکن از محل اوراق؟، گفت: موضوع مذاکرات، وام «خريد» مسکن نيست و به افزايش تسهيلات «ساخت» در طرح ملي مسکن اختصاص داشته است.

معاون وزير راه افزود: پيشنهاد وزارت راه و شهرسازي به بانک مرکزي، ۱۵۰ ميليون تومان با سود ۱۸ است که بايد در شوراي پول و اعتبار مطرح شود.

اقساط وام ۱۵۰ ميليوني مسکن ملي: ماهانه ۲.۵ ميليون تومان

با توجه به اينکه وزير راه و شهرسازي از ۱۲ ساله شدن مدت زمان بازپرداخت وام مسکن ملي و همچنين معاون وي از ۱۸ درصد بودن نرخ سود آن در صورت رسيدن به سقف ۱۵۰ ميليون تومان، خبر داده اند، اقساط آن حدوداً ۲ ميليون و ۵۵۰ هزار تومان خواهد بود.

انتهاي پيام/

منبع: مهر

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html