پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 250585
پول و ۲ مانع بر سر راه بازگشت ترابي به پرسپوليس/ شماره ۹ سورپرايز زمستاني سرخ‌ها؟
تاریخ انتشار : 1399/10/29 10:04:17
نمایش : 1417
ترابي بعد از نيم فصل حضور در العربي، در آستانه پايان همکاري با اين باشگاه قرار دارد و اين موضوع باعث شد تا شايعات حول بازگشت احتمالي اين بازيکن تکنيکي به پرسپوليس داغ شود.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ مهمترين خبر حوالي پرسپوليس نه دعواي سرمربي و رئيس هيات مديره است، نه برکناري احتمالي رسول پناه و نه حتي بازي امروز با فولاد. مهمترين خبر اين روزهاي پرسپوليس از قطر مي آيد. جايي که بخشي از ستاره هاي ريز و درشت فوتبال ايران بازي مي کنند و البته مهمترين ستاره فصل گذشته پرسپوليس نيز آنجاست؛ مهدي ترابي.

ستاره اي که در پوکر قهرماني سرخ ها در فصل گذشته نقش کليدي و حياتي داشت و با نمايش درخشان خود بهترين بازيکن فصل گذشته فوتبال ايران لقب گرفت تا بلافاصله در تيررس ليگ متمول قطر قرار بگيرد. تعلل مهدي رسول پناه و رفتار عجيب او سبب شد تا ترابي ساده تر از حد تصور از پرسپوليس جدا شده و بدون حتي پرداخت بند جدايي اش راهي قطر شود و پيراهن العربي را بپوشد. اتفاقي که يکي از شاهکارهاي دندانپزشک وزير در پرسپوليس بود.

در حاليکه تصور مي شد ترابي با توجه به سبک فوتبالش در قطر و العربي بدل به ستاره شده و ليگ قطر را تحت الشعاع حضور خود قرار دهد اما او برخلاف پيش بيني ها در العربي هيچ درخششي نداشت و بدل به يک خريد سوخته و بي مصرف شد.

مصدوميت هاي سريالي و البته شرايط خاص العربي سبب شد تا حتي هواداران قطري عليه اين ستاره ايراني جبهه گيري کنند و خواستار اخراج او شوند. درخواستي که حالا در نيم فصل ليگ قطر توسط مديران باشگاه العربي اجابت شده و آنها ستاره ايراني را از ليست خود کنار گذاشته اند و حتي جانشين او را نيز مشخص کرده اند.

ترابي بعد از نيم فصل حضور در العربي، اکنون در آستانه پايان همکاري با اين باشگاه قرار دارد و اين موضوع باعث شد تا شايعات حول بازگشت احتمالي اين بازيکن تکنيکي به پرسپوليس داغ شود.

چندي پيش و بعد از اينکه اين شايعات قوت گرفته بود، ابراهيم شکوري در توضيح اين اقدام باشگاه براي جذب ترابي اينگونه واکنش نشان داد: ترابي تمايل به بازگشت دارد و کادرفني هم به شدت موافق است. درصورت توافقات مالي پرسپوليس با باشگاه قطري، اين موضوع در نيم فصل جدي‌تر پيگيري مي‌شود اما صحبت در مورد نقل و انتقالات، يک روز قبل بازي‌‌‌ها صحيح نيست.

ماجرا اما حالا جدي تر شده. در‌ شرايطي که رسانه‌هاي قطري با تاييد خبر مربوط به جدايي مهدي ترابي از المساکني به عنوان جانشين اين بازيکن ايراني در العربي ياد کرده‌اند، حميد مطهري مربي پرسپوليس در نشست خبري خود پيش از جدال با فولاد از تمايل اين باشگاه براي جذب ترابي در نقل و انتقالات زمستاني خبر داد: الان هفته هشتم هستيم و فردا بازي نهم را خواهيم داشت. ما با مديريت باشگاه هماهنگ مي کنيم و در حال رصد هستيم. تيم ما خيلي خوب است اما مخصوصا در بخش حمله بايد خودمان را تقويت کنيم و مهدي (ترابي) يکي از آن هاست. بايد وضعيت قرارداد او را ببينيم و به موقع عمل کنيم.

*حرکت پرسپوليس با چراغ خاموش

باشگاه پرسپوليس اولين گام را براي جذب مهدي ترابي برداشت خيلي آرام و بي سر و صدا برداشته است. مديرعامل سرخ پوشان حدود يک ماه قبل با ارسال نامه اي به باشگاه العربي از اين باشگاه قطري خواست تا وضعيت ترابي را تشريح کرده و شرايط خود را براي آزادسازي اين بازيکن اعلام کند. در همان روزهايي که زمزمه هاي کنار گذاشتن ترابي از العربي بالا گرفته بود.

در ادامه باشگاه العربي نيز پاسخ نامه باشگاه پرسپوليس را داد و مبلغ رضايت نامه مهدي ترابي را 150 هزار دلار اعلام کرد. رقمي که پرداخت آن با توجه به قيمت افسارگسيخته دلار و خزانه خالي باشگاه، از عهده پرسپوليس خارج است و سرخ ها توان پرداخت چنيني مبلغي را ندارند. باشگاه پرسپوليس در مذاکرات اوليه خود به طرف قطري اعلام کرده که در نهايت رقمي بين 80 تا 90 هزار دلار مي تواند براي رضايتنامه ترابي پرداخت کند. اختلاف رقم مورد درخواست باشگاه العربي و پرسپوليس بر سر رضايتنامه ترابي سبب شده تا مذاکرات فعلا متوقف شود اما آنچه مشخص است اشتياق فراوان سرخ ها براي به خدمت گيري مهاجم سابق خود است و آنها به راحتي از ترابي نمي گذرند. به ويژه اينکه ضعف پرسپوليس در خط حمله در هفته هاي اخير به شدت نمايان شده و کمبود مهاجم و محروميت غيرمنتظره آل کثير آنها را در منگنه قرار داده و براي جبران اين نقيصه چه کسي بهتر از ترابي که فصل پيش در پيراهن پرسپوليس کولاک کرده بود.

*تماس گل محمدي با ترابي

در ادامه همين تلاش ها تماسي بين گل محمدي و ترابي برقرار شد و ترابي نيز در اين تماس تلفني قلبا تمايل خود را براي بازگشت اعلام کرد. اين در حاليست که تعدادي از باشگاه هاي ليگ برتري خواهان جذب ترابي هستند. از تراکتور و سپاهان گرفته تا سايپا و يکي دو تيم ديگري که توانايي پرداخت مبلغ رضايت نامه ترابي را دارند. به همين دليل نيز شايعه شده مدير برنامه هاي اين بازيکن خواهان حضور ترابي در اين تيم هاست. اما موضوع اين است که ترابي در آخرين تماسي که با گل محمدي داشته صراحتا به او اعلام کرده اگر نتواند به پرسپوليس بيايد، راهي سايپا خواهد شد.

 

*سنگ بزرگ پيش پاي شماره 9

تنها مانع بازگشت پرسپوليس اما رقم رضايتنامه نيست و دو مانع عجيب سر راه هافبک سابق پرسپوليس قرار گرفته.  ظاهرا برخي به او گفته اند در صورت بازگشت به ليگ ايران تيم ملي را از دست مي دهد و يا حتي شايد نيمکت نشين شود و همين موضوع عجيب باعث ترديد اين بازيکن براي تصميم گيري شده.

از سوي ديگر مدير برنامه هاي ترابي نيز چندان مايل به بازگشت وي به فوتبال ايران نيست و تاکيد دارد تا او در قطر بماند و به تيم ديگري بپيوندد. تفاوت رقم قرارداد چشمگير باشگاه هاي قطري و ايراني سبب شده تا اين مدير برنامه به دليل انتفاع مالي و مباحث اقتصادي روي حضور ترابي در قطر پافشاري کند. از همين رو مدير برنامه هاي اين بازيکن با او دچار اختلاف نظر شده و او خواهان اين است که ترابي در قطر بماند يا به باشگاه هاي ديگر ايراني که از نظر مالي ترابي را تامين مي کنند، بپيوندد.

*مهدي پيشقدم مي شود؟

با وجود تمامي اين مشکلات به نظر مي رسد باز هم ترابي پرسپوليس را به هر تيم ديگري ترجيح بدهد. ظاهرا او مذاکرات با باشگاه العربي را براي گرفتن تخفيف آغاز کرده تا با کاهش مبلغ رضايتنامه 150 هزار دلاري بتواند مهمترين مانع خود در راه بازگشت به پرسپوليس را از سر راه بردارد. از سوي ديگر باشگاه پرسپوليس از ستاره خود انتظار دارد که در اين راه پيشقدم شده و خود شخصا رضايت قطري را اخذ کند. به ويژه اينکه ترابي در پايان فصل به شکل نامهربانانه اي از پرسپوليس جدا شد که دلخوري و ناراحتي شديد هواداران را به همراه داشت و حالا براي جبران مافات خود براي دريافت رضايتنامه و تقبل مبلغ اختلاف نظر دو باشگاه به نوعي به هواداران اين تيم اداي دين کند.

فراموش نکنيد نقل و انتقالات کشور قطر حدود 7 روز ديگر به پايان مي رسد و باشگاه العربي نيز بايد هرچه سريع تر در مورد ترابي تصميم بگيرد. اين در حاليست نقل و انتقلات زمستاني فوتبال ايران نيز 15 روز ديگر آغاز مي شود. هر چه باشد ترابي در حوالي پرسپوليس قرار دارد و اگر اتفاق خاصي نيفتد بزودي بايد شاهد عکس يادگاري مجدد او با پيراهن قرمز باشيم. يک ترانسفر جذاب که مي تواند تقريبا تمامي مشکلات سرخ ها را مرتفع کرده و تا هواداران اين تيم همه سکته هاي نيم فصل نخست را فراموش کنند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html