پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 250571
موجي از گراني‏هاي لجام‌گسيخته بازار را فراگرفته است
تاریخ انتشار : 1399/10/22 10:05:35
نمایش : 1393
کارشناس مسائل اقتصادي: در هفته‏هاي اخير بسياري از کالاهاي اساسي موردنياز مردم نيز با گراني دوچندان مواجه شده‏اند. در اين ميان آنچه موجب نگراني است فشار مضاعف گراني بر عهده آسيب‏ديدگان وضعيت کرونايي است که بايد شرايطي دشوارتر را تحمل کنند
سجاد شهراني در مورد گراني‏هاي افسارگسيخته اين روزهاي بازار در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري تحليلي پيرغار گفت: در ماه‏هاي اخير و بخصوص از ابتداي سال ۹۹ موجي از گراني‏هاي لجام‌گسيخته بازار را فراگرفته است. بازار ارز و طلا، بازار مسکن و بازار خودرو در اين زمينه پيشتازند.
 
وي افزود: در هفته‏هاي اخير بسياري از کالاهاي اساسي موردنياز مردم نيز با گراني دوچندان مواجه شده‏اند. در اين ميان آنچه موجب نگراني است فشار مضاعف گراني بر عهده آسيب‏ديدگان وضعيت کرونايي است که بايد شرايطي دشوارتر را تحمل کنند.
 
وي بيان داشت: وجود مافياي اقتصادي به‏ويژه در بازار ارز و طلا و مسکن و خودرو که نمونه‏ي آن را در کشف انبارهاي مختلف خودرو ديديم باعث اين گراني‏هاست. اين باندهاي مافيايي در هر وضعيت سخت و دشوار دست بکار شده و براي تقويت منافع بادآورده خود تلاش مي‏کنند و موجب به وجود آمدن اين شرايط مي‏شوند.
 
وي عنوان داشت: عدم وجود يک نظارت هوشمند و فعال و کارآمد و مستمر در دستگاه‌هاي مختلف باعث سوءاستفاده فرصت‏طلبان در اين‏گونه شرايط و نفوذ و رسوخ آنان در مناصب و منافذ مهم است.
 
وي اظهار داشت: انتظار مي‏رود دولت محترم به خاطر اين‌که نظام سياست‏گذاري مياني و خرد و تيز برنامه‏ريزي و اجرا در عرصه اقتصاد را بر عهده دارد؛ با هماهنگي و برنامه و اقدام قاطع در همه مراحل به‌ويژه نظارت دقيق و رصد و پايش مشکلات اقدامات مؤثرتري را انجام دهد. نبايد به‏گونه‏اي عمل کرد که تلقي رهاشدگي کارها در سال پاياني دولت در اذهان مردم و افکار عمومي شکل بگيرد.
 
وي گفت: مجلس تازه‌نفس و جوان و انقلابي يازدهم که رويکرد اصلي خود را اقتصاد و معيشت مردم قرار داده است بايد با هدف‏گيري دقيق درست و اقدامات نقطه زن و راهگشا، اولويت‏هاي اصلي را در رفع مشکلات معيشتي فهرست کرده و براي آن راهکارهاي مؤثر و کارگشا بينديشد و از دولت مطالبه و پيگيري کند.
 
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html