پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 250551
آينده واليبال ايران قربانيِ تصميم‌هاي رئيس فدراسيون/ دو مشتري و يک بليط روي نيمکت تيم نوجوانان!
تاریخ انتشار : 1399/10/17 09:15:38
نمایش : 1669
تصميم عجيب و حيرت‌انگيز رئيس فدراسيون واليبال براي سرنوشت نوجوانان واليباليست در شرايطي اتخاذ شده که پاي سلسله توجيهات بي‌مايه و رفتارهاي مشکوک را به ميان مي‌آورد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، عصر دوشنبه و در حالي که هم‌چنان حواشي مربوط به سرپرستي تيم واليبال نوجوانان شفاف‌سازي نشده بود، رئيس فدراسيون واليبال از تعيين سرمربي جديد براي اين تيم خبر داد؛ آن‌هم در شرايطي که مسعود آرمات حدود دو ماه قبل به‌عنوان سرمربي جديد نوجوانان واليباليست انتخاب شده بود.

طي هفته گذشته انتصاب عجيب رئيس اتحاديه صنف چلوکبابي شهرستان قزوين به سمت حساس سرپرستي تيم واليبال نوجوانان حواشي بسياري را ايجاد کرده بود و شائبه تاثيرگذاري مسعود آرمات که همزمان سرمربي تيم واليبال شورا و شهرداري شهر قزوين نيز هست بر اين موضوع نيز تشديد شد، اما تصميم جديد رئيس فدراسيون به آتش اين شايعه‌ها دامن بيش‌تري زد.

مسعود آرمات که اخيراً به‌عنوان سرمربي تيم واليبال نوجوانان تعيين شده، برنامه داشت تا تيم واليبال زير 17 سال را براي مسابقات سال آتي آماده کند و در صورت موفقيت و کسب مقام هم احتمالاً در همين سمت باقي بماند؛ اما سناريويي که محمدرضا داورزني براي اين صندلي جنجالي نوشته، باعث شده تا آينده آرمات در هاله‌اي از ابهام قرار گرفته و آينده نوجوانان واليباليست نيز در محاق قرار بگيرد.

يک انتصاب بي‌معيار و خلق‌الساعه!

با حکم عجيب محمدرضا داورزني سرمربي تيم نوجوانان براي دو سال آينده از الان انتخاب شده است! تصميمي حيرت‌انگيز که با هيچ متر و معياري نمي‌توان آن را توجيه کرد و در هيچ کجاي دنيا و هيچ رشته ورزشي نمونه مشابهي ندارد که براي تيمي که مربي دارد، از هم اکنون براي 2 سال آينده مربي جديدي انتخاب کنند. زماني که حتي زنده بودن در آن محل تشکيک و پرسش است! داورزني براي اين انتخاب با همان ادبيات خاص خود ادله و توجيهات بي‌مايه‌اي را بر زبان مي آورد که نه تنها هيچ کمکي به حل ماجرا نمي کند، بلکه اين انتخاب را عجيب‌تر، حيرت‌آورتر و غيرمنطقي‌تر جلوه مي دهد.

با انتصاب عجيب محمد وکيلي براي هدايت بلندقامتان نوجوان در سال 1401، از همين حالا مشخص است که مسعود آرمات حتي در صورت قهرماني در تورنمنت بين‌المللي سال آتي هيچ شانسي براي ادامه بقا روي نيمکت تيم واليبال نوجوانان نخواهد داشت و اين موضوع باعث خواهد شد تا نه ديگر کسي به دستورات و تفکرات آرمات توجه کند و نه خبري از بروز تلاش حداکثري توسط کادرفني و ملي‌پوشان باشد.

گرچه در ابعاد مديريتي و استراتژيک اين انتخاب با ايرادها و پرسش‌هاي زيادي روبه‌روست و نظير چنين اتفاقي را نه تنها در هيچ کجاي جهان واليبال بلکه در ساير ورزش‌ها هم نديده‌ايم که پرستيژ و جايگاه يک مربي را مانند گوشت قرباني تقسيم کنند، اما جانشين آرمات براي تيم نوجوانان 1401 هم آن‌چنان گزينه مثبتي نيست و حواشي بسياري را در سال‌هاي گذشته براي واليبال کشور توليد کرده است.

ورود بي‌ادب‌ها ممنوع نيست!

تيم واليبال نوجوانان به‌عنوان يک تيم آتي‌ساز و حامل سرمايه‌هاي کشور بايد تحت سرپرستي و هدايت افرادي باشخصيت و اصل‌ونسب‌دار قرار بگيرد تا علاوه بر افزايش ارزش‌هاي فني، به ترويج آرمان‌هاي اخلاقي و انساني نيز اهتمام ورزيده شود اما محمد وکيلي اصلاً فردي با چنين معيارهايي نيست و حواشي الفاظ رکيکش در اردوي تيم‌هاي پايه و بي‌اخلاقي‌هايي که رسانه‌اي هم شد هنوز به پاسخ مناسبي از سمت خودش و يا فدراسيون نرسيده.

رئيس فدراسيون واليبال درحالي انتخاب او را براي سال‌هاي آتي و پروژه‌هاي استعداديابي مي‌داند که عمر رياست وي بر ساختمان مجموعه ورزشي آزادي رو به اتمام است و قطعاً شرايط حضور در انتخابات بعدي فدراسيون واليبال را نخواهد داشت. او مدعي‌ست که آرمات را براي مسابقات آسيايي 1400 انتخاب کرده و وکيلي براي ساخت يک تيم جديد از سال 1401 منصوب شده، غافل از اين‌که مسابقات قاره‌اي زير 17 سال تنها در اروپا برگزار مي‌شود و معلوم هم نيست که اين انتخاب عجيب به مذاق رئيس جديد خوش بيايد يا خير.

رئيس فدراسيون واليبال با استفاده از عبارات «پوست‌اندازي تيم ملي بزرگسالان» و «سرمايه‌گذاري براي المپيک 2024» مشخصاً ميل به توجيه تصميم‌هاي عجيب و غريب خود دارد، اما اين راهکار مدت‌هاست که نخ‌نما شده و همه از دلايل اصلي چنين انتصاب‌هاي خلق‌الساعه‌اي مطلع هستند. پاي چوبين استدلال آقاي رئيس از چند صد کيلومتري نيز هويداست و استدلال‌هاي وي را پا در هوا جلوه مي‌دهد.

داورزني: به‌دنبال پوست‌اندازي از المپيک تا المپيک هستيم!

رئيس فدراسيون واليبال در توجيه انتخاب عحيب و تصميم بحث‌برانگيز خود اما دلايلي دارد. محمدرضا داورزني در گفت‌وگو با سايت فدراسيون تحت رياستش گفت: تيم نوجواناني که سال آينده ميزبان مسابقات قهرماني جهان است، در سال جاري هيچ مسابقه آسيايي را انجام نداده. از آنجايي که هيچ رويداد آسيايي رخ نداد، ما بايد تيم اعزامي به مسابقات قهرماني جهان را از دلِ مسابقات قهرماني کشور، باشگاه‌هاي نوجوانان و مسابقات دانش آموزي انتخاب کنيم. آرمات بايد تيم را انتخاب و براي مسابقات ۱۴۰۰ آماده کند. هدف‌گذاري ما بلندمدت است و در واقع بايد بازيکناني براي المپيک ۲۰۲۴ پاريس آماده کنيم. يکي از سياست‌هاي کلان فدراسيون، پوست اندازي تيم ملي از المپيک تا المپيک است و ما بايد از امروز استارت کار را بزنيم. به همين دليل مأموريتي به وکيلي داده‌ايم تا کارش را آغاز کند و استعدادهاي واليبال را از اقصي نقاط کشور شناسايي کند. کار آرمات نيز پس از مسابقات جهاني ۱۴۰۰ تمام است.

کارخانه: فدراسيون واليبال روحيه سازش‌گري را اتخاذ کرد

مصطفي کارخانه، سرمربي پيشين تيم ملي واليبال نيز در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي شبکه اطلاع رساني راه دانا پيرامون مسئله اخير تيم واليبال نوجوانان اظهار داشت: آقاي داورزني به تغيير و تحول در ساختار تيم‌هاي پايه تمايل داشت و اين موضوع با انتخاب مسعود آرمات که با تاييديه هيأت‌رئيسه و شوراي فني فدراسيون به تيم نوجوانان رسيد، مشخص شد.

وي درباره علت بروز استاندارد دوگانه از سوي رئيس فدراسيون واليبال گفت: محمد وکيلي هم يکي از سرمايه‌هاي ملي واليبال ايران است و در بحث استعداديابي تبحر خاصي دارد. فدراسيون هم نمي‌خواست که هيچ‌کدام از اين افراد باسابقه را از دست بدهد و با روحيه مسامحه و سازشگري اين اقدام را انجام داد.

کارخانه در همين مورد اضافه کرد: آرمات سوابق زيادي داشته و اين موضوع اميدوارم روي عملکردش در تيم نوجوانان تاثير نگذارد، اما وکيلي حوصله کار کردن با تيم‌هاي پايه را دارد و براي سازندگي انتخاب شده. زحمات مربيان پيشين نبايد به هدر برود و فکر مي‌کنم تصميم فدراسيون در اين باره به همين علت بود.

منبع:راه دانا

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html