پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 250549
قلعه‌نويي: نتايج ويلموتس را من مي‌گرفتم اعدامم مي‌کردند!/ دو گروه سياسي سر من معامله کردند
تاریخ انتشار : 1399/10/16 10:20:08
نمایش : 1383
سرمربي تيم گل‌گهر گفت: بايد از افرادي چون علي دايي، علي کريمي و مهدي مهدوي‌کيا حمايت کرد. اينها مي‌توانند کانديداي رياست AFC شوند، چون وزن بين‌المللي دارند و رأي مي‌آورند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ امير قلعه‌نويي با حضور در برنامه «فوتبال برتر»، اظهار داشت: از مدافعان سلامت تشکر مي‌کنم که يک سال ايثار کردند. از مسئولان هم مي‌خواهم که کار خريد واکسن را انجام بدهند و نوع خوبش را بخرند. کشور ما ثروتمند است، اما چيزي که لايق ايران و ايراني است، انجام نشده. اميدوارم در اين بخش که عزيزان ما ايثار مي‌کنند، مسئولان در خريد واکسن و شرايط اقتصادي به نفع ملت ايران عمل کنند.

وي در ادامه افزود: از خانواده‌ام تشکر مي‌کنم. در اين چند ساله به خانواده‌ام از لحاظ محبتي که بايد به همسر و بچه‌هاي عزيزم مي‌داشتم، ظلم کردم. فرزندان من مهر پدري را حس نکردند. من غرق فوتبال شده بودم و همسرم ايثار کرد. اميدوارم او مرا حلال کند. برخي عزيزان هستند که زحمات ما را به گونه ديگري جلوه مي‌دهند. يک بار تيمي پيدا نمي‌کنيد که به آن رفته باشم و شرايط عادي داشته باشد. آن تيم در شرايط جدولي و مالي بدترين وضعيت را داشته است، از جمله تيم ملي. اين به همان اتاق فکر مربوط است.

سرمربي پيشين تيم فوتبال استقلال با يادآوري اينکه بيشتر به تيم‌هايي رفته است که نهم، سيزدهم يا چهاردهم جدول بوده‌اند، تصريح کرد: مي‌گفتند تيمي که قلعه‌نويي گرفته پُر از ستاره است. اگر آن تيم ستاره داشت، سيزدهم جدول نمي‌شد. به جز يکي دو تيم، بقيه تيم‌هاي من شرايط مالي خوبي نداشتند. انتخاب گل‌گهر با مطالعه بود و از ته قلبم مي‌گويم سيرجان، مردم و مسئولان اين شهر مي‌توانند پايتخت فوتبال ايران شوند. من اين موضوع را نمي‌دانستم و اگر مي‌دانستم، گل‌گهر را با اشتياق بيشتري انتخاب مي‌کردم. مديران سيرجان و گل‌گهر عاشق فوتبال و ورزش هستند و کارهاي بزرگي انجام مي‌دهند.

سرمربي تيم فوتبال گل‌گهر سيرجان با تمجيد از زيرساخت‌هاي اين باشگاه خاطرنشان کرد: آنها فقط تجربه ليگ برتري نداشتند. من هميشه انگيزه بالايي دارم، اما تيم‌هاي من شرايط جدولي و پولي خوبي نداشتند. از استادم مجيد جلالي تشکر مي‌کنم که زحمات زيادي براي گل‌گهر کشيده است. پس از اتفاقاتي که سال گذشته رخ داد، گل‌گهر را انتخاب کردم که آرامش داشته باشم و فشار روي من کمتر باشد، اما با کاري که داوران مي‌کنند، اين فشار بيشتر شد.

قلعه‌نويي با بيان اينکه از انتخاب گل‌گهر خيلي راضي است، گفت: اگر روند فعلي ادامه يابد، گل‌گهر صرف‌نظر از نتيجه مي‌تواند مانند فولاد خوزستان و سپاهان، تبديل به قطبي در فوتبال ايران شود. مترصد اين هستيم که آکادمي قدرتمندي درست کنيم. سيرجان شهري مواصلاتي ميان استان‌هاي کرمان، هرمزگان، فارس و خوزستان است. مهندس ملارحمان (مديرعامل کارخانه گل‌گهر) بسيار فوتبالي است و از اتفاقات ريز فوتبال خبر دارد. محمد جواهري (مديرعامل باشگاه گل‌گهر) هم کاپيتان اين تيم بوده است.

وي در مورد برنامه خود براي آکادمي باشگاه گل‌گهر سيرجان بيان کرد: نشستي با ملارحمان و هيئت مديره باشگاه داشتيم تا در آکادمي باشگاه، حشمت مهاجراني و برخي اساتيد ديگر را به‌عنوان مدير اجرايي بياوريم. مهاجراني انسان بزرگي است و ارتباطات بين‌المللي قوي دارد. درباره اين طرح صحبت شده و فکر مي‌کنم اين عزيزان به دنبال اين هستند که مانند تيم‌هاي بزرگ شوند؛ البته گل‌گهر زيرساخت‌هاي بهتري دارد و اصولي‌تر وارد کار مي‌شود.

سرمربي تيم فوتبال گل‌گهر سيرجان با بيان اينکه نگرش اين تيم به توانايي آن نمي‌خورد، اظهار داشت: شايد به خاطر اين است که تيم دومين فصل خود را در ليگ برتر پشت سر مي‌گذارد و فصل گذشته در هفته‌هاي پاياني در ليگ ماندني شد. امسال مطابق افکار تاکتيکي خود، زود شروع به يارگيري کرديم و نتايج خوبي گرفتيم. بازي‌هايي هم که باختيم وجداناً ناشي از بدشانسي و کم‌شانسي بود. يک روز توپ‌ها وارد دروازه نمي‌شود که مي‌شود بدشانسي، اما روزي ديگر گل‌هاي عجيبي مي‌خوريم.

قلعه‌نويي با بيان اينکه اشتباهات داوري چند قهرماني را از او سلب کرده است، تصريح کرد: 10 سال است که اين اتفاق رخ مي‌دهد و داوري چند جام را از من گرفت. مگر مي‌شود يک داور، سه يا چهار بار براي من قضاوت کند و در سه تيم مختلف عليه من سوت بزند؟ از اين داوران زياد بودند و من اين موضوع را با سند مي‌گويم. هفته‌هاي پاياني فصل گذشته اين اتفاق افتاد و امسال هم با نتيجه يک بر صفر جلو بوديم که يک اشتباه رخ داد.

«گل‌گهر براي دومين سال در ليگ برتر حضور دارد و روان تيم با يک پنالتي به هم مي‌ريزد.»، وي ضمن بيان اين جمله خاطرنشان کرد: پنالتي دقيقه 93 فولاد درست نبود و يکي از پنالتي‌هاي ذوب‌آهن هم پنالتي نبود. نمي‌گويم اين موضوع ناشي از لجبازي است، اما وقتي يک اتفاق چند بار تکرار شده است. اگر يک بار اشتباه رخ دهد مي‌گوييم عمدي بوده است.

وي با بيان اينکه نمي‌داند زاويه ايجاد شده ميان داوران عليه او براي چيست، گفت: ما اين بازيکنان را جمع کرديم و به گفته دوست و دشمن، خوب بازي مي‌کنيم. همه ديدند چقدر بازي ما با استقلال، صنعت نفت يا ذوب‌‌‌آهن زيبا بود، اما يک داور با يک سوت، کل زحمات ما را نابود مي‌کند. گل‌گهر اين شرايط را نداشته است. شايد بازيکناني که از استقلال آمده‌اند وضعيت ديگري داشته باشند، اما تيم گل‌گهر چنين شرايطي را تجربه نکرده است. مالکيت توپ ما مقابل استقلال 60 به 40 درصد بود.

سرمربي تيم فوتبال گل‌گهر سيرجان در پاسخ به اين پرسش که چه برنامه‌ريزي براي ليگ بيستم براي تيمش دارد، بيان کرد: پس از نشست اولي که با ملارحمان داشتيم، احساس کردم سال اول مربيگري من است و انرژي زيادي دارم. من هر بازي فوتبالي باشد مي‌بينم و اميد زيادي به گل‌گهر دارم. صحبت ما با مسئولان باشگاه گل‌گهر سيرجان يک برنامه سه ساله بود تا در سال اول، ثبات تيمي را درست کنيم. فکر مي‌کنم اين موضوع را در اين هفته‌ها نشان داده‌ايم. فکر مي‌کنم با گذشت مسابقات حرف‌هاي زيادي براي گفتن خواهيم داشت.

قلعه‌نويي با تمجيد از دستيارانش اظهار داشت: وقتي يک تيم در يک فصل به رتبه سيزدهم جدول مي‌رسد و سال بعد بهترين نتايج را مي‌گيرد، نشان مي‌دهد جنس تيم در آن سال‌ها هم جور بوده است. از کادر فني گل‌گهر از جمله الهويي و حميديان تشکر مي‌کنم. يک مربي مطابق افکار تاکتيکي خود در فصل نقل‌وانتقالات بايد 12 امتياز بگيرد. تيم علاوه بر يارگيري بايد شش هفته بدنسازي انجام دهد. در ذوب‌آهن براي يافتن مهاجم نوک، 80 فيلم بازيکن ديديم که کي‌روش استنلي را جذب کرديم. مقابل او مقاومت شد و استنلي شش هفته بازي نکرد. او به افکار تاکتيکي‌ام مي‌خورد.

وي با بيان اينکه تيم‌هايش معمولاً بيشترين امتياز و گل زده را دارند و آقاي گل‌هاي مسابقات هم از تيم‌هاي او هستند، تصريح کرد: اين آمار الکي نيست و يک فکر پشتش بوده که مجموعه آن را انجام مي‌دهد. ما سال گذشته با سيستم 2-4-4 بازي مي‌کرديم که اين فصل با سيستم 2-4-4 و در برخي ديدارها با سيستم 1-3-2-4 بازي مي‌کنيم. در 20 دقيقه آخر مقابل استقلال هم با سيستم 2-4-4 لوزي بازي مي‌کرديم. خوشحالم محسن کريمي به ميادين بازمي‌گردد. او استعداد خوبي است که اميدوارم مصدوم نشود.

سرمربي گل‌گهر سيرجان با اشاره به بازيکنان احيا شده در تيم‌هاي خودش گفت: سجاد شهباززاده نيز چنين شرايطي دارد. سروش رفيعي در چهار يا پنج سال گذشته چند تيم عوض کرد؟ اما اکنون يکي از هافبک‌هاي خوب فوتبال ايران است. بازيکناني بودند که شرايط خوبي نداشتند، اما ديديم که آنها به افکار تاکتيکي ما مي‌خورند. اميدوارم مصدوميت مرتضي تبريزي برطرف شود. او از نيم‌فصل مي‌تواند خيلي به گل‌گهر کمک کند. رضا شکاري هم نسبت به همدوره‌هاي خود عقب است و به حق خود در فوتبال نرسيده است. او به مجموعه ما اضافه مي‌شود و اميدوارم بتواند جبران کند.

قلعه‌نويي درباره ثبت رکورد مربيگري در 500 بازي ليگ برتر فوتبال خاطرنشان کرد: موي سپيد را فلکم رايگان نداد، اين رشته را به نقد جواني خريده‌ام. در مربيگري عشق و صداقت خيلي مهم است. زماني که علي سامره مربي شده بود، به من گفت تازه مي‌فهمم چه مي‌گفتيد. برخي اصول را مربيان به بازيکنان نمي‌گفتند، اما من پاي اين اصول ايستادم. ما به دنيا آمديم که قيمت پيدا کنيم، نه اينکه به هر قيمتي زندگي کنيم. اين 500 بازي خيلي سخت گذشت. بهترين خاطره‌ام از اين بازي‌ها، قهرماني در سال 88 در ليگ هشتم و شهر امام هشتم با استقلال بود.

وي در پاسخ به اين پرسش که دوست دارد چه بخشي از اين 500 بازي را پاک کند، بيان کرد: در تيم ملي به من ظلم شد. در يک مراسم افطاري، آخوندي (مديرکل وقت امور بين‌الملل سازمان تربيت‌بدني) به من گفت محمد علي‌آبادي (رئيس وقت سازمان تربيت‌بدني) به من گفت از تو حلاليت بگيرم. او گفت ما براي تصويب اساسنامه، با کميته انتقالي بر سر تو معامله کرديم و به همين خاطر تو را کنار گذاشتيم. کميته انتقالي ناراحت بود که در يک برنامه، واقعيات را از مصطفوي گفتم. من از او تعريف نکردم.

سرمربي پيشين تيم ملي فوتبال ايران با تمجيد از رئيس پيشين فدراسيون فوتبال اظهار داشت: زماني که سرمربي تيم ملي بودم، در کتاب فيفا و کنار نام ايران بخشي بود که نشان مي‌داد فدراسيون فوتبال در چند سال، پُرکارترين فدراسيون بوده و در آن ليست نام داريوش مصطفوي، پدر فوتبال ايران هم بود. من اين را در يک برنامه گفتم که آقايان ناراحت شدند. يک روز کيومرث هاشمي ساعت يک ربع به هشت صبح با من تماس گرفت و مرا به مجموعه انقلاب دعوت کرد. او در اين نشست يک ساعت و نيمه به من اصرار کرد که به تيم ملي کمک کنم.

قلعه‌نويي در ادامه افزود: من گفتم پس از سه سال با استقلال قهرمان شدم و مي‌خواهم به جام باشگاه‌هاي آسيا بروم. آن زمان تيم ملي هم شرايط خوبي نداشت و دکتر دادکان عزيز با سازمان تربيت بدني درگيري داشت. من کليپ‌هاي او را مي‌بينم و معتقدم دغدغه مردم را دارد. ما يک مسلمان داريم، يک مؤمن. دادکان مؤمن قبل از انقلاب است. به هاشمي گفتم شرايط تيم ملي خوب نيست و فدراسيون هم مسئول ندارد. هاشمي گفت بيا رفاقتي کمک کن که گفتم فوتبال رفاقت نيست، برنامه است.

وي با بيان اينکه به هاشمي پيشنهاد کرده است که تا جام جهاني 2010 سرمربي تيم ملي باشد، تصريح کرد: او گفت اگر تيم ملي از مرحله مقدماتي بالا بياييم، با اين پيشنهاد موافقت مي‌کند. آن سوريه درگير مشکلات نبود. بعد از آن فوتبال ايران تعليق شد، سپس کميته انتقالي آمد و دو گروه سياسي آمدند که هم‌خط نبودند. ما در هر بازي تيم ملي، به صورت ميانگين 2.11 امتياز گرفتيم و فکر مي‌کنم به من ظلم شد. فدراسيون مسئول نداشت و آقاي مهاجراني در اين مدت زحمات زيادي کشيد. او در اجلاسي که در دبي برگزار شد، از ارتباطات خود استفاده کرد و زمينه حضور ما را فراهم آورد.

سرمربي گل‌گهر سيرجان با بيان اينکه اساسنامه‌اي که آن زمان تصويب شد داراي ايرادات فراواني است، خاطرنشان کرد: در سئول با کره جنوبي ديدار دوستانه داشتيم که با گل دقايق پاياني وحيد هاشميان، بازي با تساوي يک - يک پايان يافت. مبلغي دلار به مهدي مناجاتي دادند. به او گفتم به همراه ناصر ابراهيمي و مهدي مهدوي‌کيا، مبلغي دربياوريد و به من بگوييد. من معمولاً در مسائل مالي دخالت نمي‌کنم و نمي‌دانم سعيد الهويي چقدر گرفته است. من فقط اصول را تعيين مي‌کنم.

قلعه‌نويي در ادامه بيان کرد: بعد مهدوي‌کيا گفت بچه‌ها ناراضي هستند و به مناجاتي گفتم ليست را ببينيد که بفهميد اسمم هست يا خير. اگر اسمم مي‌آمد، مبلغ دو هزار دلار رُند نمي‌شد و گفتم اين مبلغ را نمي‌گيرم. در آن شرايط تيم ملي را گرفتيم و افکار خوبي داشتيم. ما تيم ملي ب را تشکيل داديم که دو بار قهرمان بازي‌هاي غرب آسيا شد. روزهاي دوشنبه هر هفته جلسه داشتيم و مارکار آقاجانيان هم شرايط لژيونرها را رصد مي‌کرد. احمد ابراهيمي هم دبير جلسه بود. ما 50 بازيکن را انتخاب کرديم که از آن بازيکنان، تيم ب تشکيل شد و با مظلومي به قهرماني غرب آسيا رسيد.

وي با يادآوري برنامه تلويزيوني پس از جام ملت‌هاي آسيا 2007 گفت: ما با همه اين مشکلات، در مرحله يک چهارم نهايي بازي خيلي خوبي ارائه کرديم و با ضربات پنالتي حذف شديم. آقايان هشت سال بعد وقتي تيم ملي در همان مرحله حذف شد، دوستان خود را قهرمان ملي کردند و من شدم خائن. به گروه و برنامه ما ظلم شد. مي‌خواستيم بازيکنان باتجربه را به جام ملت‌هاي آسيا ببريم و سپس بازيکنان تيم ب را جايگزين بازيکناني چون رحمان رضايي و علي کريمي کنيم که تيم ملي ضرر نکند، اما خاطره بدي شد.

سرمربي پيشين تيم ملي ايران در پاسخ به اين پرسش که اگر نتايج مارک ويلموتس را به دست مي‌آورد با او چه مي‌کردند، اظهار داشت: مرا اعدام مي‌کردند! قرارداد ويلموتس شاهکار بود، چون مديران سر جاي خود نيستند. سه سازمان و شرکت يعني مس کرمان، فولاد مبارکه سپاهان و گل‌گهر سيرجان خرج ايران را مي‌دهند. اگر من و شما را در اين کارخانه‌ها بگذارند، چه بلايي به سر مجموعه مي‌آيد؟! فوتبال هم تخصص است و پيش از تشکيل وزارت ورزش، هفت وزير در شوراي عالي ورزش حضور داشتند. يعني اين وزارتخانه به اندازه هفت وزارتخانه اهميت دارد.

«دل انسان از اين قراردادها به درد مي‌آيد.»، قلعه‌نويي ضمن بيان اين جمله تصريح کرد: امثال دادکان و مصطفوي خانه‌نشين مي‌شوند و افراد ديگري مي‌آيند. همه اين مسئولان خوب هستند، اما هر کسي بايد در جايگاه خودش باشد. پس از انتخابات رياست جمهوري و اينکه يک گروه به جاي گروه ديگر مي‌آيد، 17 يا 18 هزار مدير عوض مي‌شوند که شامل مديران استاني آموزش و پرورش هم مي‌شود. کجاي دنيا شرايط اينگونه است؟ اين موضوع نشان مي‌دهد سيستمي در کار نيست و کارها با روزمرّگي پيش مي‌رود.

وي در ادامه انتقادات خود نسبت به کساني که سال‌ها پيش عليه او رفتار يا موضع‌گيري کردند، بيان کرد: زماني که گفتيم براي استقلال برنامه سه ساله داريم، کساني که تريبون و ميکروفون داشتند ما را مسخره کردند! در سال 2006 با مسعود معيني در اجلاس هلسينکي حضور داشتم که آنها براي سال 2020 خود برنامه‌ريزي مي‌کردند، اما ببينيد چه قراردادهايي در فوتبال ما از قوطي درمي‌آيد.

سرمربي گل‌گهر سيرجان با انتقاد از قوانين وضع شده در فوتبال ايران در سال‌هاي گذشته گفت: وقتي سقف قرارداد گذاشتند، قيمت حدود 500 بازيکن زير سقف قرارداد بود و 10 بازيکن بيشتر از 450 ميليون تومان ارزش داشتند. پس از اين قانون قرارداد بازيکني که 80 ميليون تومان مي‌گرفت، به 450 ميليون تومان رسيد! اکنون نيز همين شرايط براي بازيکن خارجي وجود دارد. مگر مي‌شود با جهان ارتباط نداشته باشيم؟!

وي با اشاره به بحث برگزاري انتخابات فدراسيون فوتبال تصريح کرد: بايد از افرادي چون علي دايي، علي کريمي و مهدي مهدوي‌کيا حمايت کرد. اينها مي‌توانند کانديداي رياست AFC شوند، چون وزن بين‌المللي دارند و رأي مي‌آورند. چرا بايد سرمايه‌هاي‌مان را نابود کنيم؟

سرمربي تيم فوتبال گل‌گهر سيرجان در واکنش به اعلام آمادگي علي کريمي براي ثبت‌نام در انتخابات رياست فدراسيون فوتبال گفت: من يک سال با کريمي کار کردم. خلاف چيزهايي که برخي دوستان عليه کريمي حرف مي‌زدند، او آدم آرامي است. آدم‌هايي مثل کريمي بيايند وزن فوتبال ما بالا مي‌رود. فکر مي‌کنيد چرا مي‌خواهيم مهاجراني را به آکادمي گل‌گهر بياوريم؟ چون وزن کار را بالا مي‌برد. اينها مثل من آدم کوچولو نيستند! اميدوارم براي رياست فدراسيون فوتبال رقابت باشد.

قلعه‌نويي راجع به ورود مربيان جوان به چرخه مربيگري تصريح کرد: دوره اولي که به سپاهان رفتم به محمدرضا ساکت که جزو بهترين خاطرات زندگي‌ام بوده است، گفتم اينجا نيامده‌ام که چهار بار توپ زدن را ياد بدهم، آمده‌‌ام اثرگذار باشم. خوشحالم اين کار را انجام دادم. با برخي از اين مربيان زاويه داشتيم، اما خوشحالم که آمده‌اند. مهدي رحمتي امکان ندارد دو هفته يکبار با من تماس نگيرد. سيروس دين‌محمدي و سهراب بختياري‌زاده  نيز همينطور.

وي يادآور شد: در سپاهان دو سال پياپي قهرمان شدم. سال بعد تراکتور تبريز با هدايت من براي اولين بار نايب قهرمان شد و به آسيا راه پيدا کرد. سال بعد اين تيم قهرمان جام حذفي شد. بنابراين، بايد اثرگذار باشيم. درباره محرم نويدکيا بايد بگويم چهار بار با او تماس گرفتم و به او گفتم مربي شدن مثل پدر شدن است، در مربيگري بايد تحمل داشته باشي. خودم چهار پنج بار با محرم تماس گرفتم و گفتم ما اينجا ميهمان هستيم و بيا کار کن، اما نيامد. مسئولان باشگاه امروز که نويدکيا را انتخاب کرده‌اند، بايد پاي او بايستند. فرهاد مجيدي و عليرضا منصوريان مهره‌هاي ارزشمندي هستند و نبايد اين رفتارها صورت بگيرد. حال که انتخاب کرده‌اند بايد هزينه‌‌اش را بدهند.

سرمربي تيم فوتبال گل‌گهر سيرجان با اشاره به مربيگري فرهاد مجيدي گفت: فرهاد بازيکن بزرگي بوده است. کاري به سبک کاري‌اش ندارم، اما مربي بايد علاقه داشته باشد، بايد عاشق باشد و وقت بگذارد. من شش صبح بلند مي‌شوم و بازي فوتبال مي‌بينم، ورزش مي‌کنم، سپس به تمرين تيم مي‌روم و بعد از آن ساعت‌ها جلسه مي‌گذارم. محسن مسلمان حرف خوبي درباره من زد. آدم تکليفش با قلعه‌نويي مشخص است و آن هم به خاطر صداقت است. وقتي نزديک 60 سال مي‌شوي يعني طول عمر داشته‌اي. نصيحتم به مربيان اين است که بايد عاشق بوده و مربيگري را دوست داشته باشند. هر کسي آمار من را داشت 100 بار به تلويزيون مي‌آمد، ولي من کم به تلويزيون مي‌آيم‌، چون بيشتر عاشق هستم.

قلعه‌نويي در مورد دوران حضورش در استقلال گفت: درباره استقلال بخواهم حرف بزنم دو، سه ساعت طول مي‌کشد. بدترين دوران مالي و جدولي استقلال براي من بوده است. ساعت پنج شش عصر بود که علي فتح‌الله‌زاده با من تماس گرفت و گفت به دفتر ما بيا‌. وقتي رفتم مرحوم منصور پورحيدري آنجا بود. استقلال در بازي آخر سال اول ليگ برتر در انزلي قهرماني را از دست داده بود و چند روز ديگر در جام حذفي بازي داشت. فتح‌الله‌زاده گفت مي‌خواهيم مسئوليت استقلال را به شما بدهيم. چه دوران بازيگري و چه مربيگري بدترين دوران براي من بوده است. ببينيد محمود فکري چه پيشنهادي داشت که به استقلال آمد. بايد عاشق باشيد و مسئوليت قبول کنيد.

وي درباره حمايتش از محمود فکري و کادر فني استقلال خاطرنشان کرد: من حمايت نکردم و واقعيت‌ها را گفتم. متأسفانه از فضاي مجازي بداخلاقي‌اش نصيب ما ايراني‌ها شده است. با اين شرايط بايد بدانيد در مربيگري تحت هر شرايطي فشار هست. به خاطر دارم با استقلال در آسيا تيم بوريرام تايلند را با دو گل آندرانيک تيموريان و حنيف عمران‌زاده برديم و تيتر زدند ژنرال دو گل، اما وقتي به اف سي سئول کره جنوبي باختيم آن هم در شرايطي که خسرو حيدري را به خاطر دو کارته شدن نداشتيم بدترين مربي شدم. مربيان بايد آمادگي هر چيزي را داشته باشند.

سرمربي تيم فوتبال گل‌گهر سيرجان در پاسخ به اين سؤال که بهترين تيم ايران در حال حاضر چه تيمي است، گفت: بايد نسبي نگاه کرد. بر اين اساس تيم نفت مسجدسليمان با مجتبي حسيني و صنعت نفت آبادان با اکبر پورموسوي بهترين هستند. وقتي ماشين پنج هزار سي سي داريد و يک طرف هم ماشين دو هزار سي سي هست، رقابت امکانپذير نيست. اگر ليگ به طور مداوم برگزار شود، ليگ جذابي خواهد بود. درباره قهرماني زود است صحبت کنيم. جواد نکونام سبکي خاص خود دارد و زحمت مي‌کشد. مهندس سعيد آذري هم که خودش بشنود به او مهندس گفتم به يک ماجرايي مي‌خندد، گفته است که نکونام وقت مي‌گذارد و کار مي‌کند.

قلعه‌نويي در واکنش به اينکه برخي‌ها پرسپوليس را تيم خاصي معرفي کرده‌اند، گفت: پرسپوليس و استقلال سرمايه‌هاي ملي هستند و نمي‌توان کتمان کرد. من در لورکوزن بودم و مي‌دانم وقتي با بايرن مونيخ بازي دارند هواداران بايرن از مونيخ مي‌آيند، اما استقلال و پرسپوليس در دنيا نمونه هستند. بيشتر دوستان‌مان که با آنها رفت و آمد داريم که يکي از آنها علي پروين است و به او ارادت دارم، پرسپوليسي هستند، اما برخي رفتارها نبايد نگاه‌ها را عوض کند. پرسپوليس به فينال آسيا رفت و آبروداري کرد و شايد به سهميه ما کمک کند. يحيي گل‌محمدي هم مربي زحمتکشي است.

«يکسري مسائل هست که در اين چند وقت به خاطر آن اذيت شدم.»، وي با بيان اين جمله در پاسخ به سؤال ديگري مبني بر اينکه «تيمي بوده است که از هدايت آن پشيمان شده باشيد؟»، تصريح کرد: از برخي کارها پشيمان شده‌ام که البته نيتي پشت آن نبوده است.

سرمربي تيم فوتبال گل‌گهر سيرجان بار ديگر با اشاره به قراردادي که با مارک ويلموتس بسته شده است، گفت: شايد دوستان خام بودند. فکر نکنم نيتي پشت اين کار بوده است. شايد چون کي‌‌روش رفته بود مي‌خواستند کسي را بياورند که اسم و رسم داشته باشد. شايد عجله کردند.

وي در واکنش به اين موضوع که برخي‌ها اعتقاد دارند او با يک سبک کاري مثل سانتر کردن در فوتبال مربيگري مي‌کند، گفت: اين همان اتاق فکر عليه من است. مربياني که با من تماس مي‌گيرند تجاربم را در اختيارشان قرار مي‌دهم، همان کاري که برانکو با من کرد. در ايران اينجوري نيست و اگر کسي پيشرفت کند مترصد پايين کشيدن او هستند. آمار بيشترين گل زده در تيم‌هايم را دارم. اگر اشتباه نکنم نهصد و خرده‌اي امتياز در ليگ گرفتم که البته همه آنها با سانتر کردن بوده است! مربيان ديگر اينقدر ذليل و کار نابلد بودند که قلعه‌نويي 900 امتياز را با سانتر گرفته است؟ آمار بيشترين گل زده در اختيار ما بوده است که يک زمان هم ما را با تيم بارسلونا مقايسه کردند. چطور مي‌شود وقتي با تيم ملي در جام ملت‌ها آسيا حذف شدم دادگاهي‌ام کردند، اما گروه ديگر که همين مرحله با تيم ملي حذف شدند، قهرماني ملي شدند؟ متأسفانه برخي از طرفداران استقلال وارد اين فضا شده و اسير آقايان شدند.

قلعه‌نويي درباره اينکه بهترين دوستان پرسپوليسي او چه کساني هستند، گفت: دوستان پرسپوليسي زيادي دارم. با حميد درخشان و ناصر محمدخاني زندگي کردم. من با محمد پنجعلي شطرنج بازي مي‌کردم. دوستان پرسپوليسي مثل مجتبي محرمي زياد دارم.

سرمربي تيم فوتبال گل‌گهر سيرجان با بيان اينکه تيکه کلام او کلمه بزرگوار است، افزود: يک دلخوري دارم بابت پخش فيلم رختکن بازي استقلال و فجر سپاسي (ليگ هشتم) که روي برخي حرف‌هاي من صدا (بوق) گذاشتند. کارگردان آن از من به خاطر پخش آن فيلم حلاليت طلبيد. خواهش مي‌کنم فيلم کامل آن را با ضمانت من پخش کنيد. مجتبي جباري در رختکن بود، اگر من الفاظي به کار برده بودم، آيا او ساکت مي‌نشست؟ جباري بچه آرامي است و دوست دارم وارد چرخه مربيگري شود. دوست داشتيم خداداد عزيزي هم مدير فني نساجي شود که قبول نکرد و در يک برنامه براي اجرا حضور پيدا کرده است. هافبک‌هاي بازيساز بهترين مربي مي‌شوند. فيلم پخش شده از رختکن بين بازي استقلال و فجرسپاسي از همان اتاق فکري بود که گفتم.

وي درباره پيش‌بيني‌اش از نتيجه دربي هفته آينده گفت: سواي نتيجه اميدوارم بازي خوبي انجام شود. با توجه به ويروس کرونا و دغدغه‌هاي اقتصادي، تنها دلخوشي مردم فوتبال است. در استقلال 100 مورد شاهد بودم با شکست‌هاي اين تيم چه اتفاقاتي براي خانواده‌ها افتاده است، مثلاً هواداري بايد خانواده‌اش را بيرون مي‌برده است و چون استقلال باخته بود، بيرون نرفته بودند! بهتر است لذت فوتبال را از مردم نگيريم.

سرمربي تيم فوتبال گل‌گهر سيرجان در پايان گفت: از کارشناسان مي‌خواهم از فضاي مجازي نترسند و فقط از خدا بترسند. اگر با قلعه‌نويي مشکل دارند، او را بزنند ولي تيم را نزنند.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html