پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 240547
بنا: برد و باخت برايم در صربستان مهم نبود/ ليگ برتر کشتي ملاک انتخاب ملي‌پوشان فرنگي نيست
تاریخ انتشار : 1399/10/13 09:47:08
نمایش : 1290
محمد بنا گفت: تا رقابت هاي قهرماني آسيا و گزينشي المپيک در فروردين ماه 7 اردوي آماده سازي را پيش رو داريم که اميدوارم مانند اردوي گذشته به همين کيفيت برگزار شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار و به نقل از روابط عمومي فدراسيون کشتي، محمد بنا در مورد برگزاري اردوي تيم ملي و شرايط کشتي گيران گفت: پس از ليگ اردوي ما بلافاصله برگزار شد، در اين شرايط زماني و با اين فاصله اي که به خاطر شيوع کرونا به وجود آمده بود طبيعتا نه ما احتياج داشتيم و نه کشتي گيران آن شرايط را داشتند که از لحاظ بدني آمادگي خوبي را داشته باشند اما چيزي که کشتي گيران ما در اين 10 روز نشان دادن اين بود که از انگيزه ي بالايي برخوردار بودند و اين انگيزه به آن ها کمک مي کرد که حرکت و پيشرفت کنند.
وي با بيان اين که تا رقابت هاي کسب سهميه المپيک در فروردين ماه 7 مرحله اردو را پيش رو داريم گفت: بايد اين اردوها را به خوبي و مانند اردوي قبل برگزار کنيم و تا آن زمان کشتي گيران به شرايط مطلوبي مي رسند و راهي رقابت هاي قهرماني آسيا و گزينشي المپيک مي شوند.
 
بنا تصريح کرد: پس از رقابت هاي گزينشي، شش نفر منتخب براي حضور در بازي هاي المپيک را مشخص و براي آماده کردن آن ها تلاش مي کنيم؛ البته کساني هم که به المپيک نمي روند بايد بدانند که دو ماه بعد از المپيک مسابقات جهاني است و بايد در آن مسابقات شرکت کنند و اگر موضوع کرونا حاد نشود در مجموع روند پيشبرد کارها را خوب مي بينم.
 
وي در مورد مسابقات صربستان گفت: آن زماني که ما رقابت هاي انتخابي را برگزار کرديم در شرايط حساسي بوديم و با توجه به شيوع ويروس کرونا مشخص نبود که مسابقات برگزار مي شود و بعد از آن نيز رقابت ها تبديل به جام جهاني شد و کسي حدس نمي زد که با انصراف يکسري از تيم ها اين مسابقات در اين سطح و با اين کيفيت برگزار شود، اما با توجه به اينکه قصد داشتيم با اتحاديه جهاني همراهي کنيم، تصميم بر اين شد که چند کشتي گير به اين رقابت ها اعزام کنيم و من نيز براي اينکه در 3 وزن سهميه المپيک نگرفته ايم تصميم گرفتم که در اوزان 67، 87 و 97 نماينده به اين رقابت ها اعزام کنيم.
 
سرمربي تيم ملي کشتي فرنگي ادامه داد: البته به خاطر اينکه محمدرضا گرايي و حسين اسدي دو کشتي گير خوبمان در وزن 67 کيلوگرم درگير ويروس کرونا شدند نتوانستيم در اين وزن کشتي گير اعزام کنيم و در نهايت حسين نوري و محمدهادي ساروي راهي اين مسابقات شدند. البته در تيم آزاد نيز قرار بود که رحمان عموزاد و اميرمحمد يزداني به خاطر اينکه اين شانس را دارند تا 7 ماه آينده به شرايط المپيکي شدن برسند به اين رقابت ها اعزام شوند که اميرمحمد يزداني نيز به خاطر مثبت شدن تست کرونايش از اين مسابقات باز ماند.
 
وي در مورد اينکه چرا با تيم کامل راهي اين مسابقات نشدند اظهار داشت: آن هايي که کارشناس هستند بيايند بررسي کنند، هر روز يک خبر از برگزاري يا عدم برگزاري مي آمد و هيچ چيز صد در صد نبود و اين مسئله کار را براي تصميم گيري سخت مي کرد، من روزهاي آخر ديدم روسيه با ترکيب اصلي مي آيد، اگر مي توانستيم رواديد تهيه کنيم و وقت داشتيم حتما تعداد بيشتري کشتي گير براي اينکه با کشتي گيران روس رقابت کنيم اعزام مي کردم و برد و باخت مهم نبود. اما الان مي گويند تيم کامل بايد اعزام مي شد که بايد بگويم اول بايد مستقيما در جريان مسابقات، اردوها و مسائل کرونا قرار بگيرند و بعد اين بحث هارا مطرح کنند که آيا تشخيص براي اعزام به اين رقابت ها درست بوده يا نه.
 
بنا در مورد عملکرد نوري و ساروي در اين رقابت ها گفت: حسين نوري اصلا يک جلسه حريف نداشت که تمرين خاک بکند و به من هم اعلام کرد شرايط خوبي ندارم ولي گفتم بايد اعزام شوي چرا که هم برد و هم باختش به نفع تو است. ما کلا 2 نفر اعزام کرديم و آنها در حد آمادگي که داشتند خوب کشتي گرفتند و براي من برد و باخت مهم نبود و اين مسابقات برايم يک نگاه فني و عالي داشت و خيلي چيزها از اين مسابقات درک و حس کردم که مي تواند بعدها به ما کمک کند.
 
وي در مورد داوري ها در مسابقات صربستان تصريح کرد: اين مسابقات جام جهاني بود و روس ها با همکاري لالوويچ اصرار بر برگزاري آن داشتند، براي همين روي داوري ها نفوذ داشتند اما من دنبال اين حرف ها نيستم و از اعزام اين دو نفر چيزي که مي خواستم دستم آمده است. اما قرار بود که مسابقات کسب سهميه المپيک در چين برگزار شود و به نظر من ما در آن ج خيلي راحت تر بوديم ولي کشور قزاقستان هم ميزباني قهرماني آسيا را گرفته و هم گزينشي را و اين کار را براي ما سخت مي کند چراکه به احتمال زياد آنجا نيز بازهم مشکل داوري داريم اما در جاهايي مانند المپيک که نظارت کامل کميته بين المللي المپيک وجود دارد به آن صورت اعمال نفوذ داوري زياد نيست نيست.
 
سرمربي تيم ملي در مورد روند آماده سازي کشتي گيران و تأخير در برگزاري اردوها به دليل ويروس کرونا گفت: اين عقب افتادگي تنها مختص تيم ما نيست و همه دنيا به خاطر شرايط کرونا کمي عقب هستند. اما در حال حاضر کاري که پيش روي ما است اين است که فعلا بحث آماده سازي کشتي گيران پي بگيريم و به آن برسيم و در حال حاضر اعزام کردن نفرات به مسابقات بين المللي خيلي سخت است. نبايد به کيفيت جام جهاني نگاه کنيم، مسابقات بين المللي در کرواسي تنها با 24 نفر برگزار مي شود و مسابقات ايتاليا وقتي رنکينگ براي المپيک نيست زياد براي ما مناسب نيست  اما حضور در مسابقات زيلکوفسکي و پيت لاسينسکي لهستان در آزاد و فرنگي براي ما خوب است و بهتر است قبل از گرفتن سهميه به فکر رقابت هاي برون مرزي نباشيم و بيشتر روي آماده سازي کشتي گيران وقت بگذاريم.
 
بنا در مورد برگزاري اردوها در خانه کشتي شهيد هادي گفت: کمتر از 4 ماه تا اعزام به قزاقستان که فروردين ماه است وقت داريم و من موافق هستم اردوهايمان در خانه کشتي برگزار بشود اما مي توان يکي دو اردو را براي تنوع  به شرط آن که در جاهايي که امکانات کامل مثل خانه کشتي داشته باشد برگزار مي کنيم. ما  13 نفر را با خود به قزاقستان مي بريم که 10 نفر در رقابت هاي قهرماني آسيا شرکت مي کنند و 3 نفر نيز براي کسب سهميه به ميدان مي روند و کلا بايد بگويم در خانه کشتي براي ما همه چيز فراهم است و آماده سازي کشتي گيران را راحت تر مي توانيم انجام دهيم.
 
وي در مورد اينکه ليگ به تيم هاي ملي کشتي کمک کرد يا خير گفت: در مورد ليگ موضوع فرق مي کند. در اين دوره که ما 7 ماه از کشتي دور بوديم و به خاطر کرونا مسابقات و تمرينات برگزار نشد، اين دوره از ليگ براي تيم ملي آورده اش اين طور بود که وقتي به علت کرونا مسابقه نداري مجبوري به مسابقات ليگ نگاه کنيم، در صورتي که اين کار استاندارد درستي نيست چرا که کشتي گير عصر فردايي که مسابقه است با 2 کيلوگرم ارفاق وزن به روي باسکول مي رود و فرادشب در فينال 55 کيلوگرم با 63 کيلوگرم وزن به روي تشک مي رود و اين معيار مناسبي براي انتخاب نيست. کلا ليگ سنجش و ملاک صد در صدي براي کادر فني نيست براي اينکه بالا و پايين زياد و برد و باخت زياد دارد و کشتي گيران حتي در صورت نا آماده بودن به خاطر استفاده از منافع مادي در آن شرکت مي کنند.
 
بنا ادامه داد: بعنوان مثال در ليگ نجاتي چند کشتي در دوره هاي رفت و برگشت و فينال کشتي گرفت و وزن کم کرد و اين کشتي گير يکي از شانس هاي ما براي المپيک است. اگر شرايط به صورت عادي بود و ما اردوها را برگزار مي کرديم و در مسابقات بين المللي شرکت مي کرديم اصلا اجازه نمي دادم که در ليگ کشتي بگيرد. و ليگ به دليل آن خوب بود که ما مسابقه اي جز آن نداشتيم.
 
وي در مورد آمادگي کشتي گيران روس گفت: روس ها هميشه عادت دارند مخفيانه کارشان را انجام دهند و حضور موفقشان در صربستان به دليل اين بود که رئيس فدراسيون روسيه به آن ها گفته بود که صد در صد مسابقات را برگزار مي کنيم و آن ها براي حضور در اين رقابت ها آماده بودند.
 
بنا ادامه داد: البته با ديدن کشتي آن ها در صربستان شناخت خوبي پيدا مي کنيم اما با کشتي بدي که چاکوتادزه در فينال گرفت احتمال تغيير نيز در ترکيب روس ها وجود دارد. من خيلي از مسابقات را به طور مستقيم مي ديدم و از فدراسيون خواسته ايم که تمامي فيلم هاي اين مسابقات را در اختيار ما قرار بدهد تا به طور کامل آن رصد کنيم و اين رقابت ها براي ما خيلي آموزنده بود.
 
سرمربي تيم ملي در مورد شرايط کشتي فرنگي ايران در المپيک توکيو گفت: اگر شرايط به همين صورت باشد و بتوانيم به همين شکل اردوها را برگزار کنيم و کار را همينطور ادامه بدهيم و از دردسر کسب سهميه گذر کنيم در بعضي از اوزانمان شانس اين را مي بينم که به مدال برسيم اما رنگ آن را نمي توانم تعيين کنم.
 
وي ادامه داد: داشته هايمان همين کشتي گيران هستند اما کلا هميشه در کارم با اميد کار کردم و پشت کار و ممارست داشتم و به برگزاري اردوهاي خوب توجه دارم براي من فرق نمي کند چه کشتي گير شاخصي داشته باشيم و چه کشتي گير نداشته باشيم ما يک زمان و در يک دوره تيم خوبي داشتيم اما الان هم اين کشتي گيران مي توانند راه آن ها را ادامه بدهند.
 
بنا با تشکر از از فدراسيون کشتي که شرايطي را به وجود آورد که تيم ملي بتواند در قرنطينه اردوها را برگزار کند اظهار داشت: اميدوارم که کميته ملي المپيک و وزارت ورزش کمک حال کشتي، فدراسيون و رئيس آن باشند و شرايط را طوري مهيا کنند تا ما راحت به المپيک برسيم اگر شرايط المپيکي نباشد حتي کسب سهميه هم خيلي سخت مي شود.
 
وي در مورد نحوه گزينش کشتي گيران گفت: از رقابت هاي ليگ نمي توان کشتي گير گزينش کرد، يک کشتي گير بايد در مسابقات رسمي داخلي مانند قهرماني کشور و انتخابي تيم ملي شرکت کند و بعد از حضور در اردوهاي تيم ملي بايد مراحل آماده سازي را طي کنند، پس از آن بايد آن ها را به مسابقات بين المللي ببريم تا تشخيص بدهيم فرد شايستگي پوشيدن پيراهن تيم ملي را دارد يا ندارد.
 
سرمربي تيم ملي ادامه داد: براي خيلي ها عدالت اين است که يک کشتي گير در يک رقابت به پيروزي برسد و راهي مسابقات بشود و ما بعضا سال هاي گذشته در اين موارد ضرر کرده ايم. براي من عدالت اين است که بدون غرض و مرض يک تشخيص مي دهم و بايد تيم ملي کشورمان پيروز بشود. و بالاترين عدالت براي من پيروزي و برافراشته شدن پرچم ما در ميادين بين المللي است.
 
دارنده مدال نقره جهان گفت: از نظر من حتي بهترين مربي دنيا نيز نمي تواند کاري را تنهايي انجام دهد. اول مديريت است که به ما کمک مي کند و پس از آن انجام شدن مسابقات، برگزاري منظم اردوها و اعزام هاي بين الملي است. بعد از آن مربيان هستند و مربيان تيم ملي، به نظر من مربيان تيم ملي در بعضي موارد مظلوم تر از سايرين هستند.
 
وي در پايان خاطرنشان کرد: در اين چند سال خيلي از آدم هاي بزگي کنار من زحمت کشيده اند و کساني که هم اکنون در کنار من هستند نيز معلوم نيست که در آينده باشند يانه من طي اين سال ها تغييرات زيادي را در کادر فني داشتم و در حال حاضر نيز با توجه به خواست رئيس فدراسيون از مربيان جوان در کنار خود استفاده مي کنم تا در آينده مربيان خوبي را در تيم ملي داشته باشيم. الان هم اعلام مي کنم که المپيک واقعه مهمي است و در مسير آن نفرات کادر فني را مي سنجم و احتمال اينکه از نفرات ديگر نيز در کنار خود استفاده کنم بسيار زياد است.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html