پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 240470
بسکتبال انتخابي کاپ آسيا| عرق ريختن براي برد/ پيروزي پراسترس آسمانخراش‌ها مقابل سعودي مزاحم!
تاریخ انتشار : 1399/09/09 08:35:27
نمایش : 1325
تيم ملي بسکتبال ايران در يک بازي نزديک و نفسگير عربستان را شکست داد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ نخستين بازي تيم ملي بسکتبال ايران از پنجره دوم رقابت‌هاي انتخابي کاپ آسيا ۲۰۲۱، در دوحه قطر به مصاف تيم ملي عربستان رفت. مهران شاهين‌طبع سرمربي تيم ملي در ابتدا تيمش را با با ترکيب ابتدايي سجاد مشايخي، محمد حسن‌زاده، محمد جمشيدي، آرون‌ گرامي‌پور و بهنام يخچالي ارنج کرد.

کوارتر اول: 22 - 12 ايران

ايران با ستاره هايش بازي را بهتر آغاز کرد و خيلي زود ابتکار بازي را در دست گرفت و از حريف پيش افتاد. آسمانخراش هاي ايران از ابتداي بازي فشار دفاعي را از ابتداي زمين عربستان به حريف وارد کردند و با اختلاف دورقمي از عربستان پيش افتادند. اتفاقي که تا پايان کوارتر نخست ادامه يافت تا ايران با حفظ اختلاف ۱۰ امتيازي، ۲۲-۱۲ کوارتر نخست را به سود خود خاتمه دهد.

کوارتر دوم: 16 - 21 عربستان

برتري بي چون و چراي ايران سبب شد تا شاهين طبع در کوارتر دوم جوانانش را بيشتر بازي دهد. عربستاني‌ها با دفاع منطقي کوارتر دوم را بهتر آغاز کردند تا حملات ايران يکي پس از ديگري خراب شوند. اين روند به عربستان جسارت آن را داد تا حملات بيشتري را تدارک ببيند و با آسان گيري ايران اين کوارتر با نتيجه ۱۶ – ۲۱ به سود عربستان خاتمه يافت اما برتري پرگل در کوارتر نخست سبب شد تا نيمه نخست با نتيجه ۳۸ – ۳۳ به سود ايران پايان يابد.

کوارتر سوم: 11 – 15 عربستان

کوارتر سوم فيزيکي و درگيرانه آغاز شد و سعودي ها که از آمادگي جسماني و فيزيکي خوبي سود مي بردند و با برتري در کوارتر دوم جسارت پيشروي يافته بودند، جلو کشيدند. همين بازي فيزيکي سبب شد تا تعداد خطاهاي ايران بالا برود و همين پنالتي هاي قابل توجهي به حريف داد تا با استفاده از آنها عربستان اين کوارتر را 15 – 11 به سود خود خاتمه دهد.

کوارتر چهارم: 21 - 16 ايران

برتري سعودي در دو کوارتر پي در پي سبب شد تا بازي در کوارتر چهارم بسيار نزديک و نفسگير دنبال شود. سعودي ها که نمي خواستند در اين بازي برابر ايران مدعي بازنده باشند، حتي در ميانه هاي اين کوارتر سعودي براي نخستين بار در اين بازي اختلاف پيش آمده را جبران کرده و مساوي شود، اما در ادامه درخشش جمشيدي و يخچالي سبب شد تا ورق بازي برگردد تا اين کوارتر با حساب 21 - 16 به سود ايران خاتمه پيدا کند.

در نهايت در اين بازي نفسگير و نزديک ايران موفق شد با حساب 71 - 64 عربستان را شکست دهد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html