پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 240469
نهادهاي امنيتي و اطلاعاتي اقدامات دستگيري و اشد مجازات عوامل ترور اخير را به انجام رسانند
تاریخ انتشار : 1399/09/09 08:33:24
نمایش : 1322
رئيس مجلس گفت: لازم است نهادهاي امنيتي و اطلاعاتي نسبت به شناسايي، دستگيري و اشد مجازات عوامل حادثه تروريستي شهادت محسن فخري‌زاده، اقدامات لازم را به انجام رسانند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ محمدباقر قاليباف رئيس مجلس شوراي اسلامي، پنج مرکز در امور تقنيني و نظارت که با همکاري دانشگاه‌هاي صنعتي شريف و امام صادق(ع) راه‌اندازي شده است را افتتاح کرد.

 
نشست محمدباقر قاليباف رييس مجلس شوراي اسلامي با روساي دانشگاه هاي امام صادق(ع) و صنعتي شريف و گروه هاي مرجع و نخبگاني و مردمي جشنواره شهيد مدرس امروز شنبه(هشتم آذرماه) به منظور تاکيد بر ضرورت استفاده از ظرفيت مردم و نخبگان در جهت رفع مسائل کشور برگزار شد. همچنين 3 مرکز در دانشگاه صنعتي شريف در قالب مرکز نوآوري قانون يار شامل انديشکده قانون يار، مرکز مطالعات پارلمان و آزمايشگاه قانون يار و دو کار ويژه در دانشگاه امام صادق(ع) سلسله مسابقات پارلمان دانشجويي و استارت آپ ويدئوها افتتاح شد.
 
محمدباقر قاليباف ضمن تبريک و تسليت شهادت محسن فخري زاده، گفت: ان شاءالله که شهادت شهيد فخري زاده دانشمند هسته ايي که در دوران دفاع مقدس به عنوان يک رزمنده در ميدان جنگ حضور پيدا کرد و توانست در عرصه هاي مختلف دفاع خوش بدرخشد و دنيا او را با همان فرهنگ بسيجي، مردمي و روحيه عارف مسلک شناخت به برکت خونش باعث پيشرفت و تربيت افرادي همچون وي شود. ضمن اينکه لازم است نهادهاي امنيتي و اطلاعاتي نسبت به شناسايي، دستگيري و اشد مجازات عوامل اين حادثه تروريستي اقدامات لازم را به انجام رسانند. امروز راه مماشات بسته است و انتقام گرفتن از آمران و عاملان اين جنايت هاي بزرگ است که هزينۀ سنگين و غيرقابل بازگشت اين ترورها را براي آنها مشخص خواهد کرد.
 
رئيس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: خوشحاليم که مناسبت دهم آذر و سالروز شهادت آيت‌الله شهيد مدرس اين بزرگ مرد عرصه دين، سياست و مبارزه فرصتي فراهم شد که با جامعه نخبگان و دانشگاهيان کنار هم باشيم و موضوعات مهم را مورد بررسي قرار دهيم.
 
وي تصريح کرد: ما مخصوصا در گام دوم انقلاب نيازمند يک بازبيني و بازآفريني جدي نسبت به موضوع حکمراني در کشور هستيم.
 
قاليباف با اشاره به نشستي که با شرکت هاي دانش بنيان داشته است، يادآور شد: ما در اين نشست به اين نکته مهم اشاره کرديم که بروکراسي در نظام اداري و اجرايي کشور دشمن شماره يک همه ما است ضمن اينکه بايد به اين نکته نيز توجه شود که رهبر معظم انقلاب بيش از يک دهه قبل در سالگرد رحلت امام خميني (ره) تاکيد فرمودند که دشمن ما آمريکاست و اگر بخواهيم با اين دشمن مبارزه کنيم راه مبارزه با آن کار است، کار است و کار.
 
وي افزود: امروز ما از اين مسير کار در حقيقت مي خواهيم کارآمدي دين در اداره جامعه را به اثبات برسانيم که مهم ترين روش مبارزه با دشمن شماره يک کشور است ضمن اينکه واقعيت اين است که وجود بروکراسي در سيستم اداري کشور همچون مانعي در مسير حرکت درست، عميق و دقيق در حوزه حکمراني کشور است.
 
قاليباف خاطرنشان کرد: تجربه ثابت کرده است در کشور هر کجا که از ظرفيت مردم در تمام ارکان رسمي و دولتي کشور استفاده شده و به آن ها ميدان داده شد موفق عمل کرديم و هر کجا راه را بستيم و موضوع را اداري کرديم با مشکل مواجه شديم.
 
وي با اشاره به زندگينامه شهيد فخري زاده، اظهار کرد: نحوه زندگي وي نشان مي دهد که چگونه فرصتي فراهم شد تا نيروهاي جوان بسيجي، مردمي همچون وي و شهيد سليماني در هر عرصه اي اثرگذار باشند ضمن اينکه تحول موشکي کشور و مسيري که در اين زمينه طي شد نشان مي دهد چگونه عناصر اصلي که همه از بطن مردم بودند کنار هم قرار گرفتند و به دور از مقررات دست و پاگير تحول جدي و اساسي در مقوله کار ايجاد کردند.
 
رئيس مجلس شوراي اسلامي افزود: باور به سنت هاي الهي و ميدان دادن به مردم دو رکن مهمي است که مي تواند تعريف جديدي از حکمراني براساس وضعيت بوم زيستي خودمان مبتني بر فرهنگ قرآن و اهل بيت ايجاد کند و اين در حالي است که متاسفانه در مراکز سياست گذاري، قانونگذاري و تصميم گيري کمترين توجهي به اين دو رکن نمي شود.
 
قاليباف با يادآوري فعاليت مجلس يازدهم براساس 4 رويکرد مردمي سازي، کارآمد سازي، هوشمندسازي و شفاف سازي عنوان کرد: تغييرات بنيادين در جهت تحول مجلس مي تواند در ساير بخش ها اثرگذار بوده و گامي در جهت ايجاد تحول در کشور باشد ضمن اينکه اين تحول را بايد از درون خود اين نهاد آغاز کرد.
 
وي با اشاره به تجربه حاصل از 40 سال حکمت نظري و عملي افزود: امروز با نگاه ضرورت مردمي سازي در حوزه حکمراني اين نشست را برگزار کرديم ضمن اينکه ما به دنبال مديريت کارفرمايي در مرکز پژوهش هاي مجلس هستيم و نمي خواهيم تنها خودمان به جاي همه نخبگان فکر کنيم بلکه مي خواهيم از توان آن ها استفاده کرده و همچون نخ تسبيحي باشيم که آن ها را کنار هم قرار مي دهيم.
 
قاليباف افزود: مردمي سازي با موضوع هوشمندسازي بايد فرصتي را فراهم کند که مردم بتوانند اولويت هاي خود را به درستي به مجلس منتقل کنند و در راه حل مسائل تا آخرين مرحله نقش داشته باشند.
 
رئيس مجلس شوراي اسلامي با انتقاد از تعدد ارائه طرح ها در مجلس بدون استفاده از ظرفيت مردم و نخبگان تاکيد کرد: اگر طرح ها براساس نياز جامعه تدوين شده و توسط نخبگان چکش کاري شود مي تواند نقش موثرتري در حوزه قانونگذاري و سياستگذاري در کشور داشته باشد چرا که گاه قوانيني تصويب مي شوند که امکان ارزيابي آن ها وجود ندارد بنابراين لازم است با استفاده از ظرفيت نخبگان دانشگاهي به يک الگويي برسيم که حاصل بررسي هاي متعدد کارشناسانه باشد تا قابليت پياده سازي داشته باشد ولي اين در حالي است که قوانيني وضع شده است که فاقد شاخص و امکان ارزيابي هستند و نمي تواند براجراي آن ها نيز نظارت دقيقي داشت.
 
قاليباف يادآور شد: ما در بخش علوم انساني نيز دچار مشکلات جدي و اساسي هستيم و نياز داريم که با همراهي دانشگاه امام صادق (ع) به عنوان يک دانشگاه پيشرو داراي نيروهاي متعدد و صاحبنظر و مراکز نوآوري که دارد در جهت رفع آن ها وارد عمل شويم. همچنين با همراهي معاونت علمي رياست جمهوري براي تقويت مراکز نوآوري و استارت آپ ها اقدام کنيم.
 
وي افزود: مرکز پژوهش هاي مجلس شوراي اسلامي نيز بايد اين مهم را در دستورکار خود قرار دهد تا در پي آن اين نگاه و فهم مشترک در يکايک کميسيون ها توسط نمايندگان مجلس دنبال شود ضمن اينکه بايد به اين نکته توجه کنيم که نمايندگان مجلس که متخصصاني برگرفته از اقشار مختلف هستند سرمايه هاي نظام بوده که بايد به عنوان کادر نظام نگاه و باورهايشان نسبت به موضوعات مختلف اصلاح شود.
 
رئيس مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: مردم بايد خود مسائل را ارائه داده و در حل آن ها مشارکت کنند چرا که تنها باور به سنت هاي الهي و حضور مردمي به نتايج موفقيت آميز منتهي مي شود و هر کجا اين دو مهم را فراموش کرديم موفق نشديم.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در پايان از نيروهاي نخبه حاضر در نشست خواست تا با همگرايي مجلس با حفظ روحيه جهادي در جهت ايجاد حرکتي موثر در جهت رفع مشکلات مردمي گام بردارند.
 
در حاشيه برگزاري اين نشست از 3 طرح برتر جشنواره مردمي تقدير شده و به نفرات برتر انديشکده ها و گروه هاي نخبگاني اعم از مهدي روح اللهي از انديشکده پايا عنوان طرح بسته نهادي-مقرراتي جهت حل مسائل مناطق محروم شهري در کلان شهرهاي ايران، سيد يزدان حبيبي از جنبش ازما عنوان طرح سامانه نظارت مردمي ازما و علي محمد سلطاني از پژوهشکده مطالعات فناوري عنوان طرح نظام ملي ارزيابي لوح تقدير اعطا شد و مقرر گرديد طرح هاي مذکور در ليست اولويت هاي مرکز پژوهش هاي مجلس شوراي اسلامي قرار گيرد.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html