پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 240454
صالحي‌اميري: ابقاي استيلي در تيم اميد صحت ندارد/ نتيجه عادلانه در CAS به نفع جودوي ايران خواهد بود
تاریخ انتشار : 1399/09/04 11:52:08
نمایش : 1374
رئيس کميته ملي المپيک گفت: منبع خبر ابقاي حميد استيلي در تيم اميد واقعي نيست و چنين موضوعي صحت ندارد. فدراسيون فوتبال درگير مسئله اساسنامه و انتخابات است و اگر هم مسئله‌اي در کار باشد، قطعاً با هماهنگي کميته ملي المپيک خواهد بود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، سيدرضا صالحي اميري، رئيس کميته ملي المپيک امروز در نشست خبري آنلاين با اهالي رسانه حاضر شد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

رئيس کميته ملي المپيک درباره برگزاري رقابت‌هاي المپيک مردادماه 1400 اظهار داشت: نخست وزير جديد ژاپن مصمم به برگزاري المپيک است و توماس باخ هم طي ملاقاتي در 26 مهر با وي تاکيد جدي داشته تا مسابقات برگزار شود. به 3 شکل ممکن است وضعيت‌هاي متفاوتي در اين رويداد پيش بيايد. اولين وضعيت اختراع واکسن است تا با تزريق واکسن بتوان شرايط ايمني را تعبيه کرد. دوم اين‌که با شرايط قرمز وارد المپيک شويم تا با 2 هفته قرنطينه ورزشکاران مواجه شوند و تماشاگري حضور نداشته باشد. وضعيت سوم هم به شرايط زرد مي‌رسد و حضور ورزشکاران و تماشاگران با قرنطينه و رعايت‌ پروتکل‌ها خواهد بود.

IOC مطمئن است تا قبل از المپيک واکسن مي‌آيد 
صالحي اميري ادامه داد: مهم اين است که رئيس IOC معتقد است بايد تماشاگران حضور داشته باشند و همچنين وعده داد تا آن زمان واکسن کرونا در دسترس باشد. باخ کمپين سلامت براي همه را با کمک سازمان ملل و بهداشت جهاني آغاز کرده و گفته بازي‌هاي المپيک و پارالمپيک را در توکيو جشن خواهيم گرفت. کميته بين‌المللي المپيک از سمت سازمان بهداشت جهاني نسبت به دريافت واکسن مطمئن شده است تا قبل از پايان سال ميلادي به بازار و براي ورزشکاران فرستاده شود و حتي قيمت‌هاي واکسن‌ها نيز اعلام شده است.

 نخستين متقاضي دريافت واکسن هستيم
رئيس کميته ملي المپيک عنوان کرد: با رئيس کميته ملي المپيک مکاتباتي داشتم تا درباره تجربيات استفاده وي و کشورش از واکسن صحبت کنيم و بتوانيم از اين نعمت بهره‌مند شويم. نايب‌رئيس IOC هم با مقامات ژاپني ملاقات‌هايي داشته و با نشانه‌هايي مثبت اعلام کرده که برگزاري المپيک و پارالمپيک در توکيو قطعي خواهد بود. رئيس کميته بين‌المللي پارالمپيک هم از عزم جدي مسئولان توکيو تشکر کرده و به نظر مي‌رسد در مجموع شرايط به سمت برگزاري رويداد خواهد رفت.

صالحي اميري گفت: تا به اين‌جا 75 درصد بودجه فدراسيون‌ها را تخصيص داده‌ايم و تا انتهاي آذر هم اين رقم به 100 درصد خواهد رسيد. علي‌رغم عدم وجود رويداد اما هزينه‌هاي جاري فدراسيون‌ها برجاست و ما تلاش داشتيم تا امسال زودتر از 3 سال گذشته پرداخت بودجه را به اتمام برسانيم. ما در منطق اداري خود نيازمند يک نظام ساختاري بوده‌ايم و توانستيم اين کار را انجام دهيم. نظام شاخص‌گذاري را تعريف کرديم و پرداخت بودجه سال آتي بر مبناي اين نظام خواهد بود. خارج از بودجه 30 ميليارد توماني مصوب، ما 5 ميليارد تومان از بودجه ويژه فدراسيون‌هاي المپيکي را در اختيار آقاي سجادي قرار داديم تا بر اساس پيشرفت و عملکرد فدراسيون‌ها پرداخت شود. تا الان 450 ميليون به فدراسيون کشتي، 400 ميليون به فدراسيون بسکتبال و برخي مبالغ هم تا هفته آينده تخصيص داده خواهد شد.

رئيس کميته ملي المپيک ادامه داد: توسعه زيرساخت‌ها را در آکادمي ملي المپيک با جديت دنبال مي‌کنيم و به دنبال بهبود و نوسازي تجهيزات موجود هستيم. در آينده نزديک 5 ميليارد تومان تجهيزات خريداري خواهيم کرد.

واليبال به بودجه ما نياز ندارد
صالحي اميري درباره شرايط تمي ملي واليبال و انتخاب آلکنو تصريح کرد: پيشرفت‌هاي واليبال در سال‌هاي اخير مديون آقاي داورزني است که ايشان با جديت و دورانديشي درحال اداره فدراسيون هستند. برنامه‌ريزي وي بر اين بوده که تيم ملي واليبال بتواند جز برترين‌هاي المپيک باشد و استفاده از الکنو بر همين معيار استوار است. آقاي داورزني توانايي تامين هزينه‌هاي واليبال از اسپانسرها را دارند و نياز خاصي به بودجه وزارت ورزش و کميته ملي المپيک ندارند، اما ما پشتيبان اين رشته هستيم و اين ورزش را بعد از کشتي يکي از مهم‌ترين و موفق‌ترين ورزش‌ها در کشور مي‌دانيم. بايد از مجموعه واليبال و تيم ملي حمايت شود تا به موفقيت در هدف‌گذاري برسيم.

صالحي‌اميري درباره اينکه چه زماني قرار است واکسن به دست ما و ورزشکاران ايران برسد، گفت: خير اطلاعي ندارم. صلاحيت اين موضوع به وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کروناست. ما صلاحيتي براي ورود نداريم. البته من مکاتبه‌اي با چين داشته‌ام و منتظر پاسخ هستم. اگر واکسن تامين شود آن را براي ورزشکاران تهيه مي‌کنيم و مطمئن باشيد نخستين متقاضي وزارت و کميته است.

رئيس کميته ملي المپيک در خصوص انتخابي‌هاي رشته‌هاي باقي‌مانده گفت: تنها رويدادي که باقي‌مانده بسکتبال است که آن‌هم ما کسب سهميه کرده‌‍ايم و بقيه رويدادها در 2021 خواهد بود. تنها رويدادي که قرار به برگزاري سريع آن بود، رويداد کشتي در صربستان بود که به هر حال ملغي شد. ارزيابي IOC بر تغيير شرايط در 2021 استوار است.

الهام هاشمي در کنار تيم ملي خواهد بود
صالحي اميري در مورد شرايط منفعل فدراسيون تيراندازي و وضعيت تيم ملي تفنگ عنوان کرد: فدراسيون يک نهاد رسمي‌ست و تلاش‌هاي آقاي دادگر قابل تقدير است چون 6 کسب سهميه در اين رشته داشتيم. خانم هاشمي يکي از بهترين مربيان روز دنيا هستند و به‌عنوان يک سرمايه بايد جز استراتژي‌هاي حفظ توسط کميته و وزارت باشند. ما برنامه داشتيم تا ايشان را در المپيک داشته باشيم و براي اين موضوع هم چندين جلسه برگزار کرديم. چيزي که خانم هاشمي مي‌خواست، مطالبه شخصي نبوده و دلسوزي براي المپين‌ها بود تا به موفقيت در المپيک برسيم. ايشان صدايش را به مديران ارشد رساند و واقعا انسان شريف و فهيمي هستند. من هم با تقاضاي ايشان رويکرد مثبتي داشتم و متحد هستيم تا از اين ظرفيت استفاده کنيم و به رشته تفنگ کمک کنيم. اين چالش سازماني را پشت سر گذاشتيم و ايشان در کنار فدراسيون خواهند بود و آقاي دادگر هم با حداکثر توان به کار خود ادامه مي‌دهند.

متقاضي کرسي رياست کميته نخواهم بود
رئيس کميته ملي المپيک درباره حضورش در دوره بعد براي رياست اين کميته بيان کرد: من براي حضور در اين صندلي تلاشي نخواهم کرد. من متقاضي اين پست نبودم و ان‌شالله در دي ماه 1400 تصميم خواهم گرفت.

سيدرضا صالحي اميري در پاسخ به خبرنگار ورزشي دانا درخصوص شرايط برگزاري اردوهاي تيم ملي شمشيربازي و وزنه برداري پاسخ داد: هر اردويي بايد بر اساس مصوبه ستاد مبارزه با کرونا در ورزش باشد. اين ستاد برگزاري اردوي بعضي رشته‌ها را با شرايط ايزوله و وضعيت مناسب مجوز داده و برخي را نداده است. ما تابع سياست‌هاي ستاد عالي کرونا هستيم و از طرف ورزش ايران هم فدراسيون پزشکي - ورزشي نماينده ماست تا با  اين ستاد و وزارت ورزش و جوانان هماهنگي‌هاي لازم را انجام و ابلاغ‌هاي لازم را ارسال کند. ما هم امکانات و الزامات لازم را براي فدراسيون‌ها و ورزشکاران المپيکي فراهم مي‌کنيم تا براي مدال‌آوري مشکلي وجود نداشته باشد.

رئيس کميته ملي المپيک گفت: IOC تصميم به کمک به کميته‌هاي ملي المپيک داشت و کمک‌‎ها در چارچوب برنامه هستند، نه کمک بدون برنامه. ما تا الان هيچ‌گونه کمک مستقيمي بابت شرايط کرونا دريافت نکرده‌ايم، اگر هم مبلغي به ما تخصيص داده شود به علت تحريم‌ها قابل دريافت نيست و مطالبه باقي مي‌ماند. از جمله برنامه‌ها پرداخت حقوق قهرمانان خواهد بود و مکاتباتي در اين راه داشته‌ايم تا هم فدراسيون‌ها اسامي بورسيه‌ها را معرفي کنند و ما نيز اقدامات را با کميته بين‌المللي انجام دهيم. تا به الان حقوق 500 دلاري را با نرخ روز بانک مرکزي پرداخت کرده‌ايم.

قراردادها شفاف باشد از فساد جلوگيري مي‌شود
صالحي اميري درباره حضور الکنو در تيم ملي واليبال مجددا تصريح کرد: ما با آقاي داورزني دائما گفت‌وگو داريم. ايشان استدلال دارند که در سال المپيک بايد هدف‌گذاري حتي حضور روي سکوي اين رويداد باشد. ما در اين دوره کوتاه يک‌ساله حتما بايد از يک مربي بين‌المللي معتبر استفاده کنيم اما در فرصت پس از المپيک شرايط تغيير مي‌کند. درباره رقم قرارداد اطلاعي ندارم و به اعتقاد من ورزش ايران براي عبور از حاشيه‌ها بايد شفاف عمل کند و انتشار رقم قراردادها از مصاديق شفافيت است. اين موضوع به سلامت ورزش ايران کمک مي‌کند و به اعتمادسازي مردم هم عنايت دارد. همه فدراسيون‌ها با تمام قراردادها را در اختيار رسانه‌ها و مردم قرار دهند و از نقد هراسي نداشته باشند. اگر فوتبال از روز اول همه قراردادها را شفاف مي‌کرد و ورزش ايران بپذيرد در فضاي شفاف زيست مي‌کند شرايط بهتر مي‌شود. از نقد نبايد پرهيز داشته باشند. اگر رئيس کميته ملي المپيک 100 ميليارد در اختيار دارد حق مردم است بدانند اين پول مجا خرج مي‌شود اين موضوع اعتماد مردم را جلب مي‌کند و جلوي فساد احتمالي و حاشيه را مي‌گيرد.

رئيس کميته ملي المپيک درباره وضعيت جودو و اينکه دوستان خوش‌بينانه منتظر نظر دادگاه CAS هستند، تصريح کرد: ما در شوراي سياست‌گذاري که در موضوع جودو با رياست وزير داشتيم و داريم توافق کرديم تا زمان صدور راي از هر گونه موضع رسانه‌اي پرهيز کنيم چون روي تصميم‌گيري مقامات تاثير مي‌گذارد. بنابراين تصميم گرفتيم سکوت کنيم. اگر CAS عادلانه قضاوت کند راي رفع تعليق جودو خواهد بود. صلاح جودو اين است ما فعلا موضع‌گيري در اين خصوص نداريم.

هيچ مذاکره‌اي درباره سرمربي تيم اميد نشده است
رئيس کميته ملي المپيک درباره ابقاي حميد استيلي در تيم اميد در فاصله 4 سال مانده به رويداد بعدي توضيح داد: هيچ اطلاعي از اين تصميم ندارم و با مقامات فدراسيون فوتبال هم چنين صحبتي نشده. منبع خبر ابقاي حميد استيلي در تيم اميد واقعي نيست و چنين موضوعي صحت ندارد. فدراسيون فوتبال درگير مسئله اساسنامه و انتخابات است و اگر هم مسئله‌اي در کار باشد، قطعاً با هماهنگي کميته ملي المپيک خواهد بود.

صالحي اميري درخصوص زمان برگزاري مجمع عمومي کميته ملي المپيک عنوان کرد: مقدمات را حاضر کرده‌ايم و بر اساس سياست‌هاي ستاد مقابله با کرونا اگر امکان برگزاري حضوري باشد، ترجيح به اين است اما اگر نشود بايد مجازي برگزار کنيم.

رئيس کميته ملي المپيک درباره عملکرد کميسيون ورزشکاران بيان کرد: آقاي ساعي درحال فعاليت هستند و جلساتي هم برگزار مي‌شود تا مطالبات و درخواست‌هاي قهرمانان و ورزشکاران پيگيري شود. در جريان فرايند حضور آقاي سعيد معروف در کميسيون ورزشکاران IOC هستم و آقاي سجادي مسئول پيگيري اين مسئله شدند. براي فرايند جمع‌آوري آرا اقداماتي انجام شده و ان‌شاالله توضيحات خوبي هم ارائه خواهد شد.

منبع:راه دانا

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html