پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 240453
از رعايت 90 درصدي محدوديت‌هاي کرونايي در چهارمحال و بختياري تا لزوم اجراي صحيح طرح شهيد قاسم سليماني
تاریخ انتشار : 1399/09/04 11:48:31
نمایش : 1312
جلسه قرارگاه عملياتي ستاد مبارزه با کرونا استان چهارمحال و بختياري امروز بعد از گذشت دو روز از اجراي طرح محدوديت‌هاي کرونايي تشکيل جلسه داد و اعضاي اين جلسه به ارائه گزارش درخصوص رعايت 90 درصدي محدوديت‌هاي کرونايي در استان، لزوم اجراي صحيح طرح شهيد قاسم سليماني و... پرداختند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز، بعد از گذشت دو روز از اعمال محدوديت‌هاي گسترده در سراسر کشور و استان چهارمحال و بختياري جلسه قرارگاه عملياتي ستاد مبارزه با کرونا استان بعد از ظهر امروز با حضور معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري و معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد و رئيس مرکز بهداشت استان و... با محوريت ارائه گزارش درخصوص اجراي محدوديت‌ها در استان تشکيل جلسه داد.
در اين جلسه علاوه بر ارائه گزارش از سوي کميته‌هاي مختلف و اعضاي حاضر در جلسه برخي نارسايي‌ها و دغدغه‌ها درخصوص اعمال و اجراي محدوديت‌هاي دو هفته‌اي کرونايي بيان و درخصوص رفع آن تصميم‌گيري شد.

کنترل بيماري کوويد_19 با اجراي طرح محله‌محور هر خانه يک پايگاه سلامت

در ابتداي جلسه سيد راشد جزايري با اشاره به اينکه در راستاي کنترل بيماري کوويد_19 طرح محله‌محور هر خانه يک پايگاه سلامت از ابتداي آذرماه در استان چهارمحال و بختياري آغاز شده است، گفت: در اين طرح که با نام سردار شهيد قاسم سليماني مزين است سپاه پاسداران، هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکي و ديگر ارگان‌ها در قالب سه تيم عملياتي مراقبت، حمايت و نظارت به مردم خدمت‌رساني مي‌کنند.

معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد درخصوص تعداد مواردي که از تجمعات جلوگيري به عمل آمد، افزود: در زمينه تجمعات اداري ( همايش، معارفه و...) در استان، 3 اخطار صادر شد و يک مکاتبه صورت گرفت، در تجمعات عزاداري  نيز 43 اخطاريه صادر شد، 15 مکاتبه صورت گرفت و با 14 مورد متخلف برخورد قانوني صورت گرفت، براي جلوگيري از تجمعات عروسي 24 اخطاريه صادر شد، 8 مکاتبه صورت گرفت و با هفت مورد برخورد قانوني شد و در ساير تجمعات نيز 16 اخطاريه صادر، هفت مکاتبه صورت گرفت و با چهار تجمع برخورد قانوني شد.

وي با اشاره به اقدامات به عمل آمده درخصوص اعمال محدوديت‌هاي گروه شغلي 3 و 4 از تاريخ يکم آذرماه 99، ادامه داد: تعداد کل مشاغل در اين گروه 763 هستند که طي دو روز گذشته 558 بازديد انفرادي از اين مشاغل به عمل آمد، همچنين طي همين مدت 558 بازديد مشترک صورت گرفت و 102 تيم‌ نظارتي مشترک تشکيل شد.

جزايري عنوان کرد: در بازديدهاي صورت گرفته توسط 12 تيم نظارتي تشکيل شده از گروه شغلي 3 و 4 در چهارمحال و بختياري مشخص شد  4.2 درصد مشاغل اين گروه تعطيل نبودند، 45 اخطاريه صادر شد، هفت پرونده قضايي به دادگاه و 10 پرونده قضايي به تعزيرات حکومتي ارجاع شد و 16 مورد نيز پلمپ شدند.

رئيس مرکز بهداشت چهارمحال و بختياري به اقدامات به عمل آمده درخصوص اعمال محدوديت‌هاي گروه شغلي 2 اشاره و خاطرنشان کرد: تعداد کل مشاغل اين گروه، 8 هزار و 789 است که 4 هزار و 855 بازديد از آن‌ها به عمل آمد و تعداد بازديدهاي مشترک انجام گرفته در دو روز گذشته در اين گروه شغلي 585 بود.

وي اضافه کرد: در همين خصوص 34 تيم‌ نظارتي مشترک تشکيل و مشخص شد 7.75 درصد مشاغل اين گروه تعطيل نبودند، همچنين 109 مورد اخطاريه صادر، يک پرونده قضايي به دادگاه و سه پرونده قضايي به تعزيرات حکومتي ارجاع شدند، در نهايت نيز 18 واحد صنفي متخلف پلمپ شد.
 
رعايت 92 درصدي محدوديت‌هاي کرونايي در چهارمحال و بختياري

جزايري يادآور شد: برآوردها نشان مي‌دهد 91 تا 92 درصد گروه‌هاي شغلي 2 در شهرهاي با وضعيت قرمز چهارمحال و بختياري در بحث محدوديت‌هاي کرونايي اعمال شده همراهي و همکاري لازم را داشتند.

معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد در بخش ديگري از سخنان خود با تاکيد بر اينکه نقاهتگاه‌ها کار پيش بيمارستاني و بعد بيمارستاني را انجام مي‌دهند، گفت: افرادي که وضعيت جسمي بهتري دارند بايد در اين اماکن نگه‌داري شوند.

وي ادامه داد: بر اساس طرح سردار شهيد قاسم سليماني که تاکيد بر اقدامات محله‌محور دارد قرنطينه بيماران بايد در خانه‌ها انجام شود، براساس اين طرح شهر شهرکرد به 10 محله و شهرستان شهرکرد نيز به 27 محله تقسيم بندي شده است که خدمات در قالب سه تيم عملياتي مراقبت، حمايت و نظارت به مردم ارائه خواهد شد.

جزايري تصريح کرد: اگر مورد مثبت کرونا در خانواده‌اي شناسايي شود و ديگر اعضاي آن خانه علائم بيماري را داشته باشند ديگر نيازي به انجام تست ندارند و بايد قطعا بدانند که آن‌ها نيز مبتلا شده‌اند.

انجام 390 بازديد از اصناف چهارمحال و بختياري

در ادامه اين جلسه بيژن بهرامي گفت: از يکم آذرماه برنامه عملياتي جهت نظارت بر بازار چهارمحال و بختياري کليد خورد، مانور مشترک با مرکز بهداشت و... برگزار شد و تيم‌هاي بازرسي مشترک با تعزرات حکومتي تشکيل شدند.

معاون نظارت و بازرسي سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختياري ادامه داد: اصناف در شهرهاي مختلف اين استان براي اجراي هر چه بهتر محدوديت‌هاي کرونايي همراهي و همکاري بسيار مناسبي داشتند.

وي عنوان کرد: تعداد بازديدهاي صورت گرفته در دور روز اجراي محدوديت‌هاي کرونايي از اصناف استان چهارمحال و بختياري 390 مورد بود که 250 صنف تذکر دريافت کردند، 55 صنف اخطاريه گرفتند و 45 صنف نيز پلمپ شد که 29 مورد آن مربوط به شهرکرد است.

کاهش ترددهاي در چهارمحال و بختياري

مجيد زماني نيز در جلسه قرارگاه عملياتي ستاد مبارزه با کرونا استان چهارمحال و بختياري گفت: تردد تاکسي‌هاي عمومي در سطح شهر در شب اشکالي ندارد، آژانس‌ها نيز اجازه تردد در سطح شهر را دارند اما اگر از شهر خارج شوند مشمول جريمه مي‌شوند.

معاون عمليات نيروي انتظامي چهارمحال و بختياري افزود: در 56 نقطه از اين استان ايست بازرسي پيش‌بيني شده است.

وي ادامه داد: ميزان تردد خودروها در چهارمحال و بختياري سال گذشته 770 هزار و 719 تردد بود که اين رقم امسال از نصف هم کمتر شده و به 379 هزار و 398 تردد رسيده است.

زماني عنوان کرد: کارکناني که مجبور به تردد در شب هستد بايد از طريق سازمان مطبوع خود به فرمانداري شهرستان معرفي شوند تا از طريق مکاتبه فرمانداري با نيروي انتظامي مجوز عبور و مرور براي آن‌ها صادر شود.

انتقاد فرماندار شهرستان شهرکرد از نواقص اجراي طرح محدوديت‌هاي کرونايي

در ادامه عبدالعلي ارژنگ گفت: با توجه به گزارشات رسيده مشخص شده است براي برخي ترددهاي شبانه در شهرهاي قرمز جريمه صادر نشده است.

فرماندار شهرستان شهرکرد با اشاره به اينکه اصناف به خوبي در اجراي محدوديت‌هاي کرونايي همکاري داشتند، افزود: متاسفانه وضعيت بانک‎ها در چهارمحال و بختياري به‌ويژه شهرکرد خوب نيست، اگرچه ساعات کار آن‌ها کم شده اما خدمات همچنان مثل قبل است.

وي با بيان اينکه وضعيت برخي مطب‌ها، بيمارستان‌ها و ديگر مراکز وابسته به حوزه درمان مناسب نيست و بايد ورود جدي شود، ادامه داد: تردد درون شهر مناسب ارزيابي شد اما به دليل وجود برخي ناهماهنگي‌ها تردد برون شهري به‌ويژه در وسايل حمل و نقل عمومي مناسب نيست.

ارژنگ با تاکيد بر اينکه در کنار اجراي محدوديت‌هاي کرونايي طرح شهيد قاسم سليماني نيز مدنظر است، عنوان کرد: همچنين راه‌اندازي نقاهتگاه در شهرستان شهرکرد دنبال مي‌شود.

پيش‌بيني اختصاص هتل، مهمان‌پذير و...در شهرستان‌ها براي راه‌اندازي نقاهتگاه

در انتهاي اين نشست جعفر مرداني در جمع‌بندي جلسه گفت: با توجه به افزايش شيوع بيماري کرونا و رشد آمار موارد بستري و فوتي از مردم انتظار مي‌رود دستورالعمل‌ها و پروتکل‌هاي بهداشتي را جدي بگيرند.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري افزود: در حال حاضر دو طرح جامع اعمال محدوديت‌ها عليه بيماري کرونا و مديريت و کنترل اپيدمي کوويد_19 مزين به نام سردار شهيد قاسم سليماني با مشارکت سپاه پاسداران، دانشگاه علوم پزشکي، هلال احمر و... به موازات يکديگر در حال اجرا است.

وي ادامه داد: فرمانداران شهرستان‌هاي ده‌گاه چهارمحال و بختياري با توجه به سير صعودي بيماري کرونا در استان اماکني همچون هتل‌ها، مهمان‌پذيرها و... را در شهرستان مربوطه احصا و در اختيار سپاه قرار دهند.

مرداني عنوان کرد: بيشترين شيوع بيماري در مراسم‌هاي ترحيم صورت مي‌گيرد لذا سازمان تبليغات اسلامي چهارمحال و بختياري بايد به مداحان زيرمجموعه خود ابلاغ کند که حق شرکت در هيچ مراسمي را ندارند.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: از ساعت 6 عصر فعاليت تاکسي‌هاي عمومي در سطح شهرها بايد به نيم تقليل يابد.

وي با اشاره به اينکه در چهارمحال و بختياري تابع دستورات ستاد ملي مقابله با کرونا هستيم و نمي‌توانيم با مجوز استاني اجازه فعاليت به برخي اصناف بدهيم، بيان کرد: بيش از 90 درصد اصناف در اين استان پروتکل‌هاي بهداشتي را به خوبي رعايت کردند و با آن دست از اصناف که احتمالا با روش‌هايي قصد سواستفاده دارند برخورد خواهد شد.

انتهاي پيام/1031ج
  
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html