پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 240448
همزمان با سومين روز از هفته بسيج؛
برگزاري دوازدهمين جشنواره جهادگران علم و فناوري در بام ايران
تاریخ انتشار : 1399/09/03
نمایش : 1312
دوازدهمين جشنواره جهادگران علم و فناوري بسيج استان چهارمحال و بختياري همزمان با هفته بسيج در شهرکرد برگزار شد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز؛ جانشين فرماندهي سپاه قمربني هاشم عليه السلام در آئين برگزاري دوازدهمين جشنواره علم و فناوري بسيج استان چهارمحال و بختياري که به صورت مجازي به خاطر شرايط کرونا برگزار شد، با گراميداشت هفته بسيج گفت: ماحصل اين جشنواره ها سازماندهي و تهيه بانک اطلاعاتي بيش از 5هزار نخبه بسيجي در استان بوده است.

سرهنگ پاسدار مهران مرادي افزود: بايد از اين ظرفيت بيسار عالي براي پيشرفت و آباداني استان چهارمحال و بختياري و کشور استفاده کرد.

وي ادامه داد: بيش از 60 طرح به دبيرخانه اين جشنواره رسيده که با توجه به شرايط کرونايي و فرصت بسيار کم، قابل توجه است.

مرادي، با تقدير از تعامل و همکاري و همفکري دانشگاه آزاد اسلامي و دانشگاه شهرکرد و پارک علم و فناوري استان چهارمحال و بختياري با سازمان بسيج علمي پژوهشي و فناوري سپاه قمربني هاشم عليه السلام، گفت: علاوه بر مؤلفه هاي علمي که به رشد جامعه کمک مي کنند، بايد بدانيم که همه اين ها ابزار هستند و عامل اصلي که ميزان قدرت ما را نشان مي دهد به تعبير شهيد ميثمي، ميزان ارتباط ما با خداست.

وي خاطرنشان کرد: پيشرفت دانشمندان ما در زمينه هاي هسته اي نيز مرهون عنايات الهي و همين توسل به معصومين عليهم السلام و ارتباط با خدابوده است.

مرادي  گفت: اخلاص در کار، تبديل تحريم ها به فرصت، اعتماد به جوانان نخبه از عوامل مهم و اثرگذار در رشد و پيشرفت مي باشند.

جانشين فرمانده سپاه قمربني هاشم عليه السلام به نقش جوانان در هشت سال دفاع مقدس نيز اشاره کرد و گفت: با اعتماد حضرت امام (ره) به جوانان، شاهد بوديم که جوان 23 ساله مسئوليت فرماندهي لشگر را بر عهده مي گرفت و امروز نيز بايد حمايت ميداني از نخبگان و جوانان نخبه را داشته باشيم و نگذاريم در پيچ و خم بروکراسي اداري قرار گيرند.

وي، در پايان با تقدير از برگزار کنندگان دوازدهمين جشنواره جهادگران علمي پژوهشي و فناوري بسيج استان چهارمحال و بختياري، خواهان بررسي موانع موجود در مسير ايجاد پل بين صنعت با علم و فن آوري از سوي اساتيد دانشگاهي شد.

مسئول سازمان بسيج علمي، پژوهشي و فناوري سپاه حضرت قمربني هاشم (عليه السلام) نيز در اين مراسم گفت: با توجه به اينکه ويروس کرونا همه گير شده است امسال، دوازدهمين جشنواره جهادگران علم و فن آوري بسيج استان چهارمحال و بختياري به صورت مجازي برگزار شد.

سرهنگ پاسدار محمدجواد تجويدي  افزود: اين جشنواره با هدف جذب و شناسايي و تشويق مبتکرين و مخترعين بسيجي با همکاري پارک علم و فناوري استان چهارمحال و بختياري، دانشگاه شهرکرد و دانشگاه آزاد اسلامي واحد شهرکرد در قالب سه کارگروه مکانيک و انرژي،  الکترونيک- برق - کامپيوتر و  کشاورزي و دامپزشکي برگزار گرديد.

تجويدي ادامه داد: با فراخوان برگزاري جشنواره بيش از 60 طرح و ايده و اختراع و ابتکار از سوي نخبگان بسيجي به دبيرخانه جشنواره ارسال گرديد که پس از داوري توسط اساتيد دانشگاه ها، 25 طرح و اثر به نمايشگاه جشنواره راه پيدا کردند و طرح هاي برگزيده نيز مورد تجليل قرار گرفت.

وي خاطرنشان کرد: بسيج علمي پژوهشي و فناوري سپاه قمربني هاشم عليه السلام با 17 پايگاه علمي در استان چهارمحال و بختياري و سه مرکز رشد؛ در هسته هاي گفتمان سازي، توانمندسازي  و دانشي – فن آور ، نخبگان بسيجي  استان را حمايت مي کند.

گفتني است؛ در حاشيه برگزاري دوازدهمين جشنواره علمي پژوهشي بسيج استان چهارمحال و بختياري، نمايشگاهي از آثار نخبگان بسيجي استان به نمايش گذاشته شده بود که با حضور جانشين فرماندهي سپاه قمربني هاشم عليه السلام،  رئيس پارک علم و فناوري استان، نمايندگان دانشگاه آزاد اسلامي و دانشگاه شهرکرد گشايش يافت.

 در اين مراسم لوح تقدير جشنواره به رؤساي دانشگاه علوم پزشکي، دانشگاه آزاد اسلامي، دانشگاه شهرکرد، پارک علم و فن آوري استان و مديرکل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختياري به خاطر حمايت از نخبگان علمي، مجاهدت در شرايط کرونايي و اهتمام به درمان بيماران و تداوم آموزش به صورت مجازي اهدا شد.
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html