پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 230440
تردد شهر به شهر از شنبه اول آذر ممنوع است
تاریخ انتشار : 1399/08/26 09:05:38
نمایش : 1586
سخنگوي دولت گفت: در نشست روز يکشنبه دولت با موضوع مبارزه با کرونا قرار شد از شنبه اول آذر تعطيلي شهرها اجرايي شود. در اين تعطيلي گسترده حتي به خروج از شهرها سختگيري خواهد شد و تردد از شهر به شهر ممنوع خواهد بود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، علي ربيعي سخنگوي دولت روز يکشنبه پس از نشست هيات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به نشست امروز هيات دولت درباره مصوبه ستاد ملي مقابله با کرونا اظهارداشت: در نشست امروز ابعاد اجرايي مصوبات ستاد ملي مقابله با کرونا بررسي شد.
 
 وي با تاکيد بر لزوم همراهي و همکاري دستگاههاي مختلف گفت: همه دستگاه‌ها بايدبراي موفقيت در مقابله با کرونا کمک کنند. تاکيد رئيس جمهوري براين است که همه دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها مکلف به اجراي دقيق مصوبات هستند و همه اجزاي دولت و همه ارکان نظام براي کنترل، مديريت و کاهش شيوع ويروس کرونا بايد دست به دست هم دهند.
 
تردد شهر به شهر ممنوع مي شود 
 
دستيار ارتباطات اجتماعي رييس جمهوري با بيان اينکه چند استراتژي در نشست امروز مورد بحث قرار گرفت، گفت: نخستين بحث، موضوع تعطيلي گسترده بود که قرار شد از شنبه اول آذر اجرايي شود. در اين تعطيلي گسترده حتي نسبت به خروج از شهرها سختگيري خواهد شد و تردد از شهر به شهر ممنوع خواهد بود.
 
به گفته وي در اين تعطيلي گسترده صرفاً توليد کنندگان و تامين کنندگان کالاها و توليدات مورد نياز و ضروري مشغول فعاليت خواهند بود. امروز همچنين علاوه بر تعطيلي گسترده بحث افزايش تست نيز مطرح و مقرر شد سازمان برنامه و بودجه بودجه‌ها را در اختيار وزارت بهداشت قرار دهد تا تست به صد هزار نفر برسد.
 
سخنگوي دولت با اشاره به استفاده از ظرفيتهاي توليد داخلي در تست‌ها گفت: اين توليد داخلي به تست هايي که پاسخ فوري دريافت مي کنند، کمک خواهد کرد و اين يک موفقيت است.
 
طرح اخير معطوف به دو هفته نيست
 
وي با بيان اينکه طرح مصوب شده حالت پويا دارد و الزاما بعد دو هفته اجراي آن متوقف نمي‌شود، تصريح کرد:  طرحي که تصويب شده ادامه دار خواهد بود و معطوف به دو هفته نيست. يعني اگر پس از دو هفته در منطقه‌اي تعداد مبتلايان کاهش داشت، وضعيت تغيير خواهد کرد و اگر کاهش نداشت، اجراي آن قابل تمديد خواهد بود.
 
سخنگوي دولت با اشاره به تاکيد رئيس جمهوري مبني بر آمادگي براي تصويب نظرات کارشناسي گفت: همه پيشنهادهاي مطرح شده از سوي وزارت بهداشت در جلسه امروز تصويب شد و حتي در بحث آموزش و پرورش تاکيد شد هر سه وضعيت متفاوت ديده شود و رئيس جمهوري خواستند تا اين قضيه سختگيرانه‌تر شود و هر سه وضعيت به شکل غيرحضوري انجام شود.  
 
ربيعي درباره افزايش درمان سرپايي  مبتلايان هم گفت: تعطيلي و تست گسترده به ويژه درمان سرپايي و تأمين اعتبار براي آن غربالگري عمومي به همراه نهادينه کردن فرهنگ در مردم مورد بررسي قرار گرفت که وزير فرهنگ وارشاد اسلامي مسئول نهادينه کردن فرهنگ در مردم شد. صدا و سيما هم بايد در اين زمينه همکاري داشته باشد تا اين کار جلو برود.
 
بايد از حرکت افراد مبتلا در سطح شهر جلوگيري کنيم
 
سخنگوي دولت درباره اتصال آزمايشگاه‌ها به سامانه سيب اظهار کرد: وزارت ارتباطات در اين زمينه فعاليت هاي بسيار خوبي داشته است و همه نتايج به اين سامانه متصل خواهد شد. ابتدا موارد از طريق ۴۰۳۰ به افراد تذکر داده خواهد شد اما در صورتي که افراد مبتلا مراعات نکنند با جرايم سختي روبرو خواهند شد و از ورود آنان به راه آهن، هواپيما و ادارات ممانعت خواهد شد.
 
وي يادآورد شد: گزارش هايي که از ابتداي فعاليت سامانه به ما رسيده است نشان مي دهد تعدادي از افراد مبتلا يعني دست کم ۲۵ درصد از آنان در يک روز در سطح شهر فعال بودند و حرکت مي‌کردند. بخشي از راننده هاي فعال به صورت اينترنتي مبتلا بودند و اين نشان دهنده اين است که افراد مبتلا در سطح جامعه حرکت مي‌کنند.  با اين سامانه از حرکت افراد مبتلا در سطح شهر جلوگيري خواهد شد.
 
ربيعي با بيان اينکه ۱۰۰ شهر با اجراي اين طرح به سمت تعطيلي مي‌رود گفت: در اجراي اين طرح از تجارب کشورهاي ديگر  لحاظ شده است البته خدمات به مردم نبايد تعطيل شود.
 
يک هدفگذاري سه ماهه و يک هدفگذاري يک ماهه پيش‌بيني کرده‌ايم
 
سخنگوي دولت اظهار داشت: موضوع ديگري که رييس‌جمهوري امشب بر آن تاکيد کردند اين بود که وزارت رفاه را مکلف کرد تا درباره چگونگي حمايت از افرادي که در تعطيلي دوهفته‌اي آسيب مي‌بينند، بررسي‌هاي لازم صورت بگيرد.
 
دستيار ارتباطات اجتماعي رييس جمهوري يادآورشد: ما فردا بعدازظهر هم در همين زمينه درباره افرادي که احيانا از تعطيلي‌هايي که در اين دو هفته صورت مي گيرد آسيب خواهند ديد، جلسه داريم.
 
وي ادامه داد:  ما يک هدفگذاري سه ماهه و يک هدفگذاري يک ماهه را پيش‌بيني کرديم. در هدفگذاري يک ماهه بايد يک درصد خاصي از شيوع مرگ و مير کاهش پيدا کند و در هدفگذاري سه ماهه بايد درصد بيشتري صورت بگيرد. دليل هدفگذاري يک ماهه اين است که وقتي ما ۲ هفته تعطيلي را داريم اثر آن ظرف يک ماه مشخص خواهد شد.  
 
سخنگوي دولت افزود: مجموع مباحثي که امروز در دولت صورت گرفت درباره رفع مشکلات وزارت بهداشت و همچنين درباره زمينه اجرا و چگونگي اجرا و تعلل‌هايي که در اجرا بود امروز در دولت بود.
 
تعطيلي ادارات نيازمند برنامه ريزي است
 
ربيعي خاطرنشان کرد: همه اعضاي دولت با سخت گيري بيشتري مکلف به اجراي همه تصميماتي که در ستاد ملي کرونا گرفته مي‌شود، شدند. به خصوص آقاي رحماني فضلي به عنوان فرمانده قرارگاه تکليف بيشتري را در اين زمينه برعهده دارد که چگونگي اجراي آن را در جلسه توضيح دادند و بحث کردند.
 
وي در پاسخ به اخبار ۲۰:۳۰ و تعطيلي از روز شنبه به‌دليل کرونا اظهارداشت: وقتي در ستاد ملي کرونا بحث شد برخي از دستگاه‌هاي اجرايي عنوان کردند که ما بايد ايجاد آمادگي کنيم. ما براي اينکه سفرهاي استاني را ممنوع کنيم بايد از قبل اعلام کنيم که مردم برنامه‌ريزي کنند.
 
سخنگوي دولت ادامه داد: براي کنترل و نظارت بر تعطيلي‌هاي گسترده آمادگي‌هاي انتظامي به همکاري بسيج مورد نياز بود و تعطيلي ادارات نيز نيازمند برنامه ريزي است.  
 
رئيس جمهور پذيرفت که تعطيلات از روز شنبه عملياتي شود
 
ربيعي با بيان اينکه مشاغل ضروري و خدمات عمومي نبايد تعطيل شوند، تصريح کرد: بنابراين چنين تعطيلي گسترده‌اي نيازمند اين بود که يک هفته تمهيدات و آمادگي براي آن صورت بگيرد لذا اگر ما از روز شنبه اعلام مي‌کرديم که از فردا مي‌خواهيم اين تعطيلي را اجرا کنيم با نواقص بسيار زيادي روبرو مي‌شديم.  
 
وي يکي از مباحث تصميمات جلسه را تعداد افراد در جلسات عنوان کرد و افزود: براساس تصميم ستاد ملي کرونا و پيشنهاد و اصرار وزارت بهداشت از اين به بعد افراد در زير سقف‌ها بيش از تعدادي نتوانند جمع شوند.  اين موضوع ممکن بود کل نظام اداري ما را با مشکل روبرو کند.
 
 دستيار ارتباطات اجتماعي رييس جمهوري گفت: حضور يک‌سوم کارمندان بر سر کار در نظام اداري نياز به آمادگي داشت بنابراين تصميم درستي بود که اعضا پيشنهاد کردند رييس‌جمهوري هم پذيرفت که تعطيلات از روز شنبه عملياتي شود.
 
انتهاي پيام/ 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html