پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 230439
واعظي: تيم ملي به حامد لک نياز خواهد داشت/ عابدزاده مثال نقض دروازه‌باني در ايران است
تاریخ انتشار : 1399/08/26 09:01:44
نمایش : 1471
سنگربان اسبق تيم ملي فوتبال گفت: حامد در بازي‌هاي ليگ قهرمانان آسيا که نقاوتي با مسابقات ملي هم ندارد خوش درخشيده و بايد اين درخشش او ديده شود.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، سيدمهدي واعظي، سنگربان اسبق تيم ملي ايران در دهه 80 در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي شبکه اطلاع رساني راه دانا درباره عملکرد امير عابدزاده طي ماه‌هاي اخير اظهار داشت: امير جدا از نام بزرگ پدرش، نشان داده که به چيزي وابسته نيست و به‌تنهايي پايش را جاي پاي بزرگان اين پست گذاشته. امير براي کساني که مي‌گفتند پسر يک گلر بزرگ نمي‌تواند گلر خوبي شود، مثال نقض است و الحمدلله شرايط باشگاهي خوبي را هم سپري مي‌کند.

واعظي در ادامه صحبت‌هايش افزود: عابدزاده از نظر فني و فيزيولوژي يگ سنگربان آينده‌دار است و از طرفي حضور بيشترش در بازي‌هاي ملي مي‌تواند انگيزه و کيفيت او را نيز بالاتر ببرد. گلر در اين سطح با نقاط ضعف کم در فوتبال ايران کم‌تر پيدا مي‌شود و امير هم در ليگ خوبي بازي مي‌کند که مي‌تواند سطح فني او را ارتقا دهد.

دروازه‌بان سابق تيم پرسپوليس در مورد انتخاب نخست سرمربي تيم ملي براي تقابل با تيم‌هاي بحرين و عراق عنوان کرد: هر کدام از گلرهاي تيم ملي جايگاه خاصي دارند اما در بازي مقابل تيم‌هاي کشورهاي عربي بهتر است از دروازه‌بان‌هاي باتجربه‌تر استفاده شود. تقابل با تيم‌هاي عربي سواي بحث‌هاي فني به مسائل رواني نيز بستگي دارد و بايد اين‌گونه مسائل هم توسط کادرفني تيم ملي آناليز شود.

وي ادامه داد: سطح عملکرد گلرهاي فعلي تيم ملي به يک‌ديگر نزديک است و بچه‌ها تقريباً شيوه يک‌‎ساني دارند. ثبات سطح فني بين دروازه‌بان‌هاي تيم ملي وجود داشته اما شرايط بازي‌هاي تيم ملي متفاوت‌تر و حساس‌تر از بازي‌هاي باشگاهي‌ست و تجربه مي‌تواند فاکتور مهم‌تري هم باشد.

گلر ملي‌پوش ايراني در دهه 80 در خصوص پيوستن حامد لک به تيم پرسپوليس بيان کرد: حامد را از زماني که نوجوان بود مي‌شناسم و از همان موقع هم انگيزه‌هاي بالاي او در تمرينات و روزهاي بازي مشخص بود. من در ابتدا با پيوستن لک به پرپسوليس موفق بودم و اعتقاد داشتم مي‌تواند جانشين خوبي براي عليرضا بيرانوند باشد، گرچه حاشيه‌هايي هم پيش از پيوستن حامد به تيم وجود داشت اما خداراشکر اين مسائل بيشتر در تيم‌هاي پائين‌دست اتفاق مي‌افتد و نبايد با پرسپوليس قياس شود؛ چرا که لک توانسته مسائل شخصي و حاشيه‌اي را تا حدود بسيار زيادي مديريت کند.

واعظي به عدم حضور لک در ليست اردويي تيم ملي هم اشاره‌اي داشت و تصريح کرد: با عملکرد خوبي که حامد داشت، انتظار داشتم که دراگان اسکوچيچ او را به تيم ملي دعوت کند. عدم حضور لک در ليست اسکوچيچ نمي‌تواند دليل فني داشته باشد و فکر مي‌کنم مسئله به سليقه و معيارهاي سرمربي تيم ملي برمي‌گردد.

وي همچنين افزود: اين مسائل براي من هم پيش مي‌آمد؛ گاهي‌اوقات عملکرد خيلي خوبي داشتم اما به تيم ملي دعوت نمي‌شدم اما برخي وقت‌ها هم با 70درصد سطح عملکردم در تيم ملي حاضر مي‌شدم. شايد حامد لک از قبل در ليست ابتدايي تيم ملي نبوده که نتوانسته به جمع اصلي‌ها برسد، سابقه داشته که هادي طباطبايي مصدوم شود و من که در ليست نهايي هم نبودم به جمع اصلي‌ها اضافه شوم.

سيدمهدي واعظي به سطح سنگربانان فعلي تيم ملي اشاره کرد و گفت: يک‌زمان فقط احمدرضا عابدزاده بود و بقيه با سطح وي فاصله بسيار زيادي داشتند اما الان اين‌گونه نيست و عملکرد بازيکنان به هم نزديک شده و هرکسي با انگيزه و عملکرد بهتر مي‌تواند نفر نخست تيم ملي باشد.

وي نهايتاً تاکيد کرد: تيم ملي به حامد لک و امثال او نياز خواهد داشت؛ حامد در بازي‌هاي ليگ قهرمانان آسيا که نقاوتي با مسابقات ملي هم ندارد خوش درخشيده و بايد اين درخشش او ديده شود. فکر مي‌کنم اسکوچيچ او را در اردوهاي بعدي حتما دعوت خواهد کرد.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html