پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 230433
کشمکش انتخاباتي هم آمريکايي‌ها را از دشمني با ايران باز نداشت/ ژن ضدايراني در کروموزوم يانکي‌ها
تاریخ انتشار : 1399/08/24 08:42:43
نمایش : 1360
تمديد وضعيت اضطرار ملي آمريکا در برابر ايران در شرايطي که دعواي انتخاباتي ترامپ و بايدن بالا گرفته، نشان دهنده اهميت سياست دشمني با ايران در اين کشور است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني مرصاد، فضاي پرتنش و پر سروصداي انتخابات رياست جمهوري آمريکا با حواشي زيادي در دنيا همراه بوده است. اين انتخابات موجب شده است که از ايالات متحده آمريکا يک تصوير آشفته در دنيا به نمايش گذاشته شود. کشوري که به شدت 2 قطبي شده و گروهي به حمايت از ترامپ و گروه ديگر به حمايت از بايدن برخواسته اند.

اين فضاي پر تنش به گونه اي است که حتي برخي از کارشناسان رخ دادن مسائل حادتري را در اين کشور پيش‌بيني مي‌کنند که به موجب آن تا مدت‌ها آمريکايي ها روي آرامش را نخواهند ديد.

با اين وجود اما آنچه که در اين فضا بسيار به چشم مي‌خورد، تداوم مواضع قبلي دولت آمريکا در قبال ايران است. در شرايطي که آمريکا در يک بحران به سر مي‌برد، دولتمردان اين کشور، سياست ضدايراني خود را ادامه داده اند.

بر همين اساس و در ادامه سياست‌هاي ضدايراني اين دولت، وضعيت اضطرار ملي در قبال ايران براي يک سال ديگر تمديد شده است.

آمريکايي ها با صدور بيانيه اي اين وضعيت را اعلام و تصريح کرده اند که اعلام وضعيت اضطراري در قبال ايران به 14 نوامبر 1979 [10 روز پس از اشغال لانه جاسوسي آمريکا در ايران] بازمي‌گردد و از آن زمان تاکنون ادامه يافته است.

دفتر سخنگوي کاخ سفيد در بخش پاياني بيانيه خاطرنشان کرده است که وضعيت اضطرار ملي در قبال ايران که در سال 1979 اعلام شده است با وضعيت اضطراري اعلام شده در 15 مارس 1995 [اسفندماه 1374 در دوران رياست جمهوري بيل کلينتون] متفاوت است و آنچه تمديد شده در واقع همان وضعيت اضطراري ملي در قبال ايران به تاريخ 14 نوامبر 1979 است.

نهادينه شدن ضديت با ايران در تفکر آمريکايي ها

اين تصميم آمريکايي ها نشان داد که حتي در آشفته ترين شرايط نيز آمريکايي ها از مهم ترين سياست خود يعني مقابله و دشمني با ايران دست بر نمي دارند.

 اين سياست علاوه بر اينکه در دولت جمهوري خواه ترامپ به صورت آشکار نمايان است، در دولت هاي پيشين دموکرات نيز به طرق مختلف نمايان شده است. تحريم هايي که در دوران دموکرات ها برقرار بودند دليلي بر اين ادعاست.

بي‌شک در صورت شروع به کار رسمي دولت بايدن نيز اين سياست ادامه خواهد داشت.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html