پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 230432
امضاي تفاهم نامه طرح شهيد سليماني براي مقابله با کرونا در بام ايران
تاریخ انتشار : 1399/08/24 08:36:24
نمایش : 1405
تفاهم نامه اجراي "طرح شهيد سليماني" براي مقابله با کرونا با حضور استاندار چهارمحال و بختياري در سپاه قمربني هاشم عليه السلام امضا شد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز ؛ تفاهم نامه طرح تکميلي مقابله با کرونا توسط بسيج تحت عنوان «طرح شهيد سليماني» صبح امروز پنجشنبه 22 آبان ماه با حضور مهندس اقبال عباسي استاندار چهارمحال و بختياري، دکتر شيراني رئيس دانشگاه علوم پزشکي استان و ديگر مسئولان در سپاه قمربني هاشم عليه السلام به امضا رسيد.

بر اساس طرح شهيد سپهبد پاسدار حاج قاسم سليماني، گروه هاي سلامتِ بسيج مساجد و محلات چهارمحال و بختياري، اجراي اقداماتي از جمله؛ بيماريابي، امدادرساني، خدمات بهداشتي، خدمات معيشتي، امر به معروف بهداشتي و ... را در سراسر استان آغاز مي کنند.

در آغاز اين جلسه حجت الاسلام والمسلمين سيدامان الله حسيني صدر، مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه قمربني هاشم عليه السلام با خيرمقدم به حاضران، حديثي از امام علي عليه السلام بيان کرد و گفت: اطاعت از خدا واجب است و واجب تر از آن ترک گناه و معاصي مي باشد.

حجت الاسلام والمسلمين حسيني صدر افزود: قيامت نزديک است اما نزديک تر از قيامت، مرگ است و عجيب دنيا و عجيب تر از آن محبت و عشق و علاقه انسان به دنيا و دلبستگي به آن است.

وي ادامه داد: قبر سخت است و سخت تر از آن دست خالي رفتن به قبر مي باشد  لذا هر جايي هستيم بايد بدانيم که مُهر ختم بر زندگي ما قبر است و در قيامت هر گروهي با رنگ لباس مشخصي که به رنگ اعمالشان است محضور مي شوند لذا بايد توشه خوبي براي قيامت و قبر خود آماده کنيم.

مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه قمربني هاشم عليه السلام در پايان توصيه کرد: تربيت و تذهيب نفس را بايد از خود شروع کنيم و خدمت به مردم را سرلوحه امور قرار دهيم.

سردار سرتيپ دوم پاسدار علي محمد اکبري، در تبيين طرح شهيد سليماني، با گراميداشت ياد و خاطره شهدا و تقدير از زحمات کارد بهداشت و درمان، گفت: اين طرح در راستاي مقابله با ويروس منحوس کرونا در ادامه تفاهم بين سازمان بسيج مستضعفين و وزرات بهداشت و درمان کشور در استان چهارمحال و بختياري نيز به امضاي استاندار محترم استان ، رياست محترم علوم پزشکي و فرمانده سپاه قمربني هاشم عليه السلام رسيد.

وي ، استفاده از ظرفيت هاي بسيار خوب بسيج در راستاي قطع زنجيره شيوع ويروس کرونا را از مزيت هاي طرح شهيد سليماني دانست و افزود: در قالب اين طرح با تداوم همراهي و همکاري مجموعه هاي درماني استان همچون مراکز بهداشتي و درماني همه شهرستان ها و بحث آموزش تيم هاي رصدگري، پيشگيري از شيوع ويروس در دستور کار قرار مي گيرد.

سردار اکبري گفت:  تيم هاي 15نفره شامل يک نفر پزشک، 11 نفر بهيار و نيروهاي خدماتي با حضور در محلات و شناسايي بيماران اقدامات لازم براي آگاهي بخشي و پيشگيري از شيوع بيشتر در جامعه را انجام مي دهند.

سردار اکبري اضافه کرد: موفقيت اين طرح در گرو همراهي و همکاري آحاد مردم عزيز استان چهارمحال و بختياري است که در گذشته نيز در طرح هاي مختلفي که سازمان بسيج و مجموعه سپاه داشته، همکاري هاي خوبي را شاهد بوده ايم.

وي، گفت: متأسفانه شاهد عدم رعايت دستورالعمل هاي بهداشتي از سوي برخي افراد در سطح جامعه هستيم، که باعث افزايش روند مبتلايان و فوتي هاي ناشي از اين بيماري شده؛ لذا همکاري مردم عزيز استان در رعايت دستورالعمل هاي بهداشتي و پشتيباني آنها از محدوديت هاي خاص  که براي بعضي از اقشار پيش بيني شده، که مورد تأکيد مسئولان استان مي باشد و استاندار محترم نيز در اين جلسه تأکيدات بسيار ارزشمندي داشتند که با پشتيباني همه نهادها و ادارات و با حضور بسيجيان هميشه در صحنه شاهد اجراي اين طرح با نام مبارک سپهبد شهيد حاج قاسم سليماني باشيم.

سردار اکبري افزود: شهيد سليماني در هر جايي که ورود پيدا مي کردند کار را کامل و تکميل مي کردند، که در اين طرح هم نام مبارک ايشان به ياري خداوند تأثيرگذار خواهد بود و اين زنجيره انتقال بيماري توسط مردم عزيزمان و با حمايت همه جانبه مسئولان قطع خواهد شد.

در اين جلسه استاندار چهارمحال و بختياري نيز گفت: هدف از تفاهم نامه مبارزه است و لذا وقتي نام مبارزه پيش مي آيد مفهوم بسيج و نيروي مردمي بيشتر احساس مي شود.

مهندس اقبال عباسي افزود: بسيج عمومي با محوريت سپاه و حوزه علوم پزشکي و با نام شهيد سليماني در ادامه تفاهم نامه بين وزير بهداشت و درمان و فرمانده کل سپاه اجرا مي شود و لذا با توجه به گستردگي بسيج در اقصي نقاط کشور و خوشبختانه حضور علوم پزشکي به نوعي در همه نقاط کشور، با اقناع افراد و جلوگيري از تجمعات و از بين بردن کانون هاي آلودگي، بهترين کمک به مهار بيماري و پيشگيري از شيوع ويروس انجام مي گيرد.

عباسي در پايان بر حمايت و پشتيباني از اجراي اين طرح و ضرورت بسيج عمومي براي مقابله با شيوع ويروس کرونا تأکيد کرد.

رئيس دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد نيز در اين جلسه مراحل مختلف علمي و ابزار لازم براي مقابله با بيماري هاي واگير همچون کرونا را يادآوري کرد و گفت: طرح شهيد سليماني با  برنامه ريزي دقيق و اجراي مطلوب مي تواند از بهترين طرح هاي دنيا  باشد.

دکتر شيراني افزود: ديگر کشورها آرزو دارند چنين گروه هاي گسترده اي همچون بسيج داشته باشند که اين مزيت ها کمتر در کشورهاي ديگر به جز ايران وجود دارد.

در اين جلسه که فرماندهان و مسئولان سپاه در شهرستان هاي 10 گانه استان چهارمحال و بختياري نيز به صورت ارتباط تصويري حضور داشتند، تفاهم نامه اجراي طرح شهيد سپهبد پاسدار حاج قاسم سليماني و همکاري سپاه و بسيج با دانشگاه علوم پزشکي و مرکز بهداشت استان به امضاي استاندار چهارمحال و بختياري و فرمانده سپاه قمربني هاشم عليه السلام رسيد.
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html