پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 230416
عکسي که براي استقلال دردسر شد/عواقب ناخوشايندخريد بازيکن پرسپوليس
تاریخ انتشار : 1399/08/07 08:44:52
نمایش : 1661
رسانه‌اي شدن عکس توافق باشگاه استقلال با بازيکن قرضي پرسپوليس، دردسرهاي تازه‌اي را براي اين باشگاه ايجاد کرده و ممکن است کار را به جريمه‌هايي براي طرفين هم بکشاند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از خبرنگار مهر، محمد نادري تازه‌ترين خريد استقلال در فصل نقل و انتقالات است که از تيم پرسپوليس به اين تيم منتقل شد. در واقع نادري بازيکن تيم کورتريک بلژيک است که بعد از دو فصل حضور قرضي در تيم پرسپوليس، با عقد قراردادي يک ساله به صورت قرضي به استقلال منتقل شد. اما اين انتقال خيلي هم براي آبي‌ها بي دردسر نبود.

نادري بازيکن تيم کورتريک بلژيک است و براي حضور در استقلال يا هر تيم ديگري و حتي براي تمديد قرارداد با پرسپوليس، ناچار بود پيش از هر کاري رضايت تيم بلژيکي را بگيرد و البته باشگاهي هم که خواهان اين بازيکن بود طبق مقررات بايد قبل از نشستن پاي ميز مذاکره، باشگاه فعلي بازيکن را از اين اقدام مطلع مي‌کرد.

در بند ۴ از ماده ۱۹ آيين نامه نقل و انتقالات آمده است؛ «باشگاهي که قصد انعقاد قرارداد با بازيکن حرفه‌اي را دارد، پيش از آغاز مذاکره با بازيکن بايد باشگاه فعلي بازيکن را کتباً مطلع نمايد.» اولين تخلف را مديران باشگاه استقلال وقتي مرتکب شدند که بدون رعايت اين ماده از قانون با بازيکن پاي ميز مذاکره نشسته و با او قرارداد منعقد کردند.

اشتباه بزرگ‌تري که استقلالي‌ها مرتکب شدند، گرفتن عکس يادگاري با نادري و رسانه‌اي کردن اين توافق بود که باشگاه کورتريک بلژيک را از اين اتفاق مطلع کرد.

در بند ۵ از ماده ۱۹ آيين نامه نقل و انتقالات آمده است؛ «يک بازيکن حرفه‌اي تنها در صورتي مجاز به عقد قرارداد با باشگاه ديگر است که قرارداد او پايان يافته يا کمتر از شش ماه به پايان آن مانده باشد. هرگونه تخلف از اين قاعده مشمول مجازات متناسب مي‌شود.» اين بدان معناست که در صورت شکايت باشگاه بلژيکي، باشگاه استقلال و محمد نادري مي‌توانند مجازات‌هايي داشته باشند.

اعضاي هيات مديره استقلال که به استناد عکس موجود حداقل ۳ نفر از آنها در جلسه توافق با نادري حضور داشتند، بدون اطلاع دقيق از آيين نامه نقل و انتقالات و مفاد آن وارد اين چالش نقل و انتقالاتي شدند که اين اشتباه ممکن است براي باشگاه گران تمام شود.

باشگاه کورتريک که پيش از رسانه‌اي شدن اين عکس حاضر بود رضايتنامه خود را براي يک سال بازي نادري به صورت قرضي در هر باشگاهي با عددي معقول و به صورت اقساط دريافت کند، با اطلاع از قرارداد داخلي نادري و تهديد شدن باشگاه استقلال به مجازات‌هاي متناسب (بند ۵ از ماده ۱۹ آيين نامه نقل و انتقالات)، مي‌تواند بسيار سختگيرانه تر در مبلغ قابل درخواست خود تجديد نظر کند.

استقلالي‌ها بعد از اطلاع از عواقب رسانه‌اي شدن عکس توافق خود با نادري حتي نمي‌توانند مدعي شوند که توافقي به صورت کتبي صورت نگرفته و تنها عکسي انداخته شده چون اين خبر از طريق رسانه رسمي باشگاه اطلاع رساني شده است.

تصويري از انتشار خبر پيوستن محمد نادري به استقلال در سايت رسمي اين باشگاه

پيگيري‌هاي خبرنگار مهر در اين خصوص مشخص کرد بعد از اتفاقات مزبور، برخي پاي مدير برنامه قبلي اين بازيکن را به معرکه باز کرده و از او خواسته‌اند به خاطر روابطي که با باشگاه بلژيکي دارد اين مشکل را بدون سر و صدا و هياهو حل کند.

گزينه‌هاي پيش روي استقلال و نادري خيلي متنوع نيست. حالت اول اينکه نادري و استقلال قيد اين نقل و انتقال را کامل بزنند، حالت دوم اينکه مدير برنامه سابق نادري که گفته مي‌شود نادري براي بازگشت به او خيلي تمايل ندارد بتواند اين مشکل را حل کرده و دستمزد خودش را دريافت نمايد و حالت سوم اينکه باشگاه استقلال و نادري مشمول جرايمي شوند.

شايد اگر اعضاي هيات مديره استقلال قدري باتجربه‌تر عمل کرده يا بعد از مکاتبه با باشگاه بلژيکي اقدام به مذاکره و توافق با اين بازيکن کرده يا حداقل در رسانه‌اي کردن عکس خود همراه با خبر پيوستن نادري به استقلال خويشتنداري مي‌کردند، الان باشگاه استقلال با چنين چالشي مواجه نمي‌شد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html