پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 230406
تقلاي ترامپ براي جلوگيري از لغو تحريم‌هاي آمريکا عليه ايران
تاریخ انتشار : 1399/08/03 08:58:56
نمایش : 1368
مقامات دولت آمريکا در حال طرح ريزي تحريمهايي عليه ايران هستند که تخفيف يا لغو آنها به لحاظ سياسي امري به مراتب دشوارتر از گذشته باشد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، روزنامه وال استريت ژورنال روز جمعه در مقاله‌اي به قلم «يان تالي» و به نقل از منابع آگاه نوشت که دولت «دونالد ترامپ» رئيس جمهوري آمريکا مي کوشد که تا پيش از انتخابات سوم نوامبر با طرح ريزي مجموعه‌اي از تحريم‌ها عليه ايران، ضمن تقويت کارزار فشار حداکثري خود عليه تهران هرگونه اقدام و تلاش در جهت لغو و يا کاستن از اين فشارها را بي اثر سازد؛ به ويژه در صورت پيروزي جو بايدن در انتخابات سوم نوامبر.
به رغم پيشتازي «جو بايدن» معاون پيشين باراک اوباما و نامزد کنوني حزب دموکرات در اکثر نظرسنجي‌هاي ملي و حتي ايالات حساس و کليدي، مقامات دولت کنوني آمريکا بيم آن دارند که طرح ترامپ براي مذاکره مجدد با ايران ممکن است اهرم فشار ديپلماتيکي را که به زعم آنها براي وادار کردن تهران به امضاي يک توافق جديد هسته‌اي و امنيتي لازم است، بي اثر سازد.
 
گفتني است که دولت ترامپ تحت اختيارات قانوني خود در حوزه مقابله با تروريسم برخي از تحريم‌ها را عليه ايران وضع کرده است؛ تحريم‌هايي که به باور تحليل گران بي اثرسازي و ابطال آنها بسيار دشوار است. دولت ترامپ همچنين اقدام برنامه ريزي شده ديگري از جمله تحريم بخش پتروشيمي و صنايع فلزي را بررسي کرده بود.
 
روزنامه وال استريت ژورنال در ادامه مطلب خود به اين نکته مهم اشاره مي‌کند که طبق گفته مقامات کنوني و پيشين آمريکا، حتي اگر اهداف بالقوه جديد هم تحت تحريم‌هاي موجود باشند، قرار گرفتن مجدد اين اهداف در فهرست سياه [تحريم‌ها] امکان ابطال و بي اثر سازي اين اقدام را دشوارتر مي‌سازد. از آنجا که اين گونه تحريم‌ها با شرح کامل و توجيه کننده اي منتشر مي‌شوند، مقاماتي که درصدد رفع اين گونه تحريم‌ها هستند، به لحاظ سياسي مجبورند که دعوي قابل قبولي براي لغو اين تحريم‌ها ارائه کنند.
انتهاي پيام/
 
منبع: مهر
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html