پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 230401
مجلس به دنبال از رسميت انداختن دولت نيست / نمايندگان رئيس جمهور را براي پاسخگويي به مردم فراخواندند
تاریخ انتشار : 1399/07/30 08:13:55
نمایش : 1404
نماينده مردم شهرستان هاي شهرکرد، سامان و بن در مجلس شوراي اسلامي گفت: مسئله ما استيضاح نيست مسئله ما اين است که دولت بايد پاسخگو باشد ما از رئيس جمهور سوال داريم چرا از اين ماه هاي پاياني حداکثر تلاش خودش را براي حل مشکلات به کار نمي گيرد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، احمد راستينه نماينده مردم شهرستان هاي شهرکرد، سامان و بن در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار جهانبين نيوز ؛ اظهار کرد: سوالات بسياري مردم از رئيس جمهور دارند که نمايندگان هم به طبع مطالبه مردمي به صورت جدي از دولت دارند .

وي تصريح کرد: غريب به 200 نماينده طرح سوال از رئيس جمهور را پيگيري کردند و نگاه ما اين است که اقاي رئيس جمهور وظيفه اش اين است که در مجلس شوراي اسلامي به مطالبه مردم پاسخ بدهد و اين سوال متراکم را براي روشنگري و تنوير افکار عمومي ارائه دهند.

راستينه ادامه داد: مردم سوال دارند که چرا با وجود بدعهدي هاي مکرر آمريکا در فتنه برجام بازهم رئيس جمهور حرف از سازش مي زند، مردم سوال دارند با وجود فشارها و تحريم ها چرا رئيس جمهور سياست هاي اقتصاد مقاومتي را به صورت ويژه پيگيري نمي کند ؟

وي افزود: مردم سوال دارند چرا با وجود سال هاي متمادي تذکر کارشناسان در خصوص تنوع بخشي سند اراضي بازهم اقتصاد ما دچار مشکل است.

راستينه با اشاره به اينکه سياست هاي جدي در حمايت از توليد ديده نمي شود عنوان کرد: محصولات و خوراکي که به توليد داده مي شود با قيمت جهاني بوده  و نتيجه آن بي سر و ساماني بازار خودرو و مسکن است.

طرح استيضاح در شرايط جنگ اقتصادي به صلاح نيست

وي با اذعان بر اينکه  چرا سياست هاي جدي در توسعه و ساخت و مسکن وجود ندارد بيان داشت: وظيفه دولت اين بود  که سالانه بايد يک ميليون واحد مسکوني را ميساخت تا تقاضاي انبوه مردم پاسخ داده شود چرا به وظيفه اش عمل نکرده است؟

راستينه خاطر نشان کرد: معناي اين سوالات اين است که مجلس مطرح کرده که در راستاي حل مشکلات مردم دولت را به تحرک در آورد.

وي بيان داشت: در ماه هاي پاياني دولت همه توان مجلس اين است که دولت را در خصوص حل مشکلات مردم کمک کند و دولت اين را بايد بفهمد که مجلس برنامه اش واقعا" اين نيست که دولت را با فشار دچار بي سر و ساماني کند بلکه مجلس تلاشش اين است که از قوه نظارتي و ظرفيت قانوني خودش تحرک لازم را در بخش هاي مختلف دولت به وجود آورد .
 
راستينه يادآور شد: طرح استيضاح در شرايط جنگ اقتصادي به صلاح نيست .
 
وي عنوان کرد: طرح استيضاح معنايش اين است که رئيس جمهور بايد کار را به شخص ديگري واگذار کند در حالي که چند ماه بيشتر به پايان دولت نمانده و طرح استيضاح در چنين شرايطي به صلاح کشور نبوده و مردم هم به دنبال حل مشکلشان هستند.

راستينه تشريح کرد: مسئله ما استيضاح نيست مسئله ما اين است که دولت بايد پاسخگو باشد ، ما از رئيس جمهور سوال داريم چرا از اين ماه  هاي پاياني حداکثر تلاش خودش را براي حل مشکلات به کار نمي گيرد .

وي عنوان کرد:  مجلس به دنبال از رسميت انداختن دولت نيست بلکه به دنبال اين است که تمام سلول هاي اين دولت و وزارت خانه هاي ان ظرفيت خودشان را براي حل مشکل مردم به کار بگيرند.

اجازه نمي دهيم دولت از پاسخکويي طفره رود

راستينه خاطر نشان کرد: اگرچه در بخش هاي متعددي دولت دچار بيماري است و هنر مجلس اين است که با قدرت و تلاش کند ضعف حاکمن بر بخش هاي دولت را با پيگيري قانوني برطرف کند.

وي بيان داشت: جريان غرب گرا که همه دستاوردش برجام بود امروز همين دستاوردش به چند بيانيه سفارشي اروپايي ها خلاصه شده لذا امروز جريان غرب گرا در برابر ملت ايران ، تلاش مي کند با عنايت برخي به صورت مستقيم و غير مستقيم با طرح مباحثي چون استيضاح از مباحث گويي عملکردشان طفره روند .

راستينه اضافه کرد: ما خواهان حضور رئيس جمهور در مجلس براي پاسخگويي به سوالات مردم هستيم اما به دنبال اين نيستم که طرح استيضاح يک مظلوم نمايي را بر پيکره جريان غرب گرا حاکم کند.

مجلس با کسي تعارف ندارد

وي با بيان اينکه متاسفانه جريان غرب گرا در بزنگاه ها با مظلوم نمايي تلاش کرده که افکار عمومي را منحرف کند اذعان داشت: اين بار مجلس با بصيرت و هوشمندي ، دولت را به کار وادار مي کند اما اجازه مظلوم نمايي را به دولت نمي دهد.

راستينه در پايان خاطر نشان کرد: ما با کسي تعارف نداريم و اگر ببينيم دولت از خطوط اصلي  عبور مي کند و نمي خواهد براي حل مشکلات مردم قدم هاي جدي بردارد طبيعتا" به وظايف قانوني خودمان به صورت جدي عمل مي کنيم.

انتهاي پيام/1020ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html