پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 230382
مشاغل خانگي راهي براي عبور از بيکاري
تاریخ انتشار : 1399/07/21 09:20:13
نمایش : 1725
کسب و کارهاي خانگي به عنوان راهکاري مهم براي ايجاد اشتغال و درآمد در سراسر دنيا محسوب مي شوند و قابليت انجام اين نوع کسب و کار در منزل با مزاياي بسياري براي شاغلان آن همراه است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز؛ مشاغل خانگي بهترين راه کسب درآمد و حيات خانواده است. اگر به اين فکر کرده‌ايد که به شخصه درآمدي داشته باشيد و درعين حال از خانه بيرون هم نرويد و پول خوبي هم دربياوريد، به اين ايده‌ها بينديشيد؛ پخت‌وپز غذا، بافت تابلو فرش، تهيه و توليد اقلام دکوري و صنايع‌دستي نظير کيف و کوله، دستبند و گردنبند ماه تولد، عروسک‌سازي و پرورش قارچ و گياهان خانگي و دارويي به دليل کم‌جا و کم‌هزينه‌بودن آن و بسته‌بندي موادغذايي و خوراکي به دليل اهميت آن به‌عنوان نياز اوليه هر انسان مي‌تواند ازجمله ايده‌هاي جالب و پرسود براي راه‌اندازي مشاغل خانگي باشد.

براي اين‌که شاغل شويد نياز نيست حتما تخصصي داشته باشيد و مي‌توانيد از همان هنرهايي که در خانه‌داري به ‌کار مي‌بريد، درآمدزايي داشته باشيد.  


مشاغل خانگي نقش موثري در اقتصاد خانواده و خوداتکايي دارد

توليد کننده و کارآفرين نمونه چهارمحال و بختياري گفت: مشاغل خانگي نقش موثري در اقتصاد خانواده و خوداتکايي و خودباوري و حرکت به سمت اقتصاد مقاومتي در جامعه دارد.

الهام فيض هفشجاني فارغ التحصيل مهندسي کشاورزي در گفتگو با خبرنگار جهانبين نيوز ؛ گفت: از آنجا که در دوران تحصيل بيشتر آموزشهاي ما تئوري بود و من دوست داشتم تا به فعاليت عملي بپردازم و علم و عمل را همگام کنم از سال ۱۳۹۰ شروع به پرورش قارچ کردم.

وي افزود: در ابتداي شروع کارگاه قارچ کمي استرس داشتم اما چون با مطالعه و آموزش و پشتکار وارد شده بودم و با پرورش دهندگان نمونه ديگر مشورت کرده بودم به موفقيتم ايمان داشتم به طوري که الان چشم انداز من ارتقاء کارگاه به واحد صنعتي است.

کارشناس ناظر نظام مهندسي بيان داشت: با توکل بر خدا و حمايت خانواده و کار و تلاش توانستم به بالاترين درصد برداشت قارچ برسم و در سال گذشته به عنوان توليدکننده نمونه قارچ و امسال عنوان کارآفرين نمونه را کسب کنم.

وي با بيان اينکه کارگاه قارچ ما زمينه اشتغال را براي ۴ نفر به طور مستقيم و ۲۰ نفر به طور غير مستقيم ايجاد کرده بيان داشت: مشاغل خانگي نقش موثري در اقتصاد خانواده و خوداتکايي افراد دارد و يک خودباوري را ايجاد مي کند.

توليد کننده نمونه شهرکرد تاکيد کرد: مشاغل خانگي در زمينه درآمد زايي موثر اند اما اين مستلزم اين است که با يک برنامه ريزي بين توليد، فروش و بازاريابي و بازار رساني يک هماهنگي باشد.

فيض هفشجاني اظهار داشت: از آنجا که اکثر مراحل توليد در مشاغل خانگي از مواد اوليه در تا توليد نهايي داخلي است اين فعاليتها گامهايي عملي در رسيدن به اقتصاد مقاومتي است.


وي گفت: بعد از توليد و به بازار رسيدن محصول اگر حجم توليد انبوهي از محصول وارد بازار شود عرضه و تقاضا به هم مي خورد و با افت قيمت توليد کننده دچار ضرر مي شود.

کار آفرين نمونه استان افزود: انتظار مي رود با هماهنگي مسئولان مشاغل خانگي هدفمند شوند و تسهيلاتي براي فروش محصولات و حتي صادرات آنان فراهم شود تا توليد کنندگان دغدغه فروش نداشته باشند.

وي هماهنگ بودن بانک ها با عاملين تسهيلات مثل بسيج سازندگي و جهاد کشاورزي در زمينه ارائه وام و آسان نمودن شرايط ارائه تسهيلات را از جمله راهکارهاي ادامه فعاليت مشاغل خانگي دانست.

628 شغل در بخش خانگي در چهارمحال و بختياري ايجاد شد

مدير کل تعاون، کار و رفاه اجتماعي چهارمحال و بختياري با اشاره به اجراي ۶۰۵ طرح مشاغل خانگي در اين استان، گفت: ۶۲۸ شغل در بخش مشاغل خانگي در چهارمحال و بختياري ايجاد شد.

حفيظ الله فاضلي مدير کل تعاون، کار و رفاه اجتماعي اظهار داشت: در سال گذشته سهميه تسهيلات مشاغل خانگي استان ۶۸ ميليارد ريال بوده که توسط دو بانک عامل به طور کامل پرداخت شده است.

وي گفت: تمام کل اين مبلغ در قالب ۶۰۵ طرح با اشتغالزايي ۶۲۸ نفر پرداخت شده است.

مدير کل تعاون کار و رفاه اجتماعي چهارمحال و بختياري ادامه داد: در سال گذشته با پيگيري‌هاي به عمل آمده توسط اداره کل اين تسهيلات از سقف سه ساله به پنج سال و همچنين سقف مبلغ تسهيلات با توجه به رشته شغلي متقاضي از ۵۰ ميليون ريال به ۱۵۰ ميليون ريال افزايش يافت.

وي بيان کرد: در سال گذشته تعداد يک هزار و ۱۳۴ مجوز مشاغل خانگي مستقل و پشتيبان صادر شده است.

وي بيان کرد: در زمينه صدور الکترونيکي مجوزهاي مشاغل خانگي در سال گذشته و سه ماهه ابتداي امسال سامانه مورد نياز راه اندازي شد و ديگر هيچ نياز به مراجعه متقاضي به دستگاه‌هاي اجرايي و اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعي نيست.

مدير کل تعاون کار و رفاه اجتماعي چهارمحال و بختياري ادامه داد: در زمينه زنان سرپرست خانوار فاقد پوشش نهادهاي حمايتي تفاهم‌نامه‌اي با جهاد دانشگاهي در زمينه آموزش، توليد محصول و اتصال به بازار براي ۷۷ نفر منعقد شده و اکنون در حال اجرا است.

به گزارش جهانبين نيوز ؛ مشاغل خانگي ايده‌اي کارساز براي مقابله با بيکاري و گامي بزرگ درجهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي هستند.

اين مشاغل علاوه‌براينکه سبب خروج کشور از رکود مي‌شوند مي‌توانند اشتغال‌زايي خوبي را به دنبال داشته و به‌نوعي کارآفرين باشند، همچنين اين مشاغل به دليل نياز به حجم پايين سرمايه‌گذاري و سودآوري مطلوب، بسيار مورد توجه و استقبال قرار مي‌گيرد و براي خانوارهاي کم‌درآمد و بيکار، بيشتر براي خانم‌هايي که شغل خانه‌داري دارند منبع درآمدي خوبي است.

انتهاي پيام/1020ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html