پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 230356
چرا جنگ، «مقدّس » شد؟
تاریخ انتشار : 1399/07/06 08:07:56
نمایش : 2076
هفته‌ي دفاع مقدس و اول مهر هرسال يادآور شروع يک جنگ تمام عيار و ويرانگر است که توسط رژيم خون آشام صدام و با رضايت، حمايت، هدايت و پشتيباني تمام مستکبرين عالم برملت رشيد و انقلابي ايران اسلامي تحميل شد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز ؛ هفته‌ي دفاع مقدس و اول مهر هرسال يادآور شروع يک جنگ تمام عيار و ويرانگر است که توسط رژيم خون آشام صدام و با رضايت، حمايت، هدايت و پشتيباني تمام مستکبرين عالم برملت رشيد و انقلابي ايران اسلامي تحميل شد.

اما عکس العمل و نگاه انقلاب اسلامي ايران نسبت به اين تهاجم بي شرمانه صدام و حاميانش، جور ديگري بود و به تعبيري جنگ نبود بلکه با ماهيت دفاع بود. آن هم از نوع «مقدس».

هدف دشمن از جنگ، قتل و غارت، اشغال سرزمين و کشورگشايي و نابود کردن يک کشور با همه دار و ندارآن بود ولي نگاه ما از جنگ، دفاع از دين و ارزشهاي والاي آن، دفاع از ناموس و خاک و دفاع از انقلاب و آرمان‌هاي آن و يک کلام اطاعت محض از ولي امر مسلمين زمان بود.

جمهوري اسلامي با همين نگاه مقدس به دفاع، توانست صحنه جنگ را به يک فرهنگ، گفتمان و راهبرد تبديل کند که اکنون به عنوان سمبل والگويي ارزشمند و موفق براي تمامي آزادي خواهان عالم که در يوغ استعمار و دولت هاي ظالم و متجاوز قرار گرفته اند قرار گيرد.

دراين مدل جنگيدن که نظام اسلامي با تاسي از آموزه هاي خاص ديني، شيعي خود و الهام گرفتن از فرهنگ علوي و عاشورايي و همچنين جايگاه و نقش با عظمت ولايت مطلقه فقيه توانست ماهيت جنگ را تغيير دهد و تنها در اين مدل جنگيدن است که هيچ زمان شکست مفهومي ندارد. زيرا چه بکشد و يا شهيد شود و چه مغلوب شود يا غالب، درهر دو حالت پيروزي است. به فرموده حضرت امام، ما مامور به تکليفيم نه به نتيجه و ما در اين 8 سال به تکليفمان عمل کرديم.

گرامي داشت اين حادثه نه به خاطر اين است که ما از جنگ استقبال مي کنيم و يا خوشحال مي‌شويم، هرچند با آن نگاه غيرتمندانه به جنگ در ظاهر هم ما پيروز شديم و دشمن را در رسيدن به اهدافش ناکام گذاشتيم. اما همه اين اين يک طرف قضيه است. ولي گرامي داشت ما به خاطر اين است که صحنه جنگ و کشتار و آتش و خون را با تاسي از هنر عاشورايي و با يک استاد پرورش يافته از همين عاشورا حضرت روح الله آن را به بزرگترين، کاربردي ترين و اثربخش ترين دانشگاه عالم تبديل کنيم و شاگرداني در اين مکتب تربيت شدند که هرکدام از آنها يک دانشگاه شدند.

ازاين دانشگاه انسان سازي که از دل جنگ تاسيس شد، انسان‌هايي پرورش يافتند که استاد اين دانشگاه به حال تربيت يافتگان خودش هم غبطه خورد چرا به درجه اي ازمعنويت رسيدند که برخي آنها ازملائک هم پيشي گرفتند. شايد نيازي به معرفي نباشد اما حاج قاسم سليماني خود يکي از شاگردان همين دانشگاه است.

آري اين چنين شد که واژه جنگ 8 ساله به دفاع مقدس تبديل شد و اين دفاع با هويت مقدسش همچنان باقيست.

 موسي انصاري، رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي چهارمحال و بختياري
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html