پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 230355
ثبات بازار سرمايه با ممنوعيت نوسان گيري روزانه
تاریخ انتشار : 1399/07/06 08:05:13
نمایش : 1340
مدير عامل بورس تهران گفت: به اين ترتيب اگر کسي سهمي را در روز معاملاتي بخرد، در همان روز امکان فروش آن را ندارد، اما اگر کسي از قبل، سهم را داشته باشد مي‌تواند بفروشد و دوباره بخرد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از خبرگزاري مهر، علي صحرايي در ارتباط تصويري با بخش خبري ۲۱ شنبه شب شبکه يک سيما افزود: کساني که در يک روز سهام را مي‌خريدند و همان روز مي‌فروختند بقيه سهامداران را که نگاه طولاني مدت به بازار سرمايه داشتند، متأثر مي‌کردند.

مديرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران گفت: بر اين اساس و نظرسنجي فعالان بازار سرمايه، به اجراي ممنوعيت نوسان گيري روزانه تصميم گرفتيم.

وي اضافه کرد: در اين شرايط، سهامداران به ويژه حقوقي‌ها که در بازار، عمليات نقدشوندگي و اطمينان بخشي را انجام مي‌دادند، از متوليان بازار سرمايه انتظار داشتند براي جلوگيري از نوسان گيري روزانه به نحوي ممنوعيت ايجاد کنيم تا ثبات بيشتري به بازار برگردد و از هيجانات بازار، کاسته شود.

مدير عامل بورس تهران گفت: به اين ترتيب اگر کسي سهمي را در روز معاملاتي بخرد، در همان روز امکان فروش آن را ندارد، اما اگر کسي از قبل، سهم را داشته باشد مي‌تواند بفروشد و دوباره با تشخيص خود بخرد.

آقاي صحرايي با اشاره به اينکه تصميمات درباره بازار سرمايه، هميشه موافقان و مخالفاني دارد افزود: با نظرسنجي از فعالان منصف بازار سرمايه، اين تصميم درست را گرفتيم و بر اساس نظرسنجي، حدود ۸۰ درصد فعالان مجازي بازار سرمايه، موافق اين تصميم هستند.

وي اضافه کرد: اقدامات مؤثري در دوره اخير انجام شده است و با توجه به مصوبات شوراي عالي بورس اوراق بهادار، ناشران و سهامداران عمده، موظف هستند قابليت نقدشوندگي را فراهم کنند.

مديرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران افزود: اختيار فروش تبعي يا بيمه سهام، بازارگرداني مؤثر که از ۱۰ مهر اجباري مي‌شود و به کارگيري سهام خزانه، از جمله ابزارهاي اطمينان بخش است.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html