پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 230351
وجهه تشابه دوران دفاع مقدس با وضعيت امروز/ مبارزه با کرونا؛ يادآور جلوه هاي دفاع مقدس
تاریخ انتشار : 1399/07/06 07:53:38
نمایش : 1256
در هشت سال دفاع مقدس همه جوانان ما وارد ميدان شدند از خود و خانواده خود گذشتند تا پيروز ميدان شدند امروز نيز کادر درمان ما با از خود گذشتگي در خط مقدم مبارزه با ويروس کرونا هستند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز ؛ هشت سال دفاع مقدس هر چند در برهه‌اي تاريخي سختي ها، زشتي و اتفاقات ناگواري را به مردم ايران تحميل کرد، اما در کنار همه بديها، جنگ صحنه بروز ايثارگري ها، جانبازي ها، رشادت‌ها و از خود گذشتگي‌هايي بود که کمتر در تاريخ اين سرزمين ديده مي‌شد.

شيوه ويروس کرونا هم در ايران پس از گذشت هفت ماه همچنان در عرصه اين جهان مي‌تازد و ايران ما هم از اين ويورس منحوس در امان نيست، اما همين ويروس صحنه‌هايي را رقم زد که تاريخ تا ابد به ان مي‌بالد و در کنار ساير ميراث ماندگارش در حافظه خود نگه خواهد داشت.

جهانبين نيوز در همين راستا با دو تن از رزمندگان دفاع مقدس گفتگويي داشته که در زير مي خوانيد؛


 
هشت سال دفاع مقدس چه در جبهه و چه در پشت جبهه همگي ياري گر هم بودند

حجت السلام و المسلمين سيد حسن جلالي امام جمعه هفشجان و رزمنده دفاع مقدس  در گفتگو با خبرنگار جهانبين نيوز ؛ اظهار کرد: اگر تک تک مردم به گلزار شهدا بروند و ميانگين سن رزمندگان را در روي سنگ قبر آن ها ببينند متوجه مي شوند که همه شهيدان ميانگين سن 22 سال را دارند.

وي با اشاره به اينکه هشت سال دفاع مقدس را نوجوانان و جوانان بين سن 18 تا 22 سال مديريت کردند گفت: پيرمردهاي 50 تا 60 سال نيز در جنگ بودند اما بيشتر رزمندگان نوجوانان و جوانان ما بودند.

جلالي با تاکيد بر اينکه اين خيلي مهم است که جوانان اين مرز و بوم چگونه توانستند انقلاب را به پيروزي برسانند تصريح کرد: جوانان در هشت سال دفاع مقدس مطيع رهبر خودشان بودند تا توانستند موفق عمل کنند و در اين جنگ پيروز شوند.

وي با اشاره به اينکه در دوران دفاع مقدس کافي بود که امام بگويد جبه ها را پر کنيد موجي از جوانان براي جنگ خودشان را آماده مي کردند گفت: جوانان هشت سال دفاع مقدس الگو بسيار عالي و بسيار خوبي براي تک تک نوجوانان و جوانان امروزي است.

جلالي  با اشاره به اينکه لازم است جوانان برنامه هاي خود را اولويت بندي کنند اظهار کرد: جوانان امروز بايد سطح علم خود را بالا ببرند ، به خوبي بتوانند دشمن و اهدافش را بشناسندو آنچان در بصيرت قوي باشند که شک و شبهه اي آن ها را به انحراف نکشاند.

امام جمعه هفشجان با اشاره به اينکه دشمن از ابزارهاي مختلف براي کشاندن جوانان به سمت خودشان استفاده مي کنند گفت: جوانان بايد در سطح بين الملل آگاه و بصير باشند و سطح آگاهي خود را بالا ببرند و با تبعيت از ولي زمان پيش روند تا موفق شوند.

جلالي با يادآوري بر اينکه در هشت سال دفاع مقدس جوانان و نوجوانان ما از رهبر خود تبعيت کردند و دين خود را به خوبي ادا کردند گفت: جوانان امروز هم با تبعيت از رهبر وظايف خود را بايد شناسايي کنند و آن چيزي که انتظار رهبر است را برآورده کنند.

وي با تاکيد بر اينکه جوانان ما بايد زمان ظهور را درک کنند خاطر نشان کرد: جوانان بايد گوشتان به دهان رهبرتان باشد چراکه گوش رهبر به دهان امام زمان است.



در هفت ماه نبرد با ويروس کرونا جوانان جهادي ما بازهم به ميدان آمدند

وي در بخش ديگر از صحبت هاي خود به هفت ماه نبرد با ويروس کرونا نيز اشاره کرد و گفت: از ابتداي ورود ويروس منحوس به ايران همه نيروهاي جهادي و مومن به ميدان آمدند و هرکس به نوبه خود کمکي را کرد.

جلالي با اشاره به اينکه در هشت سال دفاع مقدس همه مردم با همراهي و همدلي چه در جنگ و چه در پشت جبهه به يکديگر ياري مي رسانند گفت: امروز نيز جوانان در جبهه سلامت به عنوان پرستار، بهيار، پزشک در خطر مقدم مبارزه با ويروس کرونا هستند.

وي با تاکيد بر اينکه در مبارزه با کرونا  همان حالت هايي که در پشت جبهه داشتيم را الان هم داريم گفت: امروز مردم انقلابي و جهادي بيکار ننشستند و گروه هاي مختلفي را تشکيل دادند ، عده اي با دوختن ماسک و عده اي با ضد عفوني کردن معابر عمومي کمک خود را رسانند.

جلالي با اشاره به اينکه در زمان جنگ کارهاي جهادي و روحيه جهادي باعث شد که جنگ را به پيروزي برسانيم اظهار کرد: امروز نيز روحيه جهادي که مردم ما دارند موجب شد که در اين برهه از زمان به جنگ با ويروس کرونا برويم.



جوانان امروز ما همچون رزمندگان دفاع مقدس گوش به فرمان ولي امر خود باشند

باقر کيواني يکي از رزمندگان هفشجاني در ادامه اين گفتگو به خبرنگار جهانبين نيوز؛ گفت: جوانان امروز اگر به گذشته يک نگاهي بياندازند قطعا" برنامه هاي زمان جنگ را درک مي کنند.

وي با اشاره به اينکه متاسفانه خيلي از جوانان ما از گذشته الگو نگرفتند گفت: جوانان ما بايد امروز گوش به فرمان رهبر خود باشند تا بتوانند در هر برهه اي از زمان موفق عمل کنند.

کيواني  با اشاره به اينکه در هشت سال دفاع مقدس جوانان ما بودند که در مقابل ستمگري ايستادند عنوان کرد:  مردم بايد از نسل هاي گذشته الگو بگيرند تا موفق شوند.

وي خاطر نشان کرد: همه تلاش دشمن امروز اين است که ذهن نوجوانان و جوانان ما را به انحراف بکشاند و اگر سواد رسانه اي بچه هاي ما بالا نباشد قطعا" به انحراف کشانده مي شوند.

کيواني در بخش ديگر از صحبت هاي خود با اشاره به اينکه امروز نيز همانند هشت سال دفاع مقدس در جنگ با ويروس کرونا هستيم خاطر نشان کرد: اگر همه مردم علاوه بر کمک کردن در ضد عفوني کردن معابر و دوختن ماسک تمام پروتکل هاي بهداشتي را رعايت کنند قطعا" مي توانند اين ويروس هم شکست دهند.

وي با تاکيد بر اينکه کادر درمان ما امروز از خود و خانواده خود مي گذرند تا ديگران را نجات دهند گفت: در دوران دفاع مقدس خيلي ها از جان خود و خانواده خود گذشتند تا پيروز ميدان شدند و امروز نيز به گونه اي ديگر مردم ما جهاد مي کنند.

انتهاي پيام/1020ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html