پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 230345
اتفاق جالب در ليگ برتر با حضور مربيان جوان
تاریخ انتشار : 1399/07/03 10:20:20
نمایش : 1547
ميانگين سني مربيان در فصل جديد کمتر از ۴۵ سال است؛ اين نشان مي‌دهد فوتبال باشگاهي ايران به يک‌باره راه جوانگرايي را پيش گرفته است در حالي که اين مسير بايد در فصول گذشته و به مرور زمان طي مي‌شد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، از ۱۶ مربي که هدايت تيم‌هاي ليگ برتري را برعهده گرفته‌اند ۶ مربي فصل آينده اولين حضور در​ ليگ برتر را به عنوان سرمربي تجربه خواهند کرد و بعضي از آن‌ها فاقد مدرک مربيگري هستند و شايد به همين بهانه شانس حضور روي نيمکت را پيدا نکنند. براساس قوانين کنفدراسيون فوتبال آسيا کادر فني همه تيم‌هاي ليگ برتري بايد داراي مدرک A باشند.
اما نکته جالب ديگر؛ حضور مربيان استقلالي در ليگ برتر پررنگ‌تر از مربيان پرسپوليسي است. مجيد نامجومطلق، جواد نکونام ، عليرضا منصوريان، مهدي رحمتي ، محمود فکري و امير قلعه‌نويي مربيان استقلالي ليگ برتر در فصل جديد به‌شمار مي‌روند. تنها مربي از خانواده پرسپوليس نيز يحيي گل‌محمدي است.
به نظر مي‌رسد تيم‌هاي ليگ برتري از انحصار برخي از مربيان خارج شده‌اند و اين اتفاق خوبي است؛ در گذشته و در پايان فصل تنها جاي مربيان با هم عوض مي‌شد، اما اين فصل همان‌طور که اشاره شد ۶ مربي جديد به ليگ برتر ورود کرده‌اند. البته ممکن است برخي از مربيان جوان در بدو ورود به ليگ برتر و حتي ليگ يک نتايج خوبي نگيرند، اما بدون شک تدوام اعتماد به مربيان جوان شرايط فوتبال باشگاهي را متحول خواهد کرد. مربي‌اي که ناکام مي‌شود با هر اسمي بايد جاي خود را به مربي جديد بدهد و اين يک اصل در فوتبال حرفه‌اي است. حال مي‌خواهد آن مربي ناکام مربي باتجربه باشد يا ناکام.

شرايط سني مربيان ليگ برتر در فصل ۴۰۰-۹۹:
۱- پرسپوليس‌: يحيي گل‌محمدي / ۴۹ سال
۲- استقلال‌: مجيد نامجومطلق / ۵۴ سال
۳- فولاد: جواد نکونام / ۴۰ سال
۴- تراکتور: عليرضا منصوريان / ۴۸ سال
۵- سپاهان‌: محرم نويدکيا / ۳۷ سال
۶- شهرخودرو: مهدي رحمتي / ۳۹ سال
۷- صنعت نفت: سيروس پورموسوي / ۴۹ سال
۸- نفت مسجدسليمان: مجتبي حسيني / ۴۶ سال
۹- نساجي‌: محمود فکري / ۵۱ سال
۱۰- گل‌گهر: امير قلعه‌نويي / ۵۶ سال
۱۱- ماشين‌سازي‌: وحيد بياتلو / ۳۲ سال
۱۲- ذوب‌آهن: رحمان رضايي / ۴۵ سال
۱۳- پيکان: عبدا... ويسي / ۴۹ سال
۱۴- سايپا: ابراهيم صادقي / ۴۱ سال
۱۵- مس رفسنجان: محمد ربيعي / ۳۹ سال
۱۶- آلومينيوم اراک‌: رسول خطيبي / ۴۱ سال
مجموع سن مربيان: ۷۱۶ سال
ميانگين سن مربيان: ۴۴/۷۵


منبع: خبر ورزشي 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html