پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 230344
بانک مرکزي براي اصلاح نظام بانکي اقدامات بنياني انجام داده است
تاریخ انتشار : 1399/07/03 10:15:56
نمایش : 1231
رييس کل بانک مرکزي در يادداشتي در اينستاگرام نوشت: بانک مرکزي در دو سال اخير براي اصلاح نظام بانکي، خصوصا نحوه امهال محاسبه سود بر اساسي مباني شرعي اقدامات بنياني انجام داده است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، عبدالناصر همتي چهارشنبه شب در يادداشتي در اينستاگرام نوشت: شبکه بانکي کشور در کنار خدمات ارزنده به اقتصاد کشور در بخش‌هاي توليد و خدمات، داراي اشکالات و ضعف‌هايي است که در روند بهبود تعامل با مشتريان در رصد بانک مرکزي قرار دارد. همزمان با اينکه در نقد عملکرد بانک‌ها بايستي انصاف را رعايت کرد. بايد به بانک‌ها هم کمک کرد که اين مسير را بهتر و با سرعت بيشتر طي کنند. بانک مرکزي در دو سال اخير براي اصلاح نظام بانکي، خصوصاً نحوه امهال محاسبه سود بر اساسي مباني شرعي اقدامات بنياني انجام داده است و به طور جدي دنبال اصلاحات بيشتر است.

او ادامه داد: بانک مرکزي براي کنترل ترازنامه خود و مهار تورم چاره‌اي جز مقاومت در برابر خواسته‌هايي که در جاي خود شايد ضروري باشد، ندارد. اجتناب از تسعير ريالي، تخصيص‌هاي ارزي صندوق توسعه ملي نيز در اين راستا است. بي ترديد کنترل نقدينگي در مهار تورم مهمترين قدم در بهبود و اصلاح کلان اقتصادي است.

همتي گفت: در کنار کنترل پايه پولي، اعمال سياست‌هاي کلان احتياطي در دستور کار بانک مرکزي است. يکي از ابزارهاي مهم اين سياست، اعمال محدوديت و کنترل رشد ترازنامه بانک‌ها است که در کنار مجموعه ديگري از سياست‌هاي کلان احتياطي اعمال خواهد شد تا ثبات سيستم مالي و پولي استحکام بيشتري پيدا کند.

رئيس کل بانک مرکزي افزود: حدود يک ماه از موافقت بانک مرکزي براي ترخيص کالاهاي اساسي انبار شده در گمرک مي‌گذرد و امروز در جلسه دولت مجدداً بر آن تاکيد کردم. در خصوص مواد اوليه کارخانجات انبار شده در گمرک، براساس اعلام وزارت صمت و سازمان گمرک که در صف تخصيص ارز بودند، معادل يک ميليارد دلار گواهي ارزي صادر شده است. در مورد مابقي کالاهاي ضروري انبار شده در گمرک به محض اعلام ليست ثبت سفارش‌هاي مرتبط، به فوريت تعيين تکليف خواهند شد.

منبع: مهر

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html