پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 230330
به دليل نبود اراده جهادي و انقلابي فضاي مجازي به خارج وابسته شده است/ اصلي ترين مشکل فضاي مجازي غيربومي بودن خدمات است
تاریخ انتشار : 1399/06/30 11:46:35
نمایش : 1446
رئيس سازمان فضاي مجازي بسيج با بيان اينکه متاسفانه فضاي مجازي کشورمان به خارج از کشور وابسته است، گفت: ما هزينه هاي بسياري متحمل و متقبل شديم تا استقلال عرضي و حقيقي حفظ شود اما متاسفانه در حوزه استقلال سايبري غافل شده ايم. به دليل نبودن اراده جهادي و انقلابي براي خودکفايي فضاي مجازي به خارج وابسته شده است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ نشست خبري مرحله نهايي دومين رويداد سراســـري توليد محتواي ديجيتال بســـيج با حضور «مسلم معين» رئيس سازمان فضاي مجازي بسيج برگزار شد.

معين در ابتداي اين مراسم با بيان اينکه عملا گلوگاه ارتباطات اجتماعي در فضاي مجازي رقم مي‌خورد، اظهار داشت: فضاي مجازي کشور امروز در موضوعات مختلف به يک بستر براي بيان نظرات و ارتباطات اجتماعي و حتي يک بستر براي تعاملات اقتصادي و رسانه اي تبديل شده است.
 
وي افزود: رويارويي هاي عمليات رواني ابعاد مختلغي دارد يک بخشي از ان در فضاي مجازي تعريف مي‌شود. بخشي از آن در حوزه ايجاد بستر هاي ويژه اقتصادي است که در فضاي مجازي ايجاد مي‌شود. بخش ديگر آن نيز توليدات تخصصي و چند رسانه‌اي است که در لايه هاي فضاي مجازي تعريف مي‌شود. توليدات تخصصي مثل انيميشن ها، بازي‌ رايانه اي هستند که به نوعي م‌وجب پرورش فکر مي شوند.
 
رئيس سازمان فضاي مجازي بسيج  با بيان اينکه متاسفانه فضاي مجازي کشورمان به خارج از کشور وابسته است، گفت: ما هزينه هاي بسياري متحمل و متقبل شديم تا استقلال عرضي و حقيقي حفظ شود اما متاسفانه در حوزه استقلال سايبري غافل شده ايم. به دليل نبودن اراده جهادي و انقلابي براي خودکفايي فضاي مجازي به خارج وابسته شده است.
 
 
وي با اشاره به اين موضوع که در حوزه سرويس و خدمات نيز وابستگي ها مشاهده مي‌شود و بسياري از اپليکيشن ها غير بومي است، اظهار کرد: اصلي ترين مشکل غيربومي بودن خدمات، عدم امنيت رواني و اقتصادي در فضاي مجازي است.
 
معين افزود: اگر سرويس هاي خارجي دسترسي ما را قطع کنند بسياري از اقشار مختلف متضرر مي‌شوند به خصوص بسياري از کارگاه ها و بنگاه‌هاي اقتصادي که بيشتر کارشان در بستر پيام رسان اي خارجي صورت مي‌گيرد.
 
رئيس سازمان فضاي مجازي بسيج با اشاره به برگزاري دومين رويداد توليد محتواي تخصصي بسيج در فضاي مجازي و ديجتال گفت: دو سال پيش اولين رويداد توليد محتواي تخصصي بسيج را رونمايي کرديم و حدود ۳۵۰ نفر در قالب 118 تيم از سراسر کشور حضور پيدا کردند و با هم رقابت کردند.اين ۳۵۰ نفر در سه حوزه مختلف بازي هاي موبايلي نرم افزارهاي مبايلي و انيميشن به رقابت توليد و محتوا پرداختند. اين تيم ها قبل از رقابت از سوژه هاي رقابت مطلع نبودند و سپس شروع به رقابت کردند.
 
وي با اشاره به دستاوردهاي اين رويداد ديجتالي و مجازي عنوان کرد: حدود ۸۰ مجصول موفق از آن رويداد استخراج شد؛ برخي از بازي هاي موبايلي، بيمارستان مجازي و... در فروشگاه هاي آنلاين يافت مي‌شود. سال ۹۸ تصميم گرفتيم اين رقابت در سراسر کشور برگزار شود. از نظر پهنه جغرافيا و از نظر تعداد شرکت کنندگان اين اقدام گسترده شد.
 
معين با عنوان اين مطلب که مي توان اين‌رويداد را بزرگترين رويداد توليد محتوا در جهان معرفي کرد، گفت: ۱۵۰۰ نفر در قالب ۵۰۰ تيم به رقابت پرداختند که دومين رويداد توليد محتواي بسيج‌ بود. در رويداد سال ۹۸ ، ۱۰۰ تيم جزو تيم هاي برگزيده بودند تيم‌هايي که در حوزه بازي و انيميشن استاندارد لازم را از داورها دريافت کردند. ان شا الله در روزهاي پيش رو در تاريخ دوم و سوم مهرماه مرحله نهايي اين رويداد برگزار خواهد شد. تيم ها از سراسر کشور در مجتمع فرهنگي وليعصر حاضر خواهند شد و در فضاي باز و غير مسقف و با رعايت اصول بهداشتي به رقابت خواهند پرداخت.
 
رئيس سازمان فضاي مجازي بسيج  اضافه کرد: در روز جمعه نيز مراسم تيم هاي برگزيده برگزاري مي شود و از ميان اين تيم ها برترين ها انتخاب مي شوند. محصولات تيم هاي برگزيده مورد حمايت قرار مي‌گيرند؛ از استعدادهاي برتر هم بکارگيري و استفاده خواهند شد.
 
انتهاي پيام/
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html