پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 230329
مجرمان با هويت جعلي در فضاي مجازي شناسايي مي شوند/ هرگز با مزاحمان مجازي وارد گفت و گو نشويد
تاریخ انتشار : 1399/06/30 11:43:54
نمایش : 1422
رئيس پليس فتا چهارمحال و بختياري گفت: : اينکه مجرمين تصور کنند با هويت جعلي مي توانند در فضاي مجازي در عين گمنامي به فعاليت هاي مجرمانه بپردازند خيال باطلي بيش نيست.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، سرهنگ مرتضي عسگري رئيس پليس فتا چهارمحال و بختياري در گفت‌وگو با جهانبين نيوز؛ اظهار کرد: با توجه به گسترش ويروس کرونا و افزايش استفاده شهروندان از اينترنت، برخي از افراد با رفتارهايي ازجمله تهديد، افترا، نشر اطلاعات نادرست نسبت به ديگري، پخش اطلاعات خصوصي از ديگران، گردآوري اطلاعات، ربايش اطلاعات مالي ديگران و انتشار شماره افراد در شبکه هاي اجتماعي براي ساير کاربران ايجاد مزاحمت مي کنند.
 
وي با بيان اينکه برخي از اين مزاحمت‌ها با قصد آزار و اذيت، انتقام گيري و يا سرگرمي صورت مي گيرد افزود: برخي از مزاحمين بر اين باور هستند که با استفاده از هويت هاي جعلي و غيرواقعي مي توانند حاشيه امني براي فعاليت هاي مجرمانه خود داشته باشند.
 
عسگري ادامه داد: اينکه مجرمين تصور کنند با هويت جعلي مي توانند در فضاي مجازي در عين گمنامي به فعاليت هاي مجرمانه بپردازند خيال باطلي بيش نيست.
 
رئيس پليس فتا چهارمحال و بختياري خاطرنشان کرد: بنابراين با توجه به مواد 16 و 18 قانون جرائم رايانه اي که براي اينگونه فعاليت ها مجازات اعلام شده است و عدله ديجيتال و رد پاي مجرمين در اينگونه جرائم باقي مي ماند، پليس با پشتيباني مراجع قضايي و امکانات فني در اختيار، مجرمان سايبري را شناسايي و به محاکم قضايي معرفي مي کند.
 
وي ضمن توصيه به کاربران فضاي مجازي به بي توجهي به مزاحمت هاي اينترنتي و مسدود کردم مزاحم و قطع ارتباط با وي تاکيد کرد: کاربران به هيچ وجه سعي نکنند با فرد مزاحم وارد گفت و گو شوند و يا با وي برخورد داشته باشند.
 
عسگري ادامه داد: به مردم توصيه مي شود درصورت برخورد با فرد مزاحم با ذخيره سازي مستندات مجرمانه به دادسراي محل سکونت يا پليس فتا مراجعه کرده و شکايت خود را ثبت کنند و هرگونه موارد مشکوک و نگران کننده را از طريق سايت پليس فتا به نشاني www.cyberpolice.ir به اطلاع همکاران ما برسانند تا بتوانيم نيازهاي پليسي شهروندان را برآورده سازيم.
 
انتهاي پيام/1026ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html