پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 230327
دولت و قوه قضائيه با فساد ايجاد شده در اتاق بازرگاني برخورد کنند/ ثمره فعاليت اتاق‌ها ضعيف‌تر شدن توليد و ايجاد رانت است
تاریخ انتشار : 1399/06/27 10:45:07
نمایش : 1296
نايب رئيس کميسيون اقتصادي مجلس با ببان اينکه اگر بخش خصوصي و توليد کشور ضعيف‌تر شده يا رانتي شکل مي‌گيرد، به علت عملکرد اتاق بازرگاني است، گفت: اگر تعمدي در فعاليت اتاق بازرگاني در کار باشد و قدرت مافيايي براي چند نفر درست شود؛ يک نوع فساد است که دولت و هم قوه قضاييه بايد با آن برخورد کنند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، سيد کاظم موسوي در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ در مورد نقش اتاق‌هاي بازرگاني در اقتصاد ايران و حمايت از بخش توليد، اظهار کرد: اتاق بازرگاني خيلي براي کمک به توليدکنندگان فعال نيست و اگر بخش خصوصي ما روز به روز ضعيف‌تر مي‌شود يا رانتي شکل مي‌گيرد، از اين ناحيه است.

وي افزود: نمي‌خواهيم کسي را متهم کنيم اما اين اتفاقات (تضعيف بخش خصوصي و ايجاد رانت) يا به دليل تسامح يا تنبلي در کار رخ مي‌دهد يا اينکه تعمدي در کار است تا قدرت مافيايي براي چند نفر درست کند؛ اين‌ها مفسد است که هم دولت و هم قوه قضاييه بايد برخورد کنند؛ البته قوه قضائيه در برخورد با اين افراد هميشه پيش قدم بوده است.

نايب رئيس کميسيون اقتصادي مجلس تاکيد کرد: اگر اکنون، واحدي‌هاي توليدي ضعيف و داراي مشکل هستند و يا در برخي استان‌ها اين واحدها را بستند و يا اينکه توليدکنندگان براي توسعه فعاليت خود با مسائلي مانند تامين سرمايه در گردش، مواد اوليه و يا دريافت تسهيلات بانکي مواجه‌اند که منفذ و مبدا آن همين اتاق‌هاي بازرگاني هستند.

موسوي با بيان اينکه دنبال اقتصاد غيرمولد و حبابي هستيم، گفت: اقتصاد ايران يک يا دو ماه به آسان هفتم مي‌رود و يک دفعه به زمين بر مي‌گردد. ما بايد از توليد حمايت کنيم و دنبال رفع مشکل آن باشيم.

وي با اشاره به فعاليت برخي افراد در اتاق‌هاي بازرگاني براي کسب رانت ادامه داد: اينها بايد بدانند روزي گرفتار خواهند شد و مجلس انقلابي از انجام وظيفه خودش که نظارت بر حسن اجراي قانون است، دست بر نخواهد داشت. البته در مجلس با توجه به سال جهش توليد، کميسيون جهش اقتصاد و نظارت بر اصل 44 قانون اساسي را تشکيل داديم تا نظارت مجلس قوي‌تر باشد.

عضو کميسيون اقتصادي مجلس اضافه کرد: اتاق بازرگاني براي حل مشکلات توليد اقدام نمي‌کند و اگر خوب عمل کرده بود حتما مشکلات کنوني که شاهد هستيم، رخ نمي‌داد. قطعا ضعيف عمل کردند. اتاق‌ها به دليل ضعف مديريت، تنبلي و بي‌مهري به کشور به مسئوليت خودشان به معناي واقعي عمل نمي‌کنند و در آنها مفسده‌اي ايجاد شده که دستگاه قضايي بايد با آن برخورد کند.

موسوي با بيان اينکه اتاق بازرگاني نيازمند اصلاح ساختار و تحول است، گفت: معتقدم تجار وارد اتاق بازرگاني شده و صندلي‌ها را اشغال مي‌کنند اما اگر توليد گران جامعه که فراز و فرودهاي و مشکلات را مي‌دانند در اتاق بازرگاني حضور داشته باشند، مي‌تواند در حل مشکلات موثر باشد.

وي بيان کرد: اعضاي هيئت رئيسه اتاق بازرگاني که در مورد توليد، صنايع تبديلي و صنعت کشور نظر مي‌دهد، بايد از جنس توليد باشند و اگر از جنس توليد کنندگان نباشد؛ ممکن است دنبال تجارت و سوداگري خود بروند و يا از باب قرض وزري اقدامي انجام دهند که امروز شاهد گرفتاري‌هايي در کشور هستيم و روز به روز بيشتر مي‌شود.

انتهاي پيام
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html