پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 230326
يکي از کشورهاي پيشتاز در دستيابي به واکسن کرونا خواهيم بود
تاریخ انتشار : 1399/06/27 10:42:43
نمایش : 1272
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي نوشت: ترديد ندارم که جمهوري اسلامي ايران با قابليت هايي که دارد و با سابقه قابل توجهي که در ساخت واکسن از حدود ۱۰۰ سال پيش دارد، در آينده يکي از کشورهاي پيشتاز در دستيابي به واکسن کوويد-۱۹ خواهد بود.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، دکتر سعيد نمکي، وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي در ششمين نشست مراکز همکار سازمان جهاني بهداشت در ايران که به صورت مجازي برگزار شد، پيامي صادر کرد. متن پيام وزير بهداشت به شرح زير است:

 
عرض سلام و ادب و احترام دارم خدمت همه همکاران ارجمندم در کليه مراکز تحقيقاتي اعم از بخش‌‌هاي دولتي، شرکت‌‌هاي دانش بنيان و مجموعه‌‌هايي که در امور تحقيقاتي به خصوص در رابطه با کوويد-19 در کشور مشغول فعاليت هستند.
 
همه شما مستحضريد که اين پاندمي بلايي فراگير است که علاوه بر کشور ما، کل منطقه و کل جهان را درگير کرده است و ما بدون يک همکاري، هم افزايي و همدلي درون و برون بخشي نخواهيم توانست بر اين بلاي بزرگ بشريت در اين قرن فائق آييم. ما در زمينه‌‌هاي درمان، پيشگيري و آموزش عمومي فعاليت‌‌هاي زيادي انجام داده ايم اما يکي از جنبه‌‌هاي بسيار مهم و تاثيرگذار، جنبه‌‌هاي تحقيقاتي در زمينه‌‌هاي مختلف است.
تحقيقات در اينکه کدام دارو موثرتر بود. تحقيقات در اينکه کدام روش در مراقبت از بيماران تاثيرگذارتر بود. تحقيقات در اينکه با کدام شيوه مي‌‌شود در آينده مراقبت بيشتري از جمعيت‌‌هاي آسيب پذير در برابر بيماري داشت؛ مرگ‌‌ها در کدام سنين بالاترند و در کدام گروه هدف بايد مراقبت بيشتري انجام دهيم و غيره و از همه مهم‌‌تر رسالت همگاني ما در ساخت يک واکسن موثر براي پيشگيري از ابتلا به کوويد-19 است.
خوشبختانه در جمهوري اسلامي ايران، مراکز تحقيقاتي متعددي به خصوص مراکزي که سابقه ديرينه‌‌اي دارند در ساخت واکسن مانند انستيتو پاستور، انستيتو رازي و شرکت‌‌هاي دانش بنياني با حضور جوانان بسيار بسيار هوشمندي تشکيل شده است و ما هم در اين زمينه مشغول فعاليت هستيم. يکي از راهکارهاي توفيق بيشتر ما، پيوستن اين مراکز تحقيقاتي درون کشورها به مراکز صاحب تجربه و دانش بيرون مرزهاست.
 
از همه همکاران عزيزم تقاضا مي‌‌کنم براي ايجاد شبکه تحقيقاتي بسيار موثر، اطلاعاتشان را در مرکزيت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با ما به مشارکت بگذارند و گزارش پيشرفت کار را همانطور که تا حالا من داشتم، به عنوان يک همکار ايمونولوژيست در اختيار بگذارند تا از آن طرف ما بتوانيم جهت ثبت اين داده ها و اطلاعات در عرصه بين المللي گام‌‌هايي برداريم و با کمک سازمان جهاني بهداشت به عنوان هماهنگ کننده فعاليت هاي بهداشتي کشورهاي جهان، اين اطلاعات را بين کشورها مبادله و رسيدن به اهداف و دستاوردها را تسريع نماييم.
 
ترديد ندارم که جمهوري اسلامي ايران با قابليت هايي که دارد و با سابقه قابل توجهي که در ساخت واکسن از حدود 100 سال پيش دارد، با شکل گيري شرکت‌‌هاي دانش بنيان و مسلط به امور ساخت فرآورده‌‌هاي بيولوژيک و با حضور کارخانه‌‌هاي داروسازي و به خصوص کارخانه هايي که داروهاي بيوسيميلار و بيولوژيک مي سازند، در آينده يکي از کشورهاي پيشتاز در دستيابي به واکسن کوويد-19 خواهد بود.

منبع:راه دانا
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html