پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 230308
براي جلب اعتماد مردم نسبت به بورس بايد مشکلات ريشه‌اي برطرف شود/ خيلي‌ها فکر مي کردند اين بازي ضرر ندارد
تاریخ انتشار : 1399/06/20 10:29:46
نمایش : 1283
کارشناس مسائل اقتصادي گفت: ازآنجاکه تبليغات عمومي زيادي براي فعاليت در بورس شده است خيلي‌ها فکر مي‌کنند اين بازي ضرر ندارد. اين تبليغات باعث شد که مردم عادي دارايي‌هاي خود را بفروشند و وارد بورس شوند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، اين روزها نگاه خيلي‌ها به تابلوي بورس خيره مانده است. هر خبري از بازار سهام مي‌تواند آن‌ها را نااميد يا عصباني کند. از ابتداي شهريورماه بازار فرا بورس دچار افت شديد شده است، با عنايت به اين که در اين بازار اشخاص حقيقي بسياري فعال هستند، متضرر شده و اين نوسان و زيان را ناشي از مديريت نادرست بازار مي‌دانند و به شيوه هاي مختلف اعتراض خود را بيان داشته و درخواست رسيدگي و پاسخ دارند.
 
بسياري به اميد سودهاي بالا و رشد يکباره سرمايه وارد بازار سهام شدند؛ اما روند بازار طي يک ماه گذشته مسيري متفاوت از گذشته را طي کرد و همين تغيير مسير باعث خشم و نگراني بسياري شده است.
 
يکي از همشهريان فارساني نسبت به زيان هاي اين روز هاي بورس در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري تحليلي پيرغار گفت: من 50 ميليون وام گرفته است و آن را در بورس سرمايه‌گذار کرده‌ام. حالا نسبت به هر نوساني در بورس زود عصباني مي‌شوم و هميشه استرس دارم.
 
وي تصريح کرد: کساني هستند که دارايي‌ خود را فروختند. يا شخصي که ماشين خود را که با آن مسافرکشي مي‌کرده فروخته و با اميدي به بورس آمده است.
 
وي بيان داشت: بزرگ‌ترين اشتباه ما تازه‌واردها اين بود که بازار سرمايه را با بازار پول اشتباه گرفتيم فکر مي‌کرديم بورس چيزي شبيه به بانک است. پولت را در بورس مي‌گذاري و سود خوبي مي‌گيري.
 
آقاي شهراني کارشناس مسائل اقتصادي در گفتگو با خبرنگار ما گفت: ازآنجاکه تبليغات عمومي زيادي براي فعاليت در بورس شده است خيلي‌ها فکر مي‌کنند اين بازي ضرر ندارد. اين تبليغات باعث شد که مردم عادي دارايي‌هاي خود را بفروشند و وارد بورس شوند؛ يعني افرادي که هيچ دانش بورسي نداشتند. طبيعي است که اين افراد در صورت سود نکردن با ناکامي رو‌به‌رو مي‌شوند.
 
وي بيان کرد: بارها عنوان کرده‌ام که پس‌انداز خود را وارد بازار کنيد نه دارايي خود؛ همه مي‌دانند آينده اين بازار چگونه است، اما در اين بازار افرادي را داريم که براي خريد شرکت‌هاي ورشکسته دولتي در بورس خانه و خودروي خود را فروختند.
 
وي در پايان گفت: براي جلب اعتماد مردم نسبت به بورس بايد مشکلات ريشه‌اي بين سازمان بورس و شرکت‌هاي بورسي برطرف شود و به‌صورت ريشه‌اي و با برنامه‌ريزي تدابيري انديشيده شود که مردم به سمت سرمايه‌گذاري در بورس ترغيب شوند و بي‌اعتمادي مردم به بورس به حداقل برسد.
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html