پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 230298
کرونا را جدي بگيريد / خطر در کمين خانواده ها
تاریخ انتشار : 1399/06/13 10:53:42
نمایش : 1548
ويروس کرونا در تمام دنيا جولان مي دهد و اگر او را جدي نگيريم به راحتي من و شما را درگير مي کند .
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز ؛ با آمدن ويروس کرونا همه جهان به بازي گرفته شد و به گونه اي عمل کرد که به همه آموخت اگر بخواهيم ناديده اش بگيريم قدرتش را به رخ ما مي کشد .
 
سفر رفتن مردم در شرايط قرمز کرونا و گرفتن مهماني هاي دورهمي همگي منجر به شيوع بيشتر اين بيماري منحوس شده است .
 
اگر مردم نخواهند پروتکل هاي بهداشتي را رعايت کنند و مدام به گردش و مسافرت و دورهمي روي آورند اين ويروس بي رحمانه تر حمله مي کند.
 
روزهاي ابتدايي ويروس کرونا داشت خاموش و پنهان، کار خودش را مي‌کرد و اين بار بر روي نمودارها سير صعودي ابتلا را به ما نشان مي دهد.
 
شرايط اين روزهاي جامعه به گونه اي شده که نمي توانيم به راحتي از اين مسئله عبور کنيم و اگر خود مراقبتي و خود قرنطينگي را در دستور کار خودمان قرار ندهيم قطعا" روز به روز شاهد تلفات بيشتري از اين بيماري  هستيم.


 
عادي انگاري کرونا از سوي مردم و برخي مسئولين نگران کننده است

سعيد نمکي وزير بهداشت در يکي از سخنراني هاي خود  جدي نگرفتن کرونا را نگران‌کننده خواند و گلايه کرد که برخي مسئولان براي رفع محدوديت‌ها او را تحت فشار مي‌گذارند. مطابق آمار وزارت بهداشت ايران، موارد جديد ابتلا به کرونا طي يک روز به مرز سه هزار نفر رسيده است.

وزير بهداشت دولت دوازدهم "عادي‌انگاري کرونا" از سوي مردم و شماري از مسئولان و فشار براي برخي بازگشايي‌ها و رفع محدوديت‌ها را نگران‌کننده خواند و ابراز تاسف کرد که عده‌اي تصور مي‌کنند بحران مهار شده و ديگر ويروس کرونا وجود ندارد.

وي بارها به طور تلويحي و گاهي به صراحت برخي از تصميم‌هاي ستاد ملي مقابله و مديريت کرونا براي کاهش يا رفع کامل محدوديت‌ها را نادرست خوانده و نسبت به پيامد آن و اوج‌گيري دوباره بيماري کوويد ۱۹ هشدار داده است.

نمکي گفت:  برخي مسئولان او را براي موافقت با بازگشايي‌ها تحت فشار مي‌گذارند.



بعد از کرونا جامعه گردشگري عيارمند تر مي شود

يک کارشناس گردشگري در خصوص شرايط گردشگري در زمان کرونا به خبرنگار مهر گفت : نمي‌دانم چه‌طور برخي افراد در اين‌شرايط هنوز اصرار به سفر دارند. آنها چه‌طور به قيمت جان خودشان به سفر رفتند ولي از يک‌چيز مطمئن هستم و آن هم اينکه بعد از کرونا جمعيت متقاضي سفر در زيرتيتر گردشگري سبز و پايدار به شدت تغيير مي‌کند. علاقمندان و فعالان گردشگري پايدار افزايش مي‌يابد پس از اين بحران جامعه گردشگري عيارمندتر و پخته‌تر مي‌شود چه ميزبان و چه ميهمان. حتي شايد استفاده از اقامتگاه‌ها کمتر شود.

اين‌راهنماي گردشگري گفت: الان جهان توليد محتواست مهم است که حين و بعد از بحران چه محتوايي توليد مي‌کنيم. بايد بدانيم مشتري چقدر سبک کار ما را مي‌پسندد. شايد از هتل ۴ ستاره بيشتر از بوم گردي‌ها استقبال شود. ولي بايد ديد کدام هتل ۴ ستاره. چون برخي از هتل‌هاي پرستاره از هتل‌هاي کم‌ستاره ضعيف‌تر عمل مي‌کنند. جهان پس از کرونا فرهيخته‌تر از قبل از آن مي‌شود همه آنچه جامعه دانش محور به گردشگري و بخش خصوصي تحميل مي‌کند؛ در پساکرونا اتفاق مي‌افتد و ما را وادار به گونه ديگر رفتار کردن وا مي‌دارد.

وي در پايان با اشاره به اينکه عصر پس از کرونا عصر مقاصد خلاق و مقاصد دانش محور از جنس گردشگري پايدار مي‌شود، گفت: اگر گردشگري با کرونا همراه شود آدم‌ها به دنبال اثرگذاري شأن از سفر در جهان مي‌روند. يعني مي‌خواهند بدانند چه اثري از سفر مي‌پذيرند اثرگذاري و اثرپذيري يکي از اصلي‌ترين دغدغه‌هاي گردشگران پس از کرونا خواهد بود. ديگر دوره سفر تفريحي گذشته و حالا دوره‌اي است که افراد مي‌خواهند سفر روي آنها تأثير بگذارد. بنابراين جايگاه سفر در ذهن افراد تغيير مي‌کند.




روند صعودي کرونا در چهارمحال و بختياري نگران کننده است

سيما سادت لاري سخنگوي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با اشاره به وضعيت کرونايي استان چهارمحال و بختياري اظهار کرد: اسفند پارسال خيز ضعيف بيماري کرونا، در فروردين امسال خيز نسبتا متوسط و در ارديبهشت، مشابه ساير استان‌هاي کشور، افت نسبي موارد ابتلا به کرونا در اين استان را شاهد بوديم.

لاري ادامه داد: از اوايل خرداد نمودار موارد ابتلا و بستري ناشي از بيماري کرونا در استان چهارمحال و بختياري دوباره صعودي شد و اين روند صعودي بيماري به شکل نگران کننده‌اي ادامه دار شده است. در حال حاضر بيماري به بيشترين ميزان شيوع خود از ابتداي همه گيري کرونا تاکنون در اين استان رسيده است.

وي با اشاره به وضعيت شهرستان‌هاي استان چهارمحال و بختياري از نظر کرونا گفت: شهرستان‌هايي از جمله بروجن، سامان، شهرکرد لردگان در وضعيت قرمز و شهرستان فارسان در وضعيت هشدار قرار دارند.

دورهمي هاي خانوادگي همچنان عمده ترين علت جولان بيماري کرونا محسوب مي شود

دکتر مجيد شيراني رئيس دانشگاه علوم پزشکي، خدمات بهداشتي و درماني چهارمحال و بختياري در گفتگو با جهانبين نيوز ؛  گفت: دورهمي هاي خانوادگي همچنان عمده ترين علت جولان بيماري کرونا محسوب مي شود.

وي تصريح کرد: اگر چه روند شيوع بيماري کوويد ۱۹ در کشور در حال نزولي است، وضعيت استانهايي که در مراحل قبل بروز کمتري داشتند و خطه هاي مركزي زاگرس روند شيوع اين بيماري رو به افزايش بوده و شرايط هشدار باش و نگران كننده است.

شيراني افزود: در تعطيلات اخير با توجه به افزايش حجم بار مراجعات و موارد بستري فشار زيادي به مراکز درماني استان تحميل شد ولي در يکي دو روز اخير شاهد ثبات نسبي در ميزان شيوع بيماري کوويد ۱۹ هستيم که اميدوار هستيم با تداوم رعايت پروتكل هاي بهداشتي اين روند ادامه پيدا كند.

به گفته وي، با آسيب شناسي علت روند رو به رشد شيوع موارد ابتلا به کرونا و بر اساس شواهد و مستندات موجود شيوع چرخشي خانوادگي بيماري افزايش و عمده ترين علت آن عدم توجه به اصول قرنطينگي حتي با وجود تشخيص بيماري در يکي از اعضاي خانواده و تداوم برگزاري محافل دورهمي و خانوادگي است.

رئيس دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد خاطر نشان کرد: تنها راه کنترل شيوع بيماري و روند افزايش ابتلا به کرونا بازگشت به روزهاي فروردين ماه و رعايت اصول و دستورالعمل هاي آن روزها است.

وي ادامه داد: حتي به اعضاي يک خانواده نيز توصيه مي شود، اصول فاصله گذاري اجتماعي را رعايت نمايند.


به گفته وي، در هر جمع و محفل خانوادگي کوچک نيز احتمال وجود ۲تا ۳فرد ناقل با علامت يا بدون علامت وجود دارد لذا خانواده ها ضمن خودداري از برگزاري هرگونه محفل و دورهمي کوچک، تمامي اصول خودمراقبتي و پروتکل ها را رعايت نمايند.

به گزارش جهانبين نيوز ؛ خوشبختانه حتي با وجود شدت اپيدمي اين ويروس، همچنان با پيشگيري مي‌توان به سادگي جلوي بروز اين     ويروس در بدن را گرفت. با کارهاي ساده‌اي مثل رعايت بهداشت شخصي و نزديک نشدن به افراد تا پايان فروکش کردن دوره اوج اين ويروس به آن مبتلا نخواهيد شد.

اما افزايش سطح ايمني بدن هم مي‌تواند به سادگي به شما کمک کند تا در برابر بيماري‌هاي اپيدميک مصون بمانيد.

يا اگر خدايي نکرده به بيماري‌هاي اين چنيني مبتلا شديد، بدن شما به خوبي از پس بيماري بربيايد و دوره بيماري را به سادگي پشت سر بگذاريد.

با مصرف مواد غذايي مناسب و داشتن رژيم غذايي سرشار از ويتامين‌ها مي‌توانيد بدن خودتان را به سطح مطلوبي از ايمني برسانيد.

پيشنهاد مي‌کنيم تا جاي ممکن از سفرهاي غيرضروري پرهيز کنيد و اگر لازم شد سفر برويد، حتما تمام نکات ايمني گفته شده را جدي بگيريد.
 
گزارش از مرضيه عالي پور هفشجاني
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html