پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 230271
رزنده و آلکنو، گزينه هاي بزرگ واليبال/ امپراطورها در حوالي نيمکت تيم ملي
تاریخ انتشار : 1399/05/08 17:08:56
نمایش : 1840
فدراسيون واليبال براي تورنمنت مهم و معتبري چون المپيک قصد دارد يک گزينه بزرگ را روي نيمکت تيم ملي بنشاند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، تعويق يک ساله المپيک توکيو اگرچه مشکلات فراواني را براي ورزشکاران ايجاد کرد اما شايد تنها مجموعه‌اي که از اين تعويق غيرقابل پيش بيني خوشحال شد، واليبال بود. رشته‌اي که همانند ۴ سال گذشته نخستين تيمي بود که سهميه المپيک را کسب کرد اما تقريبا هيچکدام از اعضاي مجموعه واليبال از عملکرد ايگور کولاکوويچ سرمربي مونته نگرويي تيم راضي نبودند و همين بهترين فرصت بود تا فدراسيون به بهانه تعويق المپيک با کولا خداحافظي کند.

بعد از جدايي ايگور مهمترين برنامه فدراسيون يافتن يک گزينه براي نيمکت تيم ملي بود. ماموريتي بس دشوار و سنگين که قطعا مهمترين برنامه فدراسيون در سال منتهي به المپيک به شمار مي رود.

فدراسيون که در طول اين سالها مربيان متفاوتي روي نيمکت خود داشته اما عملکرد هيچکدام چندان مطلوب و راضي کننده جامعه واليبال نبوده و از همين رو آنها قصد دارند تا براي تورنمنت مهم و معتبري چون المپيک همه جوانب را بررسي کرده و يک گزينه ايده‌آل را روي نيمکت بنشانند.

*گزينه ايراني يا خارجي

در طول اين مدت بحث‌هاي گوناگوني درباره مربي آتي تيم ملي واليبال انجام شده. فدراسيون چندين جلسه مفصل با اعضاي هيات رييسه و هم انديشي با اهالي واليبال برگزار کرده تا با بررسي همه نظرات يک گزينه مطلوب را انتخاب کند.

فدراسيون جلسات متعددي برگزار مي‌کرد تا در مورد انتخاب سرمربي به جمع‌بندي برسند؛ هر چند که اين اتفاق صورت نگرفت. در اين ميان برخي از اهالي واليبال اعتقاد به گزينه ايراني دارند و معتقدند که فدراسيون واليبال بايد نيمکت تيم ملي در المپيک را به يک مربي ايراني بسپارد تا افتخار حضور در المپيک نصيب يک ايراني شود. اين طيف از کارشناسان اعتقاد دارند وقت آن رسيده که به مربيان ايراني اعتماد کنيم. فدراسيون چندين جلسه با کارشناسان واليبال نشست برگزار کرد و حتي گفته شد زمان اضافه شدن سرمربي تيم ملي واليبال فروردين 1400 است.

با اين وجود اهالي فن معتقدند که مربي ايراني در آوردگاه مهمي چون المپيک نمي تواند براي واليبال ايران گزينه مفيدي باشد.

فدراسيون واليبال معتقد است که تيم فعلي واليبال توانايي و پتانسيل حضور در جمع 4 تيم برتر المپيک را داراست و اين موفقيت به شرطي ميسر خواهد شد که يک مربي بزرگ و کارکشته روي نيمکت تيم ملي باشد. گزاره اي که سبب شده فدراسيون واليبال به دنبال يک مربي بزرگ خارجي براي نيمکت ايران باشد.

*ولاسکو برنمي گردد

واليبال ايران از همکاري با خوليو ولاسکو خاطرات شيريني دارد. مردي که جهش خيره کننده واليبال ايران با اين نسل طلايي را رقم زد و واليبال ايران را بدل به قدرت بلامنازع آسيا و يک تيم معتبر در جهان کرد. گزينه نخست فدراسيون واليبال ولاسکو بود و داورزني قصد داشت پاي مرد آرژانتيني را دوباره به ايران باز کند اما ولاسکو اين پيشنهاد را نپذيرفت. درگيري هايي که ولاسکو در ايتاليا دارد و مشغله هاي فراوان سبب شده تا او به پيشنهاد ايران به طور جدي فکر نکند. ضمن اينکه او در اين سالها و با بالا رفتن سنش ترجيح مي دهد که ديگر کار پرفشار مربيگري را انجام ندهد و بيشتر مدير فني و منيجر باشد.

*گزينه هاي بزرگ

در همين راستا مسئولان فدراسيون واليبال براي هدايت تيم ملي با برخي مربيان صاحب نام خارجي وارد مذاکره شده‌اند. فدراسيون واليبال ايران در اين حال به‌دنبال يک مربي بزرگ خارجي براي هدايت تيمش در المپيک است و دست روي بزرگ‌ترين نام‌هاي موجود در مارکت واليبال دنيا گذاشته: برناردو رزنده و ولاديمير آلکنو. رزنده برزيلي و آلکنو روس، مربياني صاحب‌سبک هستند که هر کدام طعم قهرماني‌هاي متعدد و مدالي طلاي المپيک را چشيده‌اند.

برناردو رزنده سرمربي پرآوازه و سابق تيم ملي برزيل گزينه ديگري بود که فدراسيون واليبال با وي مذاکره کرد اما اين مربي بزرگ برزيلي هم همچون ولاسکو در قبال پيشنهاد فدراسيون واليبال ايران پاسخ منفي شفاهي خود را اعلام کرده اگرچه فدراسيون هنوز باب مذاکره را نبسته است.

بعد از رزنده حالا خبر رسيده که فدراسيون واليبال با ولاديمير آلکنو سرمربي سابق روسيه صحبت‌هايي داشته. آلنکو ۵۳ ساله اکنون هدايت تيم واليبال زنيت را عهده دار است و پيش از اين سرمربي تيم ملي روسيه بوده. او پيش از حضور کولاکوويچ نامزد حضور در تيم ملي واليبال ايران بود. آلکنو عملکرد خيره‌کننده‌اي در تيم ملي روسيه داشت و اگر هدايت تيم ملي واليبال ايران را بپذيرد مي‌تواند اتفاقات بزرگي را در المپيک توکيو رقم بزند.

*آلکنو: به زمان بيشتري براي فکر کردن نياز دارم

ولاديمير آلکنو سرمربي تيم واليبال زنيت ضمن تأييد خبر مذاکره با ايران گفت: فدراسيون واليبال ايران با من تماس گرفت و ما صحبت کرديم. آنها ميل زيادي براي فعاليت من در ايران دارند ولي پاسخ من در وهله به آنها منفي بود.

آلکنو ادامه داد: من به زمان بيشتري براي فکر کردن نياز دارم و بايد درباره قبول هدايت تيم ملي ايران فکر کنم.

*تقوي: با رزنده و آلکنو صحبت شده

ميلاد تقوي دبير فدراسيون واليبال درمورد مطرح شدن نام آلکنو و رزنده براي قبول هدايت تيم ملي واليبال ايران، اظهار داشت: مسئوليت اين کار برعهده داورزني است. گزينه‌هايي که مطرح شده‌اند هم در حال بررسي هستند. در مرحله اول هم قرار بود که مربيان رده برتر دنيا را بررسي کنيم و نام‌هايي که مطرح شده‌اند، جز مربيان طراز اول هستند. اولويت ما هم بدون شک استفاده از مربيان طراز اول دنيا است. اگر به هر دليلي نتوانيم از اين مربيان استفاده کنيم، منطقي است که شرايط ساير مربيان را بررسي کنيم. 

وي ادامه داد: قطعاً با رزنده و آلکنو صحبت شده که حالا نام‌شان هم مطرح مي‌شود. نام مربيان مختلفي هم عنوان شده، اما نفراتي که اين روزها نام‌شان گفته مي‌شود، بيشتر زير ذره‌بين ما هستند. تا وقتي که فدراسيون روي يک گزينه سطح بالا به جمع‌بندي نرسد، بهتر است اظهارنظر نکند.

*افشاردوست: بايد تا المپيک بعدي با آلکنو قرارداد ببنديم

محمود افشاردوست عضو هيئت رئيسه فدراسيون واليبال در مورد حضور احتمالي ولاديمير آلکنو، سرمربي پيشين تيم ملي روسيه به عنوان سرمربي تيم ملي واليبال ايران اظهار داشت: آلکنو، مربي خوب و با رزومه‌اي است که نتايج بي‌نظيري در تيم ملي روسيه و تيم زنيت کازان گرفته. او به عنوان قهرماني المپيک رسيده و بسيار با ديسيپلين و محکم است.

عضو هيئت رئيسه فدراسيون واليبال ادامه داد: سيستم واليبال روسيه با ايران کاملاً متفاوت است و اين موضوعي است که به مرور زمان مشخص خواهد شد. در واقع هنر آلکنو اين خواهد بود که بين سيستم واليبال روسيه و ايران، تعادل و ارتباط برقرار کند. البته نبايد در توانايي‌هاي آلکنو شک کرد و رزومه او نشان دهنده همه چيز است.

وي تصريح کرد: موضوع مهم ديگر، مدت زمان قراردادي است که با اين مربي بسته مي‌شود. نتايج تيم ملي ايران در المپيک توکيو با توجه به گروه بندي تا حد زيادي قابل پيش بيني است. به نظر من  بهترين حالت براي استفاده از آلکنو، بستن يک قرارداد بلندمدت از المپيک توکيو تا المپيک بعد از آن است. آلکنو قطعا مربي توانايي است و در صورتي که در ايران بماند،‌ حضور او بسيار مفيد خواهد بود.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html