پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 230262
پيگيري حقوقي و قضايي تهديد هواپيماي مسافري در دستور کار ماهان است
تاریخ انتشار : 1399/05/04 08:58:06
نمایش : 1474
شرکت هواپيمايي ماهان در بيانيه اي اعلام کرد: پيگيري حقوقي و قضايي تهديد هواپيماي مسافري پرواز تهران-بيروت را انجام مي دهد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، به دنبال تعرض و تهديد نظامي ايرباس مسافري تهران-بيروت ماهان از سوي جنگنده هاي آمريکايي، شرکت هواپيمايي ماهان در اطلاعيه اي که در اختيار خبرگزاري فارس قرار داد، اعلام کرد:

به دنبال تعرض هواپيماهاي جنگنده ايالت متحده آمريکا به پرواز ۱۱۵۲ شرکت هواپيمايي ماهان، اعلام مي شود که شب گذشته پرواز ۱۱۵۲ شرکت هواپيمايي ماهان مسير تهران-بيروت پس از طي حدود ۲ ساعت پرواز بر فراز خاک سوريه مورد تهديد دو فروند جنگنده آمريکايي قرار گرفت، خلبان اين پرواز با درايت و بر اساس قوانين و مقررات هوانوردي براي پرهيز از هرگونه خطر احتمالي، پس از دريافت اخطار TCAS مبني بر کاهش فوري ارتفاع، بلافاصله شروع به کم کردن ارتفاع کرد و به دليل اينکه هواپيما در وضعيت ثبات قرار داشته و مسافران مجاز به باز کردن کمربندها بوده اند، کاهش سريع ارتفاع و سرعت دور کردن هواپيما از خطر احتمالي، منجر به آسيب به تعدادي از مسافران و خدمه پروازي که مشغول خدمت رساني بوده‌اند شد که بلافاصله پس از فرود هواپيما جهت درمان به بيمارستان منتقل شده اند.

در ادامه اطلاعيه ماهان آمده است: از آنجا که پروازهاي اين مسير توسط شرکت هواپيمايي ماهان بيش از يک دهه به صورت برنامه اي انجام مي شده و اين شرکت همواره تابع قوانين و مقررات هوانوردي در انجام پروازها بوده، بنابراين اين اتفاق را مي توان از ديگر مصاديق قانون گريزي رژيم حاکم بر آمريکا تلقي کرد.

در اطلاعيه ماهان آمده است: بديهي است همانگونه که مقامات جمهوري اسلامي و همچنين دستگاه حاکميتي (سازمان هواپيمايي کشوري) اعلام کرده اند اقدامات لازم قضايي و حقوقي در اين خصوص به عمل خواهد آمد.

 اين پرواز در ساعت ۱۸:۴۵ روز پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۹ فرودگاه امام را به مقصد بيروت ترک نمود و در ساعت ۲۰ به وقت محلي در فرودگاه بيروت به زمين نشسته است، همچنين اين هواپيما در ساعت ۲۳:۱۰ فرودگاه بيروت را ترک و در ساعت ۲:۵۰ بامداد روز جمعه ۳ مردادماه در تهران به زمين نشسته است.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html