پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 230256
کرونا و رشد قارچ‌گونه شرکت‌هاي بازاريابي شبکه‌اي/لزوم افزايش سواد رسانه‌اي براي فعاليت‌هاي اقتصادي در فضاي مجازي
تاریخ انتشار : 1399/04/29 12:06:30
نمایش : 1548
رئيس پليس فتا چهارمحال و بختياري گفت: با توجه به شيوع بيماري کرونا در کشور و ترغيب شهروندان به استفاده از فضاي مجازي جهت انجام امور زندگي، شاهديم که شرکت‌هاي بازاريابي شبکه‌اي به‌صورت قارچ‌گونه درحال رشد هستند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، سرهنگ مرتضي عسگري رئيس پليس فتا چهارمحال و بختياري در گفت‌وگو با جهانبين نيوز؛ اظهار کرد: با توجه به شيوع بيماري کرونا در کشور و ترغيب شهروندان به استفاده از فضاي مجازي جهت انجام امور زندگي، شاهديم که شرکت‌هاي بازاريابي شبکه‌اي به‌صورت قارچ‌گونه درحال رشد هستند.
 
وي با بيان اينکه اين شرکت‌ها با دادن وعده کسب درآمدهاي زياد به شهروندان، افراد را جذب خود مي‌کنند تصريح کرد: در اينجا لازم است اعلام شود، کسب و کارهايي معتبر هستند که در چرخه فعاليت‌شان کالا و خدمات را از مبدا دريافت و به استفاده‌کننده نهايي تحويل مي‌دهند.
 
 عسگري اضافه کرد: متاسفانه اخيرا مواجه هستيم با شرکت‌هايي که به جاي ارائه خدمات درحال شبکه‌سازي و الزام افراد به جذب اطرافيان مي‌کنند که سنخيتي با بازاريابي شبکه‌اي ندارد.
 
رئيس پليس فتا چهارمحال و بختياري يادآور شد: به همه شهروندان توصيه مي‌شود که قبل از ورود به چنين شرکت‌هايي ابتدا استعلام‌هاي لازم را از اداره کل صنعت‌، معدن و تجارت استان درخصوص داشتن مجوز داشته باشند و سپس درخصوص هماهنگي مجوز صادرشده با فعاليت اين شرکت تحقيق کنند.
 
وي با بيان اينکه برخي از اين شرکت‌ها مجوز بازاريابي شبکه‌اي را دريافت کرده‌اند اما در کنار آن فعاليت‌هاي ديگري را انجام مي‌دهند که مي‌تواند به نظام اقتصادي کشور لطمه وارد کند افزود: اگر شهروندان با چنين مواردي مواجه شدند اين موارد را مي‌توانند از طريق سايت پليس فتا به نشاني www.cyberpolice.ir با همکاران در ميان بگذارند تا اقدامات لازم در اين زمينه انجام شود.
 
عسگري با اشاره به انجام برخي از کلاهبرداري‌ها از طريق کشاندن افراد پاي خودپرداز اشاره و خاطرنشان کرد: تا زماني که شهروندان سواد رسانه‌اي خود را بالا نبرند همچنان با اين نوع از کلاهبرداري‌ها مواجه خواهند بود.
 
رئيس پليس فتا چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: وقتي ما در مسابقه‌اي شرکت نکرده باشيم لزومي ندارد که برنده شويم، مجرمان سايبري هرگز بيکار نخواهند نشست و از بي‌اطلاعي برخي از افراد استفاده مي‌کنند و سوءاستفاده خواهند کرد.
 
وي اضافه کرد: اميدواريم روزي برسد که ما به اين باور رسيده باشيم که براي واريز وجه به حساب ما نيازي به حضور در پاي خودپرداز نيست و از همين‌رو راه را بر مجرمان سايبري ببنديم.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html