پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 230250
چادر زينت و نشان دهنده هيمنه بانوان است
تاریخ انتشار : 1399/04/28 09:53:19
نمایش : 2088
موسي انصاري رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي استان چهارمحال و بختياري گفت: چادر نشانه‌ي ابهت بانوان و زينت و زيبايي آنان است
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، موسي انصاري رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي استان چهارمحال و بختياري، در گفتگو با خبرنگار جهانبين نيوز ؛اظهار کرد: چادر قبل از اينکه حجاب و پوشش زن باشد، ابتدا هويت و شناسنامه مرد است که در قالب چادر، بعنوان محافظ يه دُر، نشان‌دهنده ابهت زنانگي است که هيمنه برخي از ويژگي هاي مردانگي نه نوع جنسيت بلکه قاطعيت و شجاعت را هم در اذهان تداعي مي کند.

انصاري با اشاره به اينکه چادر فقط زنانه نيت بلکه نشان دهنده‌ي غيرت مرد است افزود: مردان مرد همه عرصه‌هاي سخت در کارزار جنگ و مقابله با اهريمن و اجنبي و چه در دفاع از ناموس و وطن و سايرعرصه‌هاي مهم و سخت روزگار و آنانکه افتخار شهادت نصيبشون شد، همه ازلواي چادر با شرافت مادران و زنان سرزمينمان قد علم کردند.

وي ادامه داد: چادرمقدس و مايه افتخار و عزّت است، بايد آن را مقدّس ناميد؛ زيرا مقدّس ترين انسان ها که در مکتب تشيّع به اوج و به درجات الهي رسيدند، بلا شک در دامان زنان غيرتمندي پرورش يافتند که لحظه اي چادر از آنها جدا نشد.

انصاري  با بيان اينکه ارزش بانوان در دين اسلام از جايگاه بسيار بالايي برخوردار است گفت: چادر هرچند حجاب و کرامت مادران و دختران اين سرزمين است اما فقط صرف پوشش در مقابل نگاه هرزه ها نيست، بلکه شرف، غيرت، مردانگي، شجاعت و تعصّب و پناه مرد است و چه بسا، هويت و فرهنگ است.

وي چادر و حجاب را  تحفه الهي که بر قامت بانوان برشمرد و خاطرنشان کرد:  چادر و حجاب منشاء سير تفکر و مسيرحرکت تا رسيدن به جايگاه مقدّس خانواده است.

انصاري در بخش پاياني سخنانش با ذکر مثالي از نوع برخورد با برخي مسائل و مشکلات در خانواده‌هاي ايراني تأکيد کرد: وقتي که مشکلي براي خانواده رخ دهد، شايد اولين کلمه‌اي که از زبان مادر جاري مي شود و آرامش مي‌دهد همين دو کلمه باشد"چادرم کجاست"؟ اين ندا، اطمينان را به ساير اعضاء القا مي‌کند که مادر خود اين مسئله را حل مي‌کند و همين مثال ساده نشان دهنده‌ي اهميت چادر و حس خوب امنيت و اقتدار همراه آن است.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html