پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 230239
تقويت توليدات داخلي ، ستون فقرات اقتصاد مقاومتي است
تاریخ انتشار : 1399/04/23 08:51:55
نمایش : 1761
هرچند بيش از 2 دهه از نام‌گذاري سال‌ها توسط رهبر معظم انقلاب مي‌گذرد، در هيچ دوره‌اي همانند امسال، ايران با فشار تحريم‌ هاي ظالمانه دشمنان نظام روبرو نبود و به عقيده صاحب‌نظران وحدت، همدلي مردم، بخش خصوصي و مسئولان تنها راهكار تحقق شعار « جهش توليد » در سال جاري است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز؛ شرايط حال حاضر  کشور اقتضا مي کند تا بيش از گذشته به توليد داخل و رونق بيشتر آن توسط واحدها و صنايع داخلي تکيه و تاکيد داشته باشيم.

در شرايط موجود و تحريم و جنگ اقتصادي، لازم است تا با اجراي سياست ها و برنامه هاي اقتصاد مقاومتي و به ويژه تاکيد مقام معظم رهبري ، در رونق بخشي به توليد کوشش بيشتري صورت گيرد.

شهرک صنعتي شهرستان بن در استان چهارمحال و بختياري داراي ظرفيت هايي چون توليد گاز کربونيک، کابل برق، سنگ تزئيني ، بتن و ام دي اف  است که مشکلات آن ها مورد بررسي قرار گرفته است که بتوان از اين ظرفيت ها جهت اشتغال زايي جوانان استان استفاده کرد.



سرعت پيشرفت 2 طرح صنعتي در حال اجرا  شهرستان بن زيادتر مي شود

سجاد رستمي رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختياري گفت: در شهرستان بن 2 طرح صنعتي در حال اجرا داريم که در سال جديد برنامه داريم  سرعت پيشرفت اين طرح هاي در حال اجرا را زياد تر کنيم.

 وي با اشاره به اينکه برخي از طرح هاي اين شهرک صنعتي نيز داراي مشکل است بيان داشت: پيگير حل مشکلات واحدهاي راکد اين شهرستان از جمله شرکت متالوژي هستيم .

به گزارش جهانبين نيوز؛ واحدهاي توليد گاز کربونيک ، کابل برق، سنگ تزئيني ، بتن و ام دي  از جمله واحد هايي بود که مشکلات آن ها مورد بررسي قرار گرفت.




توليدات واحدهاي صنعتي شهرستان بن در مصارف داخلي و خارجي مورد استفاده قرار مي گيرد


کيانوش نادري فرماندار شهرستان بن در گفتگو با خبرنگار ما ؛ اظهار کرد: در شهرستان بن ساليانه بيش از 210 تن سنگ لاشه و بيش از 7500 تن سنگ تزئيني توليد مي شود که اين توليدات در مصارف داخلي و خارجي مورد استفاده قرار مي گيرند.

وي با اذعان بر اينکه  سنگ هاي تزئيني ما در کشورهاي حوزه خليج فارس از جمله عراق صادر مي شود تصريح کرد: با صادر کردن اين محصول نه تنها ارزآوري را به همراه دارد بلکه در راستاي اشتغال نيز موثر است.



همين اندازه که در شهر خود و در کنار خانواده ام هستم برايم کافي است

يکي از کارگرهاي سنگ تزئيني در گفتگو با خبرنگار ما مي گويد: بالاي چند سال است که اينجا مشغول به کاريم و مزيتي که اين شرکت دارد نزديکي به کار و  خانواده است.

او ادامه مي دهد: خدا را شکر ميکنم که اين شرکت توسط يکي از مهندسين خلاق ايراني نصب و راه اندازي شده است.

به گزارش جهانبين نيوز؛ شهرستان بن رتبه نخست گاز کربونيک و سنگ هاي تزئيني چهارمحال و بختياري را به خود اختصاص داده است .

توليد گاز کربنيک نياز به آب ندارد

سليمي مدير عامل گاز کربنيک بن  در گفتگو به خبرنگار ما گفت: با توجه به کم آبي هاي مکرر در کشور اين  خط را با تمام مبدل هاي حرارتي  و هوا کار کرديم و اين خط نياز به آب ندارد و بدون آب کار مي کند .

نادري مدير توليد بتن آماده بن نيز در گفتگو به خبرنگار ما  گفت: از ابتداي سال جاري ما حدود 10 هزار تن توليد بتن داشتيم که  نسبت به سال گذشته 20 درصد افزايش داشتيم.

وي تصريح کرد: با توليد محصولات بتني حدود 80 درصد شهرستان بن را پوشش مي دهيم و مابقي آن را صادر مي کنيم.

به گزارش جهانبين نيوز؛ شهرستان بن با نرخ بالاي بيکاري نياز به توجه بيشتر مسئولان و رفع مشکلات صنايع اين شهرستان دارد .

با رفع مشکلات و بهره برداري از اين طرح هاي توليدي از شهرستان بن  در آينده شاهد جهش چشمگيري هستيم.
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html