پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 230219
پشت پرده ارتباط رسانه ها و فعالان اصلاح طلب با دلالان ارز، سکه و خودرو / تاج زاده: دلار را چقدر گران کنيم که مجبور به مذاکره شويد؟
تاریخ انتشار : 1399/04/07 08:51:25
نمایش : 1231
خط دهي اين روزهاي رسانه و چهره هاي اصلاح طلب به بازار دلار و سکه و مردم، و تناقض هاي اينچنيني موجود در اظهارنظرهاي پيشين آنها حکايت از برنامه ريزي پنهان اين جريان براي افزايش فشار به مردم دارد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از خبرنگار سياسي شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ طي ماه هاي گذشته و با شدت گرفتن فشار اقتصادي، برخي جريان ها و گروه هاي سياسي تلاش مي کنند تا از اين فضا براي بهره گيري و رسيدن به مقاصد خود استفاده کنند.

اصلاح طلبان به عنوان جدي ترين حاميان دولت در انتخابات هاي سال 92 و 96 از جمله گروه هايي هستند که تلاش دارند بيشترين استفاده را از فضاي فعلي و فشارهاي اقتصادي بر معيشت مردم که بخش عمده اي از آن ناشي از عملکرد دولت است، داشته باشند.
 
اين گروه که در ايام انتخابات رياست جمهوري يازدهم و دوازدهم شرايط اقتصادي را مهم ترين سوژه خود براي پيروزي کانديداي دلخواهشان قرار داده بودند، طي 6 سال گذشته همواره با دوگانه سازي معيشت و فقر، اهداف کانديداي مطلوب خود در مذاکره با غرب و به ويژه آمريکا را توجيه کنند؛ مساله اي که با شکل گيري برجام و اوج گيري اين دو قطبي سازي به عنوان دستاوردي جدي در ميان افکار عمومي مطرح شد.
 
انتخابات سال 96 اوج اين فضا سازي در ميان افکار عمومي از سوي رسانه ها و چهره هاي اصلاح طلب بود و آنها با هشدار هاي کاذب به افکار عمومي مبني بر اينکه «اگر کانديداي رغيب را بياورد نرخ دلار به 5 هزار تومان خواهد رسيد» و در صورت اين رويداد رابطه مطلوب ايجاد شده با جهان نابود خواهد شد و فشار اقتصادي افزايش مي يابد، راه را براي راي آوري کانديداي خود، هموار کردند.
حالا در اوج فشار اقتصادي و بي ثمر ماندن اهداف برجام، رسانه ها و چهره هاي اصلاح طلب حرف هاي عجيب و معني داري مي زنند.
 
بازي جديد اصلاح طلبان با افکار عمومي/ چه کساني دوست دارند دلار گران تر شود؟
 
فعالان اصلاح طلب و رسانه هاي همسو با آن ها مدتي است با انتشار اخبار مستقيم و غير مستقيم باعث تحريک بازار مي شوند. 
در حالي که بعد  از انتشار اخبار جديد در خصوص نقض مجدد برجام توسط اروپا مدتي فضاي بازار آرام بود و مردم واکنش خاصي به موضوع نداشتند، به نظر مي رسد بالا رفتن نرخ دلار و اين فضاسازي رسانه اي بدون ارتباط با مقاصد سياسي نباشد.
 
 
به طور مثال "پويا ناظران" عضو تحريريه روزنامه دنياي اقتصاد در پيامي تحريک آميز از مردم خواسته تا "ريال" نگه ندارند و پول هايشان را تبديل کنند و يا روزنامه ابتکار با انتشار طرحي مشکوک سعي در تحريک مردم همزمان با افزايش قيمت دلار دارد.
 
اين موارد نشان مي دهد که جريان اصلاح طلب به دنبال ايجاد فضايي است تا کشور مجبور شود احتمالا تجربه تلخ برجام را تکرار کند و سمت بي ثباتي حرکت کند.
مصطفي تاجزاده از فعالان اصلاح طلب نيز روز گذشته در توئيتي هدف دار و با اشاره به شرايط اقتصادي کشور نوشت: با اينهمه فشار اقتصادي بر گرده مردم، دلار چند هزار تومان بشود، نرمش قهرمانانه موجه و مذاکره از موضع برابر با آمريکا مجاز شود؟»
 
در واقع تاجزاده تلويحا گفت که دلار را چقدر گران کنيم مذاکره مي کنيد؟
 
قرار دادن اين توئيت تاجزاده در کنار اظهارنظر وي در سال 95 حکايت از يک برنامه ريزي پنهان براي هدايت کشور به سمت يک مسير تجربه شده است، مسيري که نتيجه آن برجام و مشکلات اقتصادي فعلي کشور است.
تاجزاده در 21 اسفند 95- چند هفته قبل از آغاز تبليغات انتخابات رياست جمهوري 96 در مصاحبه با روزنامه شرق گفته بود:«حتي اگر روحاني نخواهد نامزد شود، بايد اين گزارش را ارائه بدهد...اگر قرار بود نرخ دلار با همان رشد 400 درصدي زمان احمدي نژاد افزايش يابد، هر دلار الان 12 هزارتومان بود سکه به جاي يک ميليون تومان، سه تا چهار ميليون شده بود. پرايد 20 ميليوني به 50 تا 60 ميليون رسيده بود و قيمت مواد خوراکي نيز...به شدت افزايش مي يافت».
 
 
خط دهي اين روزهاي رسانه و چهره هاي اصلاح طلب به بازار دلار و سکه و مردم، و تناقض هاي اينچنيني موجود در اظهارنظرهاي پيشين آنها حکايت از برنامه ريزي پنهان اين جريان براي افزايش فشار به مردم دارد.
 
در حالي که فشارهاي اقتصادي امروز به دليل رويکرد دولت مورد حمايت اصلاح طلبان و افرادي نظير تاجزاده است، آنها حتي پا را فراتر گذاشته و سعي مي کنند خود و کانديداي مورد حمايتشان در انتخابات سال 92 و 96 را تطهير کنند؛ مصطفي تاجزاده در مصاحبه اخير خود عملا رئيس جمهور را فاقد اختيارات لازم جازده و مدعي شده است که عملا هيچ تفاوتي نمي کند که چه کسي رئيس جمهور است.
 
وي تاکيد دارد: «واقعيت اين است که دولت اختيارات چنداني در برخي سياست ها و برنامه هاي داخلي و حتي سياست خارجي ندارد...هر فرد ديگري هم که رئيس جمهور شود، همين مشکلات وجود دارد».
 
از سويي ديگر برخي نيز معتقدند احتمالا برخي رسانه ها و افراد خودشان با دلالان سکه و ارز در ارتباطند و هر قدر قيمت ها افزايش پيدا کند سود بيشتري نيز نصيب اين افراد مي شود و به اين دليل علاقه اي به ثبات بازار ندارند.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html