پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 230175
لزوم اصلاح سهميه بندي بنزين براي برقراري عدالت بيشتر
تاریخ انتشار : 1399/03/11 10:04:23
نمایش : 1544
حسن شجاعي گفت: يکي از اين فرصت ها براي رسيدن به جهش توليد تغيير اقتصاد ايران از نفت به اقتصادي مولدي است. حال با تحريم ايران و کاهش فروش نفت به واسطه پايين آمدن قيمت آن ايران را در شرايط اضطراري قرار داده است، بايد نفت از اقتصاد جدا شود

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از خبرنگار اقتصادي شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ کشور ايران براي تبديل شدن به يک کشور استوار و داراي اقتصاد قوي، نياز به اصلاحات اساسي در ساختار خود دارد. جهش توليد اين امکان را به وجود مي آورد تا بستر هاي توليدي تقويت شود و ايران بتواند مانند همه کشور هاي توسعه يافته، اقتصادي پيشرفته داشته باشد. قطعا ايران با اتکا به نيروي دروني خود مي‌تواند معضلات اقتصادي خود را مرتفع کند.

حسن شجاعي، نماينده مردم زنجان در مجلس يازدهم در گفتگو با خبرنگار اقتصادي شبکه اطلاع رساني راه دانا، در خصوص معضلات اقتصادي که باعث عدم رشد نظام صنعتي کشور شده است، گفت: اقتصاد ايران چند سالي است که با تهديدهاي بين المللي مواجه شده و مشکلات زيادي براي معيشت مردم به وجود آمد. بعضي از اين تهديد ها متاسفانه عملي شده که شامل تحريم هايي ظالمانه از جانب غرب است. اگرچه اقتصاد از اين تهديد ها هم ضربه خورده ولي مي تواند آن ها را به فرصت تبديل کند.

وي با بيان اينکه موانعي براي تحقق "جهش توليد" وجود دارد اضافه کرد: يکي از اين فرصت ها براي رسيدن به جهش توليد تغيير اقتصاد ايران از نفت محور بودن به توليد محور بودن است. حال با تحريم ايران و کاهش فروش نفت به واسطه پايين آمدن قيمت آن، کشور در شرايط اضطراري قرار گرفته است، که بايد وابستگي اقتصاد کشور به نفت از بين برود؛ در سال هاي گذشته ايران با فروش نفت به يک کشور مصرف گرا تبديل شده بود که با فروش آن تمام نياز هاي خود را تامين مي کرد.

اين نماينده تصريح کرد: با وجود تحريم ها عليه ايران خصوصا در مورد نفت، کاهش منابع ارزي دولت باعث مي شود تا دولت کمترين واردات را داشته باشد. وجود اين شرايط هم يک فرصت است و هم تنفس براي توليد کننده ايراني تا با توليدات خود خلاء هاي اقتصادي ناشي از نبود توليد را جبران کند.

شجاعي افزود: توليد کالاي ايراني همواره با قاچاق يا واردات بيش از اندازه  ضربه خورده و همين موضوع اقتصاد کشور را ضعيف کرده است و در شرايطي که توانايي توليد و تأمين برخي از کالاهاي ضروري فراهم نباشد، آسيب پذيري کشور در برابر تحريم ها بيشتر مي شود.

 

لزوم اصلاح سهميه بندي بنزين براي برقراري عدالت بيشتر

اين نماينده باتوجه به برنامه هاي اقتصادي مجلس يازدهم که مي تواند نقطه شروعي براي تحول اقتصادي در کشور باشد، عنوان کرد: اقدامات مجلس آينده براي اقتصاد بايد فوري باشد و تاثير آن در برنامه هاي کوتاه مدت به وضوح ديده شود. از جمله اقداماتي که مي توان آن را پيگيري کرد، اصلاح يارانه بنزين و شيوه سهميه بندي آن است. هنوز به دليل کمبود اطلاعات از اقشار مردم، توزيع يارانه ها عادلانه صورت نمي‌گيرد لذا اين نوع از اقدامات بايد در دستور کار مجلس يازدهم قرار گيرد.

شجاعي با اشاره به بيانات رهبر انقلاب در خصوص مجلس قوي که يکي از ارکان اصلي براي ساختن ايران در مقابل تهديد ها و تنش هاست عنوان کرد: يکي از راه ها براي تحقق عملي شعار سال، اصلاح آيين نامه داخلي مجلس شوراي اسلامي است که باوجود نقاط قوت، ضعف‌هايي هم وجود دارد که بايد به آن‌ها پرداخت.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html