پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 230171
دولت در انتخاب هيات رئيسه مجلس دخالتي ندارد/ تحريم وزير کشور و نيروي انتظامي نشانه ناتواني آمريکايي‌ها است
تاریخ انتشار : 1399/03/06 11:23:55
نمایش : 1561
رئيس دفتر رئيس‌جمهور گفت:‌ دولت انتخاب روساي کميسيون‌ها، هيات رئيسه و رئيس مجلس را مسئله داخلي قوه مقننه مي‌داند و از اين رو نه در گذشته در اين زمينه دخالي داشته و نه در آينده خواهد داشت.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، محمود واعظي با اشاره به شروع کار مجلس يازدهم در روزهاي آينده و ضرورت تعامل و همکاري همه قواي کشور در شر ايط خاص کشور گفت:همانطور که رياست محترم جمهور بارها گفته اند دولت همواره بر همکاري و تعامل با ديگر قوا و از جمله مجلس اهتمام داشته و در شرايط کنوني کشور اين همکاري اهميتي ويژه خواهد داشت.

وي با رد برخي گمانه‌زني‌هاي رسانه‌اي در خصوص دخالت دولت در انتخاب هيات رئيسه مجلس يازدهم، گفت:‌ دولت انتخاب روساي کميسيون‌ها، هيات رئيسه و رئيس مجلس را مسئله داخلي قوه مقننه مي‌داند و از اين رو نه در گذشته در اين زمينه دخالي داشته و نه در آينده خواهد داشت.

رئيس دفتر رئيس جمهور با بيان اينکه دولت همواره براساس اصل تفکيک قوا فعاليت کرده، خاطرنشان کرد: همانطوري که به هيچ عنوان دوست نداريم،‌ شاهد دخالت افراد و نهادهاي غيرمسئول در حيطه مسائل اجرايي و وظايف دولت باشيم،‌ خودمان هم چنين شانيتي براي دولت قائل نيستيم که در امور داخلي مرتبط با مجلس شوراي اسلامي يا قواي ديگر دخالت کنيم.

واعظي افزود:‌ در چارچوب قانون اساسي،‌ مصالح کشور و هم‌افزايي قائل به همکاري و تعامل حداکثري با مجلس شوراي اسلامي براي رفع مشکلات مردم و شتاب‌بخشي به توسعه کشور هستيم و اينگونه ادعاهاي بي‌اساس و غيرواقعي در خصوص ايفاي نقش دولت در معادلات داخلي قوه مقننه را جفا به هر دو قوه مي‌دانيم.

رئيس دفتر رئيس جمهور با تاکيد بر اينکه دولت به تصميم نمايندگان در انتخاب روساي کميسيون‌ها، هيات رئيسه و رئيس مجلس احترام مي‌گذارد، گفت:‌ حاصل انتخاب نمايندگان محترم هر چه باشد، مثل گذشته در چارچوب قانون با حسن نيت با نهاد قانونگذاري براي حل مسائل کشور و تمشيت امور همکاري خواهيم کرد.

واعظي همچنين در پاسخ به سوالي در خصوص تحريم وزير کشور و فرمانده نيروي انتظامي از سوي آمريکا گفت:‌ در روزهايي که کارايي تحريم‌هاي آمريکا بيش از هميشه زير سوال رفته و اين اعتبار تصميمات و سياست‌هاي هيات حاکمه اين کشور را به مخاطره انداخته است،‌ تصور ما اين است که اقدام به تحريم وزير کشور و فرمانده نيروي انتظامي صرفا کارکرد تبليغاتي دارد و هيچ تاثير و پيامد واقعي نخواهد داشت.

رئيس دفتر رئيس جمهور  وظايف و مسئوليتهاي وزير کشور و فرمانده نيروي انتظامي را اموري کاملا روشن دانست و اذعان داشت: بر همگان مکشوف است که تحريم در اين امور اساسا معنا ندارد، لذا به نظر مي‌رسد مقامات آمريکايي صرفا بُعد رواني و رسانه‌اي موضوع را دنبال مي‌کنند و دنبال سرپوش گذاشتن بر ناکارآمدي تحريم‌هاي قبلي خودشان هستند.

واعظي با انتقاد از رويکرد منافقانه دولت آمريکا افزود:‌ البته براي افکار عمومي دنيا نبايد پنهان بماند که آمريکايي‌ها در ادامه تحريم‌هاي غيرانساني خود، اين بار هم تحريم‌هاي جديدشان را عليه مقامات و دستگاههايي اعلام کرده‌اند که نقش محوري در مبارزه با کرونا در ايران داشته‌اند و دارند.

رئيس دفتر رئيس جمهور اظهار داشت: وزير کشور رئيس کميته انتظامي امنيتي ستاد ملي مبارزه با کرونا و يکي از اضلاع مهم تصميم‌سازي و در اين حوزه بوده،‌ فرمانده محترم و پرسنل زحمت‌کش نيروي انتظامي نيز در هفته‌هاي گذشته که بحث فاصله‌گذاري اجتماعي در کشور مطرح بوده،‌ وظايف و مسئوليت‌هاي بسيار مهمي را عهده‌دار بوده‌اند.
واعظي در پايان خاطرنشان کرد:‌ اين تحريم‌ها اگرچه هيچ تاثير و کارکردي در دنياي واقعيت ندارد اما مي‌تواند بعنوان نشانه ديگري از پوچي و بي‌اعتباري گفتار و کردار مقامات آمريکا –که چندبار به دروغ مدعي کمک به مردم ايران در مبارزه با کرونا شده‌اند- از سوي مردم و افکار عمومي جهان مورد توجه قرار گيرد.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html