پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 230088
براي تخريب همه آزمايشگاه‌هاي بيولوژيک آمريکا در منطقه اقدام کنيد
تاریخ انتشار : 1398/12/28 15:45:32
نمایش : 1213
جمعي از پزشکان ايراني با اشاره به شيوع ويروس کرونا و فرضيه دستکاري شدن کوويد۱۹ در آزمايشگاههاي بيولوژيک و حمله بيولوژيک آمريکا خواستار تخريب آزمايشگاههاي بيولوژيک امريکا در منطقه شدند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از  خبرنگار مهر، جمعي از پزشکان ايراني متخصص و فوق تخصص بيماري‌هاي عفوني، ريه، آسم وآلرژي با انتشار نامه‌اي خطاب به رؤساي کشورهاي منطقه با توجه به قوت گرفتن اين فرضيه که شيوع ويروس کرونا، مبتني بر حمله بيولوژيک امريکا بوده است، از رؤساي کشورهاي منطقه خواستند به تخريب آزمايشگاه‌هاي بيولوژيک امريکا در منطقه اقدام کنند.
متن اين نامه به شرح زير است:
«سرکار خانم سالومه زورابيشويلي، رئيس جمهور محترم گرجستان
جناب آقاي برهم صالح رئيس جمهور محترم عراق
جناب آقاي سورنباي جينبکف رئيس جمهور محترم جمهوري قرقيزستان
جناب آقاي قاسم جومارت توقايف رئيس جمهور محترم قزاقستان
جناب آقاي عارف علوي رئيس جمهور محترم پاکستان
جناب آقاي اشرف غني رئيس جمهور محترم افغانستان
با سلام و احترام
همانگونه که مستحضريد اين روزها تقريباً کل دنيا و کل منطقه ما درگير مبارزه با شيوع Coronaviruses يا همان ۱۹-COVID شده است؛ ما جمعي از پزشکان ايراني متخصص و فوق تخصص بيماري‌هاي عفوني (infectious disease )، ريه (pulmonologist)، آسم وآلرژي (Asthma & Allergy) اين روزها شاهد بيماري بسياري از هموطنانمان بر اثر ابتلاء به اين ويروس و مانند همه پزشکان دنيا در حال تلاش شبانه روزي براي درمان و نجات جان اين عزيزان هستيم.
اما شواهد و اخبار متعددي هم در مقالات علمي معتبر دنيا و هم در رسانه‌ها به نقل از کارشناسان و متخصصان ژنتيک و بيولوژي و هم در اسناد ويکي ليکس منتشر شده است که فرضيه دستکاري شدن کوويد -۱۹ (Manipulated virus) در آزمايشگاه‌هاي بيولوژيک و حمله بيولوژيک (Biological attack) ايالات متحده آمريکا به وسيله اين ويروس به کشورهاي رقيب را به شدت تقويت مي‌کند.
در جدي ترين و رسمي‌ترين موضع، سخنگوي وزارت امورخارجه چين روز دوشنبه ۱۶ مارس (March) اعلام کرد، دلايلي وجود دارد که ثابت مي‌کنند ويروس کرونا از سوي دانشمندان آمريکايي در سال ۲۰۱۵ توليد و شيوع پيدا کرده است. آمريکا، چين را در جريان جمع‌آوري اطلاعات در حوزه ويروس کروناي جديد قرار داد و دانشمندان چين در آرشيو خود مقاله منتشر شده در سال ۲۰۱۵ در مجله "Nature Medicine" پيدا کردند مبني بر اينکه دانشمندان آمريکايي توانستند نوع جديد ويروس کرونا را شناسايي کنند که تأثيري مستقيم در انسان دارد.
سرکار خانم و عاليجنابان؛
با توجه به مباحث پيش آمده درمورد نقش ايالات متحده در توليد کروناويروس جديد، ضروري است به خاطر حفظ جان انسان‌ها و براي اينکه آيندگان ما و شما را به خاطر سکوت و اهمال احتمالي مان نسبت به اين جنايت بزرگ در تاريخ بشريت، شماتت نکنند، سابقه سياه ايالات متحده در استفاده از تسليحات بيولوژيک را هم مد نظر قرار دهيد تا به يک تصميم درست و همه جانبه در اين شرايط برسيد.
سابقه ايالات متحده در بکارگيري حملات بيولوژيک در ايالات متحده آمريکا يک برنامه پژوهش و توسعه تسليحات بيولوژيکي تحت مديريت يک سازمان غيرنظامي (the War Reserve Service) در سال ۱۹۴۲ به دستور فرانکلين روزولت رئيس‌جمهور وقت در کمپ دتريک مريلند شروع شد و اين شيوه از جنگ تا امروز عليه کشورهايي که منافع اين کشور را به خطر مي‌اندازد در دستور کار قرار گرفت.
آمريکا با توليد سلاح‌هاي بيولوژيکي مانند باکتري باسيلوس آنتراسيس عامل بيماري سياه‌زخم، فرانسيلا تولارنسيس باکتري عامل بيماري تولارمي يا تب خرگوش، بروسلا باکتري عامل بيماري تب مالت، باکتري کوکسيلا بورنتي عامل بيماري تب کيو، ويروس عامل آنسفاليت اسب ونزوئلايي، سم بوتولينيوم عامل بيماري بوتوليسم و عامل بيماري آنتروتوکسين B استافيلوکوکي، ويروس ابولا حملاتي را در نقاط مختلف جهان انجام داده است، البته اين موارد جداي از حمله شيميايي به هيروشيما و ناکازاکي است.
تأسف بار آنکه اين کشور، براي آزمايش سلاحهاي بيولوژيک خود، بارها جان شهروندان آمريکايي را نيز به خطر انداخته است. تنها به عنوان نمونه در سال ۲۰۰۸، دفتر پاسخگويي دولت آمريکا اذعان کرد که به‌علت آزمايش‌هاي پروژه ۱۱۲ که در سال ۱۹۶۲ اجرا شده بود و ساير آزمايش‌ها، ده‌ها هزار غيرنظامي ممکن است در معرض عوامل بيولوژيکي قرار گرفته باشند؛ ارتش اين کشور منکر آلوده شدن افراد شده است، اما آزمايش‌هاي گرفته‌شده از افراد نشان داد که برخي از افراد سال‌ها از بيماري‌هاي عفوني رنج مي‌برند.
عاليجنابان و سرکار خانم؛
مرکز کنترل و پيشگيري از بيماري‌ها در آمريکا (CDC) عوامل ميکروبي مورد استفاده در سلاح‌هاي بيولوژيک را بر حسب ميزان خطر حاصل از کاربرد آنها، در سه طبقه قرار داده است: A، B و C؛ و ويروس‌هايي نظير ويروس آنفولانزا (H۱N۱ )، ويروس HIV و ويروس سارس را که به عفونت تنفسي شديد ايجاد مي‌کند را در دسته C قرار داده است. اين دسته شامل ميکروارگانيسم هاي نوظهور و شديداً بيماريزايي هستند که به خاطر در دسترس بودن و قدرت تکثير و انتشار آسان، مي‌توانند با فناوري‌هاي زيستي طوري تغيير يابند که به عنوان ارگانيسم‌هاي مرگبار در جنگ افزارهاي بيولوژيک قابل استفاده شوند.
يکي از دلايلي که مي‌توان COVID-۱۹ را ساخت آزمايشگاه‌هاي بيولوژيک دانست، شباهت‌هاي عجيب آن به بيماري سارس است. سارس يک بيماري حاد تنفسي بود که سال ۲۰۰۲ در چين باعث ابتلاي بيش از هشت هزار نفر و مرگ ۷۷۴ نفر از آنها در جهان شد. سارس از بيماري‌هايي است که تقريباً اثبات شد با دستکاري ژنتيکي حاصل شده است. اين بيماري، يک سندروم حاد تنفسي است که با تب بالا، لرز، سردرد، بي‌حالي و بدن‌درد شروع مي‌شود. بعد از مدتي، بيمار دچار سرفه‌هاي خشک شده که مي‌تواند پيشروي کرده و منجر به اشکالات تنفسي و کمبود اکسيژن در خون نيز بشود. علائم آزمايشگاهي آن، راديوگرافي قفسه‌سينه است که نمايان‌گر ذات‌الريه است و همچنين آزمايش خون، کاهش ميزان پلاکت و کاهش گلبول‌هاي سفيد را نشان مي‌دهد و مشاهدات ما در بيمارستانها نشان مي‌دهد در معمولي‌ترين حالت ويروس کرونا، باعث سرماخوردگي مي‌شود، اما در مواردي باعث سندروم حاد تنفسي يا همان «سارس» مي‌شود.
از سوي ديگر سابقه ايالات متحده در عدم پاي بندي به تعهدات بين المللي نيز سابقه سياهي است. نمونه بارز آن را امروز هموطنان ما با گوشت و پوست خود لمس مي‌کنند؛ در حالي که مطابق برجام آمريکا تعهد داد تحريم‌هاي ظالمانه عليه مردم کشورمان به ويژه تحريم غير انساني دارو را بردارد، با خروج يکجانبه از توافق برجام، به هيچيک از تعهدات خود در معاهده بين المللي پاي بند نمانده و هموطنان ما در اين شرايط سخت شيوع بيماري، بايد درد تحريم دارو را نيز تحمل کنند.
بنابراين خيلي سخت نيست باور کنيم که او بخواهد به توافقات بين‌المللي براي کنترل توسعه جنگ‌افزارهاي بيولوژيک همچون پروتکل ۱۹۲۵ ژنو و کنوانسيون منع توسعه، توليد و ذخيره‌سازي تسليحات باکتريولوژيک و توکسيني ۱۹۷۲ پ اي بند باشد. آنها همچنين از امضاي پروتکل منع گسترش سلاح ميکروبي تا کنون سرباز زده‌اند.
اما....
اين سلاح‌هاي بيولوژيک کجا توليد مي‌شوند؟
اصلي‌ترين آزمايشگاه‌هاي بيولوژيک نظامي آمريکا که توان توليد ويروس را دارند، «آزمايشگاه‌هاي درجه ۴» هستند. اهميت استفاده از ابزار بيولوژيک براي آمريکايي‌ها به‌حدي است که برخي برآوردها تعداد اين آزمايشگاه‌ها را بيش از ۲۰۰ آزمايشگاه بيولوژيکي در سراسر جهان، عنوان مي‌کنند. از جمله در کشورهاي مستقل مشترک‌المنافع با ايالات متحده؛ ايگور نيکولين يک دانشمند و زيست‌شناس روس مدعي است ويروس کرونا سلاح بيولوژيک آمريکاست که از آن براي کنار زدن دشمنان خود از جمله چين و ايران استفاده مي‌کند. او مي‌گويد: «در اطراف مرزهاي چين، ۲۵ آزمايشگاه بيولوژيک آمريکايي فعال هستند، در قزاقستان، قرقيزستان، لائوس، ويتنام، تايوان، کره جنوبي، فيليپين، تايلند و مالزي و حتي افغانستان و پاکستان، در همه کشورهاي اطراف چين، آزمايشگاه‌هاي بيولوژيک آمريکايي وجود دارد. آمريکايي‌ها در ظاهر به يک سري توافقنامه‌هايي پايبند هستند، اما براي جلوگيري از وقوع فجايع در کشورشان اين آزمايشگاه‌ها را به خارج از خاک آمريکا انتقال داده‌اند. ما مي‌دانيم که اتفاقاتي مانند ويروس سياه زخم در سال ۲۰۰۱ از پژوهشکده بيماري‌هاي عفوني ارتش آمريکا در واشنگتن شيوع پيدا کرد.»
در جديدترين خبر منتشر شده در اين زمينه وزارت دفاع روسيه افشا کرد «پس از بررسي و تحليل پرونده‌هاي مربوط به فعاليت يک تيم مخصوص در زمينه ساخت سلاح بيولوژيک مشخص شد که آمريکا با هدف تهيه انواع ويروس‌ها براي کشتن انسان‌ها و شيوع انواع بيماري آزمايشگاه‌هايي را براي توليد سلاح بيولوژيک در کشور «گرجستان» تأسيس و فعال کرده است. وزارت دفاع روسيه همچنين فاش کرد که آمريکا چندين نمونه گيري از شهروندان روس را در ۳۰۰ آزمايشگاه جمع آوري کرده است تا از آنها براي ساخت سلاح بيولوژيک در نزديک مرزهاي روسيه استفاده کند. روسيه اقدام آمريکا در ساخت آزمايشگاه‌هاي سلاح بيولوژيک در گرجستان را نقض تمام کنوانسيون‌هاي بين‌المللي و تهديدي براي مسکو و پکن دانسته است.»
عاليجنابان؛ سرکار خانم
با توجه به روابط نزديک کشور شما با ايالات متحده و حضور بعضي نظامي آمريکا در خاک سرزمين شما، وقت آن رسيده تا يکبار براي هميشه تاريخ، تصميمي تاريخ ساز و ماندگار گرفته شود. تصميمي که برگرفته از انسانيت، نوع دوستي و عدالت باشد. تصميمي که نام شما را براي آيندگان به عنوان قهرمانان راه امنيت، سلامت، صلح و عدالت جهاني تثبيت کند. تصميمي قاطع براي تخريب همه آزمايشگاه‌هاي بيولوژيک آمريکا در منطقه و در کشورهاي تحت حکومت شما؛ تصميمي براي خروج نظامي آمريکا از کشورهاي شما و منطقه زندگي همه ما.
بي شک امروز مساله مهم حکومت‌هاي دنيا اين است؛ ماندن در کنار ايالات متحده يا ماندن در کنار مردم ستمديده و رنج کشيده. ماندن در کنار ظلم و خشونت يا ماندن در کنار صلح و عدالت و دوستي. انتخاب با شماست.
با آرزوي سلامتي و روزهاي خوش
چهارمحال و بختياري:
۱. دکتر حبيبي متخصص ريه دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد
۲. دکتر ميرحسيني متخصص غدددانشگاه علوم پزشکي شهرکرد
۳. دکتر شيراني متخصص ارولوژي دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد
۴. دکتر چوپاني متخصص ارولوژي دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد
۵. دکتر پناهنده متخصص اطفال دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد
۶. دکتر فتحي پور متخصص اطفال دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد
۷. دکتر معصومي متخصص آنکلوژي دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد
۸. دکتر ليلا خواجه علي متخصص ريه
۹. دکتر فريدون رحماني متخصص عفوني
۱۰. دکتر ابوالفضل خوشدل متخصص اطفال
۱۱. دکترناصرخسروي متخصص عفوني
گيلان:
۱۲. دکتر حامد نوري متخصص داخلي
۱۳. دکتر ميترا نوروزي متخصص زنان
۱۴. دکتر شاهين فردکيا متخصص عفوني
۱۵. دکتر آريا همتي نژآد متخصص جراح عمومي
۱۶. دکتر شهلا ياريان متخصص عفوني
يزد:
۱۷. دکتر شريف يزدي متخصص بيماري‌هاي عفوني دانشگاه علوم پزشکي شهيد صدوقي يزد
۱۸. دکتر آخونديزدي متخصص بيماري‌هاي عفوني دانشگاه علوم پزشکي شهيد صدوقي يزد
۱۹. دکتر ملاعابدين متخصص بيماري‌هاي عفوني دانشگاه علوم پزشکي شهيد صدوقي يزد
۲۰. دکتر محمدي متخصص بيماري‌هاي عفوني دانشگاه علوم پزشکي شهيد صدوقي يزد
۲۱. دکتر قاسمي راد متخصص بيماري‌هاي عفوني دانشگاه علوم پزشکي شهيد صدوقي يزد
۲۲. دکتر شريفي متخصص بيماري‌هاي عفوني دانشگاه علوم پزشکي شهيد صدوقي يزد
خراسان شمالي:
۲۳. دکتر علي يوسفي فوق تخصص عفوني دانشگاه علوم پزشکي خراسان شمالي
۲۴. سيد احمد هاشمي فوق تخصص عفوني دانشگاه علوم پزشکي خراسان شمالي
۲۵. محمد وثوقي فوق تخصص آسم و آلرژي دانشگاه علوم پزشکي خراسان شمالي
۲۶. مليحه آرش نيا فوق تخصص عفوني دانشگاه علوم پزشکي خراسان شمالي
اردبيل:
۲۷. دکتر جعفر محمدشاهي متخصص بيماري‌هاي عفوني
۲۸. دکتر حسن قبادي متخصص ريه
۲۹. دکتر ايرج فيضي جراحي ريه
۳۰. دکتر هادي پيري متخصص ميکروبيولوژي
۳۱. دکتر سيدسعيد حسيني متخصص ژنتيک
۳۲. دکتر محسن ارزنلو متخصص ويروس و انگل شناسي
البرز:
۳۳. دکتر عباس معيني متخصص ريه
۳۴. دکتر الهام محمدحسيني متخصص ريه
۳۵. دکتر حسن صداقت متخصص بيماري‌هاي عفوني
۳۶. دکتر ابوالقاسم افسر متخصص داخلي
۳۷. دکتر علي ملکزاده متخصص بيماري‌هاي عفوني و ويروس شناس
مرکزي:
۳۸. دکترسيد محمدجماليان متخصص مسموميت‌ها رئيس دانشگاه علوم پزشکي اراک
۳۹. دکترمجيد اکبري متخصص ميکروب شناسي دانشگاه علوم پزشکي اراک
۴۰. دکتراسماعيل مشيري متخصص بيهوشي ومراقبتهاي ويژه دانشگاه علوم پزشکي اراک
۴۱. دکترعليرضا کمالي متخصص بيهوشي و مراقبتهاي ويژه دانشگاه علوم پزشکي اراک
۴۲. دکترمهدي صالحي متخصص طب سنتي دانشگاه علوم پزشکي اراک
آذربايجان شرقي:
۴۳. دکتر احد قلمي
۴۴. دکتر عليرضا فرشي آذر
۴۵. دکتر جواد احمديان
۴۶. دکتر محمد ايرجيان
۴۷. دکتر خداداد خدادادي
فارس:
۴۸. دکتر محمد علي داورپناه فوق تخصص عفوني
۴۹. دکتر محمد رحيم کديور فوق تخصص عفوني
۵۰. دکتر غلامرضا پوردادفر فوق تخصص عفوني
۵۱. دکتر محمد علي قيومي فوق تخصص عفوني
۵۲. دکتر مهرداد محرابي فوق تخصص عفوني
۵۳. دکتر حسين اسماعيل زاده فوق تخصص ريه
۵۴. دکتر مهدي دهدشتي ميکروبيولوژيست
۵۵. دکتر جواد رنجبر ميکروبيولوژيست
۵۶. دکتر ابوطالب نيک پور ميکروبيولوژيست
قم:
۵۷. دکتر مجيد محبي متخصص بيهوشي و مراقبت‌هاي ويژه
آذربايجان غربي:
۵۸. دکتر پيمان رفيع الدين متخصص عفوني
۵۹. دکتر سيد جليل موسوي متخصص عفوني
۶۰. دکتر وحيد حسين پور متخصص طب اورژانس
۶۱. دکتر سلطان پور متخصص طب اورژانس
۶۲. دکتر مرتضي متذکر متخصص ويروس شناسي
۶۳. دکتر انزلي متخصص طب اورژانس
قزوين:
۶۴. دکتر نجاري متخصص عفوني، معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي قزوين
۶۵. دکتر علي قاسمي برقي متخصص عفوني، هيأت علمي دانشگاه علوم پزشکي قزوين
۶۶. دکتر بيژني متخصص عفوني، هيأت علمي دانشگاه علوم پزشکي قزوين
۶۷. دکتر علي بندرچي متخصص پاتالوژي و ويروس شناس
۶۸. دکتر عليرضا فراست متخصص ژنتيک و ويروس شناس
۶۹. خانم دکتر مريم جوادي متخصص علوم غذايي و تغذيه، رييس گروه تغذيه دانشگاه علوم پزشکي قزوين
کهگيلويه و بوير احمد:
۷۰. دکتر محمد علي فلاحت بيولوژيست دانشگاه علوم پزشکي ياسوج
۷۱. دکتر سيد ذاکر سعيدي نژاد متخصص عفوني دانشگاه علوم پزشکي ياسوج
۷۲. دکتر صفورا حجازي متخصص پاتولوژي، دانشگاه علوم پزشکي ياسوج
۷۳. دکتر محمد يزدانپناه دانشگاه علوم پزشکي ياسوج
۷۴. دکتر مريم مهدي پور توانا دانشگاه علوم پزشکي ياسوج
هرمزگان:
۷۵. دکتر احمد زائري، ميکروبيولوژيست دانشگاه پيام نور هرمزگان
۷۶. دکتر احمد همايي، بيوشيميست دانشگاه علوم پزشکي هرمزگان
۷۷. دکتر نجاتي، متخصص بيوژنتيک دانشگاه علوم پزشکي هرمزگان
همدان:
۷۸. دکتر فريد عزيزي جليليان دکتراي تخصصي ويروس شناسي دانشگاه علوم پزشکي همدان
۷۹. دکتر مهدي مجذوبيان دکتراي تخصصي ويروس شناسي دانشگاه علوم پزشکي همدان
۸۰. دکتر ميعاد بناي گلريزي ميکروبيولوژيست با تخصص قارچ شناسي پزشکي
خراسان جنوبي:
۸۱. دکتر شکوه غفاري متخصص ويروس شناسي
۸۲. دکتر داوود جوانمرد متخصص ويروس شناسي
۸۳. دکتر مسعود ضيايي متخصص بيماري‌هاي عفوني
۸۴. دکتر آزاده ابراهيم زاده متخصص بيماري‌هاي عفوني
۸۵. دکتر زهره آذرکار متخصص بيماري‌هاي عفوني
ايلام:
۸۶. دکتر جهانگير عبدي ويروس شناس
۸۷. دکترعباس ملکي ويروس شناس
۸۸. دکتر علي عمار لويي ويروس شناس
۸۹. دکتر حميد تقي نژاد ويروس شناس
۹۰. دکتر مصطفي شنبه‌اي ويروس شناس
زنجان:
۹۱. دکتر اميرحسين مقتدر متخصص بيماري‌هاي عفوني
۹۲. دکتر اميرحسين شکوري متخصص داخلي
۹۳. دکتر محمد جعفرزاده متخصص بيماري‌هاي عفوني
۹۴. دکترحبيب الله طاهرخاني متخصص داخلي
۹۵. دکتر مشهود تقي لو متخصص گوش، حلق و بيني
.۹۶ دکتر جليليان تخصص ويروس شناسي
.۹۷ دکتر توکل تخصص ريه
.۹۸ دکتر امين ترابي پور تخصص ريه
.۹۹ دکتر کرمي تخصص بهداشت
.۱۰۰ خانم دکتر حيدرآزاد متخصص کودکان
.۱۰۱ دکتر ترابي زاده تخصص بهداشت و آموزش‌هاي بهداشتي
.۱۰۲ دانشگاه علوم پزشکي جندي شاپور اهواز_خوزستان
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html