پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 230087
دشمن درصدد ايران هراسي را به عرصه‌ي سلامت نيز سرايت دهد
تاریخ انتشار : 1398/12/23
نمایش : 1153
امام جمعه فارسان گفت: دشمن که در سالهاي گذشته تلاش کرده ايران هراسي را در عرصه سياسي، امنيتي، عقيدتي و نظامي در بين مردم منطقه و جهان گسترش دهد اکنون و با سوءاستفاده از شرايط کنوني درصدد ايران هراسي را به عرصه‌ي سلامت نيز سرايت دهد.
حجت‌الاسلام محسن ملک پور در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري تحليلي پيرغار گفت: ويروس منحوس کرونا اگرچه سلامت مردم را هدف گرفته است اما موج‌سواري بي‌سابقه دشمن و جنگ شناختي که آغاز کرده و اين روزها به اوج رسانده است، تقريباً جاي ترديدي باقي نمي‌گذارد که کرونا هراسي با سوءاستفاده از شرايط پيش‌آمده، بخشي از فشار حداکثري دشمن بر ملت صبور ايران است.

وي تصريح کرد: چنانچه بارها در خطبه‌ها عرض کرده‌ام، دوقطبي سازي دروغين بخشي از جنگ ادراکي و شناختي دشمن در مقابله با انقلاب اسلامي و ملت بزرگ ايران بوده و خواهد بود. ازجمله اين دوگانه سازي کاذب  دوقطبي بين سلامت و معنويت»، يا  سلامت و مذهب است.

وي بيان داشت: در شايعه‌سازي‌هاي دشمن و با استفاده از ترفندها و افراد گوناگون درصدد القاء اين باور موهوم هستند که مذهبي‌ها و انقلابي‌ها با سلامت مردم مشکل‌دارند.

وي اظهار داشت: صحنه‌سازي‌هاي زشت از ليسيدن ضريح‌هاي مطهر و نيز تحريک افکار عمومي مبني بر مخالفت علما و روحانيون با توقف مراسم و مناسک ديني از اين قبيل است. خوشبختانه علماي اعلام بلاد بخصوص حوزه‌هاي علميه و مراجع معظم تقليد پرچم‌دار دفاع از سلامت جامعه و رعايت حقوق شهروندي و عامه شدند و تا حد زيادي اين دوگانه سازي کاذب را خنثي کردند.

وي عنوان داشت: جبهه رسانه‌اي استکبار با کمک برخي عناصر معاند و بعضي افراد ناآگاه که خواسته يا ناخواسته نقش پياده‌نظام دشمن را اجرا مي‌کنند مدت‌ها است با هر بهانه‌اي و اخيراً به بهانه کرونا، بر آن شده‌اند که طب سنتي را در مقابل طب جديد قرار دهند. اين در حالي است که طب سنتي روش خاص خود را دارد و طب مدرن نيز چارچوب‌هاي خود رادار است.

امام‌جمعه فارسان گفت: بدتر اين‌که عده‌اي نيز در حوزه علميه به‌شدت بر اين باور پافشاري مي‌کنند که گويا مدافع طب سنتي حوزه‌هاي علميه و طلاب و علما هستند. درحالي‌که مواضع عالمان واقعي و مراجع معظم تقليد دراين‌باره در استفتائات و بياناتشان به‌وضوح آمده است و معلوم است که حوزه علميه در عرصه پزشکي معتقد به تبعيت ازنظر پزشک. متخصص هر حوزه و عمل به دستورات پزشکي و مقررات آن است. پرچم‌داري حوزه‌هاي علميه و نهاد امامت جمعه و هيئت‌هاي مذهبي و مساجد در محدودسازي مراسم و آيين‌ها گواه روشن اين ادعاست.

وي تصريح کرد: محور مهم ديگر در جنگ شناختي دشمن در عرصه بين‌المللي  ايران هراسي» است. دشمن که در سالهاي گذشته تلاش کرده ايران هراسي را در عرصه سياسي، امنيتي، عقيدتي و نظامي در بين مردم منطقه و جهان گسترش دهد اکنون و با سوءاستفاده از شرايط کنوني درصدد ايران هراسي را به عرصه‌ي  سلامت نيز سرايت دهد. اخبار جعلي مبني بر ورود کرونا به لبنان و عراق به‌عنوان کشورهاي هم‌پيمان و بستن مرزهاي کشورهاي همسايه به روي ايران نمونه‌اي از اين ايران هراسي است.

وي عنوان داشت: همچنين تمرکز روي  قم هراسي» از اين قبيل است. اين در حالي است که آغاز شيوع منشأ کرونا دقيقاً معلوم نيست از چه زماني بوده است و تنها قم به علت تشخيص سريع‌تر موضوع به اين عنوان مطرح شد. خط خبري که چند روز است جلوگيري از قرنطينه قم را به حوزه و روحانيت نسبت مي‌دهد، از اين نمونه است.

وي در پايان گفت: در اين روزها که موردحمله ويروس اشغالگري شده‌ايم، مجاهدان عرصه سلامت و بهداشت، پزشکان و پرستاران با تمام قوا، در اوج ايثار و نثار وارد ميدان مبارزه با اين بيماري شده‌اند و برگ زرين از همدلي و صفا و صميميت را به تاريخ پرافتخار ايران اسلامي اضافه مي‌کنند که بايد از همه عزيزان مکرر در مکرر خدا قوت گفت، تقدير و تشکر کرد.
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html