پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 230082
دمنوش‌هايي براي مقابله با کرونا
تاریخ انتشار : 1398/12/15 11:31:33
نمایش : 2083
براي تقويت سيستم ايمني بدن بايد از غذا و دمنوش‌هايي که سيستم ايمني بدن را تقويت مي‌کنند، استفاده کنيم.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ اين روزها با شيوع ويروس کرونا بيشتر از هر چيزي نياز به آرامش داريم تا هم سيستم ايمني بدن مان تقويت شود و هم بتوانيم تصميم‌هاي درست بگيريم.

انسان‌ها گاهي اوقات دچار اضطراب و استرس مي‌شوند و اين احساس اضطراب و ناراحتي براي هيچ فردي بيگانه نيست. زمان استرس، خوردن برخي گياهان به صورت دمنوش مي‌تواند به کاهش اثر اين حالت و عوارض ناشي از آن، کمک کند. اين دمنوش‌ها هم آرام‌بخش است و هم به تقويت سيستم ايمني و پيشگيري از بيماري‌هاي دستگاه تنفسي کمک مي‌کند.

دمنوش‌هايي مانند آويشن شيرازي، مرزنجوش، پونه‌کوهي، نعناع، جينسينگ، اکيناسه (سرخارگل)، گل پنيرک، ختمي و زوفا، بارهنگ، قدومه شيرازي، اسطوخودوس، بابونه، چاي سبز، سفيد و کوهي، کاکوتي و عناب از جمله دمنوش‌هاي مناسب براي تقويت سيستم ايمني بدن هستند، نوشيدن اين دمنوش‌ها از ابتلاي افراد به سرماخوردگي و آنفلوآنزا پيشگيري و به درمان اين عارضه کمک مي‌کند.

دمنوشي مناسب براي درمان سرماخوردگي و آنفلوانزا

نوشيدن دمنوش ترکيب آويشن شيرازي، پونه کوهي، گل پنيرک، گل ختمي، اسطوخودوس، بارهنگ و عناب نقشي مؤثر در بهبود سرماخوردگي و آنفلوانزا، رفع عفونت سينوس‌ها (سينوزيت) معده، سرفه و خارج کردن خلط از ريه‌ها دارد. براي اين منظور بايد ۳۰ گرم آويشن شيرازي را با ۱۰ گرم از هر يک از اين گياهان و 7عدد عناب داخل قوري ريخته و پس ز اضافه کردن آب‌جوش به آن صبر کنند تا دمنوش به خوبي دَم بکشد. هنگام مصرف دمنوش، عسل به آن اضافه کنيد، اين دَم‌کرده را مي‌توان روزانه  چهار تا پنج ليوان ميل کرد.

دمنوشي براي رفع عفونت بدن

افرادي که دچار عفونت بدن هستند بايد يک قاشق غذاخوري از ترکيب گياهان آويشن شيرازي، پونه کوهي، گل پنيرک، گل ختمي و اسطوخودوس را به همراه چهار ليوان آب در قوري بريزند و بگذارند به خوبي دَم بکشد؛ مبتلايان به عفونت مي‌توانند روزانه سه ليوان از اين دمنوش را به همراه يک قاشق مرباخوري عسل ميل کنند.

دمنوش آويشن و شيرين بيان 

دمنوش ديگري که مي‌تواند در تقويت سيستم ايمني مفيد باشد، دمنوشي از آويشن و شيرين بيان که مي‌توانيد آن را با عناب مصرف کنيد. براي تهيه اين دمنوش يک قاشق غذاخوري برگ آويشن به همراه يک قاشق چايخوري پودر ريشه شيرين بيان را به همراه پنج عدد عناب را در يک قوري ريخته و يک ليوان آب جوش روي آن بريزيد. اين مخلوط را يک ربع با حرارت ملايم دم کرده و پس از صاف کردن، آن را به صورت گرم بنوشيد. توجه کنيد که اين دستور دو بار در روز براي بزرگسالان قابل تکرار است.

البته براي کساني که فشار خون بالا دارند مصرف شيرين‌بيان بيش از ۳ تا ۴ هفته توصيه نمي‌شود.

گل گاوزبان

دمنوش گل گاوزبان از قديمي‌ترين و پر مصرف‌ترين دم کردني‌ها در بين مردم ايران است.

آرام بخش اعصاب، تقويت کننده کليه و کبد، نشاط آور و پيشگيري کننده از افسردگي است.
گل گاو زبان، سنبل‌الطيب و به ليمو را به همراه آب جوش در قوري دم کنيد. اگر از رنگ سياه گل گاوزبان خوش تان نمي‌آيد چند ليمو عماني را به قوري اضافه کنيد.

عناب

اين گياه براي رفع استرس و اضطراب بسيار مفيد است و به علت مقادير بالاي آنتي‌اکسيدان، روند پيري پوست را کند مي‌کند. عناب به دليل داشتن لعاب زياد، نرم کننده‌ گلو و سينه است و فشار خون را نيز کاهش مي‌دهد. اين گياه گرفتگي صدا را برطرف مي‌کند و سبب تقويت دستگاه گوارش مي‌شود.

 10تا 15 عدد عناب را در آب جوش به مدت ۱۰ دقيقه دم و سپس از صافي رد کنيد. از آن جا که عناب شيرين است، نياز به شيرين کردن دمنوش آن نداريد اما مي‌توانيد از عسل و نبات نيز استفاده کنيد.

دمنوش ميوه گل رز

 ميوه گل رز منبع خوبي براي ويتامين C است. حتي مي‌توان گفت که اين بهترين منبع ويتامين C است. شما مي‌توانيد سيستم ايمني بدن خود را با يک فنجان ميوه گل رز در روز به خصوص در اين شرايط تقويت کنيد.

دمنوش زنجبيل و عسل و ليمو

اين دمنوش مانند معجزه‌اي سبب تقويت سيستم ايمني بدنتان مي شود. از اين رو به شما پيشنهاد مي‌کنيم که در اين روزها نوشيدن اين دمنوش را فراموش نکنيد و براي اثربخشي بيشتر به آن مقداري عسل و ليمو اضافه کنيد.

دمنوش دارچين ، فلفل سياه و زنجبيل

اين دمنوش با دارا بودن دارچين، فلفل سياه و زنجبيل مي‌تواند دماي بدن را حفظ کند. با نوشيدن اين دمنوش بيماري‌ها نمي‌توانند به شما نزديک شوند.

منبع: فارس

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html