پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 230081
غرب در هيچ بحراني براي کمک به مردم ايران صادق نبود/ اعتماد به نيروي داخلي رمز موفقيت در مقابله با کرونا
تاریخ انتشار : 1398/12/15
نمایش : 1501
کارشناسان سياسي سيستان وبلوچستان با بيان اينکه غربي ها در هيچ بحراني براي کمک به مردم ايران صادق نبوده اند، تاکيد کردند: ويروس کرونا مانند ويروس داعش، ساخته دست امريکايي‌ها است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از عصرهامون، شماري از کارشناسان سياسي سيستان وبلوچستان با بيان اينکه غربي ها در هيچ بحراني براي کمک به مردم ايران صادق نبوده اند، ويروس کرونا را مانند ويروس داعش، ساخته دست امريکايي ها دانستند.

غربي ها در هيچ بحراني براي کمک به مردم ايران صادق نبودند

سلطانعلي مير يکي از کارشناسا سياسي سيستان وبلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: امروز براي مقابله با بيماري کرونا در شرايط نسبتا خوبي هستيم ودشمنان چون نمي توانند اين اقدامات به موقع و خوب جهادگران عرصه پزشکي و سلامت را ببينند، با کمک رسانه ها يک جنگ رواني مي خواهند به راه بياندازند تا با عوام فريبي و آمارهاي دروغ، بحث ناکارآمدي نظام جمهوري اسلامي ايران را در دنيا مطرح کنند.

اين کارشناس مسائل سياسي افزود: با دادن آمارهاي دروغ به جهانيان به دنبال يک اهرم فشارعليه جمهوري اسلامي هستند درحالي که امريکايي ها خودشان آمار و ارقام مبتلايان به اين بيماري را کتمان کرده و يا دروغ مي گويند .

وي ادامه داد: بنده معتقدم همان گونه که در اين 41 سال، جمهوري اسلامي بسياري از بحران ها را پشت سر گذاشته است اين موضوع را نيز با قدرت و قوت پشت سر مي گذارد و مهم است که به فضاسازي هاي مسموم برخي نارسانه ها توجه نشود.

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي سيستان و بلوچستان با اشاره به تلاش هاي موفقيت آميز کادر درمان و سلامت ايران براي بهبود تعداد زيادي از بيماران گفت: اين نشانه تلاش بي وقفه و حرکت مثبت و روبه جلوي تيم پزشکي و سلامت ايران است و براي کنترل و درمان اين بيماري نيز ابتکارات وتوليداتي مانند ساخت واکسن توسط دانشگاه بقيه الله الاعظم و يا توليد کيت آزمايش توسط وزارت دفاع داشتند که حتي کشورهاي توسعه يافته نيز نتوانستند آنها را توليد کنند که اين نشان ازعلم و دانش بالاي دانشمندان ايراني است.

وي تصريح کرد: بيشتر منابع منصف دنيا به اين موضوع اذعان دارند که در بحث درمان و پيشگيري از بيماري کرونا کشور ما از خيلي از کشورهاي توسعه يافته جلوتر است اما برخي از رسانه هاي تبليغي منفي که هزينه هايشان توسط سران غربي و اسرائيلي تامين مي شود مي خواهند جنگ رواني و رسانه اي راه بياندازند که مردم ايران بايد هوشيار بوده و منابع رسمي و معتبر را مرجع قرار دهند.

مير با اشاره به اينکه اکنون ما درشرايط بدترين و ظالمانه ترين تحريم ها به سر مي بريم اما برخي از کشورهاي غربي ادعا مي کنند که ما به ايرانيان براي درمان کرونا کمک مي کنيم، گفت: برخي معتقدند ايجاد و توليد ويروس کرونا توسط برخي دولت هاي غربي است تا با اهداف مختلفي چرخه اقتصاد و قدرت را به سمت کشورهاي خود بازگردانده و به دست بگيرند و همانطور که ديديم ابتدا چين و سپس ايران را درگير کردند و تجربه ثابت کرده که امريکايي ها و غربي ها درهيچ بحراني براي کمک به دولت جمهوري اسلامي و مردم ايران صادق نبودند.

وي افزود:اين نظريه وجود دارد که کرونا براي ضربه زدن به کشورهاي رقيب آنها ايجاد شده باشد و برخي معتقدند ويروس کرونا مانند ويروس داعش ساخته دست قدرت هاي غربي است که قطعا همچون داعش دامن خودشان را خواهد گرفت.

مير با اشاره به اينکه آمريکا آمار مبتلايان به بيماري کرونا در کشورش را بايکوت مي کند، گفت: آمريکايي ها به رسانه هاي جيره خوار دستور مي دهند تا آمارهاي غيرواقعي درباره بيماران ايراني را به جهان مخابره کنند ولي آمار بيماران و مبتلايان به کرونا در کشورخودشان را همانطور که آمار کشته شدگانشان درجريان حمله موشکي ايران به پايگاههاي امريکايي در عراق را اعلام نکردند، سانسور مي کنند و موضوع کرونا را به عنوان يک موضوع محرمانه قلمداد مي کنند.

وي در ادامه با اشاره به اينکه رسانه هاي معاند به دنبال القاي اين موضوع هستند که مسافران ايراني در کشورهاي همسايه و حاشيه خليج فارس مسبب ابتلاي شهروندان اين کشورها به کرونا هستند، خاطرنشان کرد: دليل اين اقدامات اين است که دشمنان سالهاست رويکرد تخريبي نسبت به جمهوري اسلامي ايران دارند و اينکه به قم، مراکز فرهنگي و زيارتي ايران حمله مي کنند نشان از ضديت آنها با انقلاب، جمهوري اسلامي و دين است و درواقع مي خواهند جايگاه جمهوري اسلامي در جهان و منطقه را تقليل دهند که به اين هدف دست نخواهند يافت. اعتماد به نيروي داخلي رمز موفقيت ايران در مقابله با کرونا

يعقوب کريمي؛ يکي ديگر از کارشناسان سياسي در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به تلاش هاي موفقيت آميز ايران و ثبت بيشترين آمار تعداد بهبود يافتگان بعد از چين در جهان بيان کرد: اعتماد به نيروي جوان و رشد تکنولوژي در داخل کشور يکي از عوامل مهم موفقيت در سيستم بهداشت و درمان ايران است که البته بدون توجه به هياهوهاي خارج از کشور اين موفقيت ها در حال انجام است.
 
وي افزود: تلاش شبانه روزي و جهادي نيروهاي حوزه سلامت که با اين بيماري درگير هستند وجه تشابه زيادي با دوران هشت سال دفاع مقدس دارد که از جان و دل تلاش مي کنند.
 
وي ادعان کرد: در حوزه سلامت همينطور که شاهد هستيم خيلي از افراد گرفتار اين بيماري مي شوند و بعضا جان خود را از دست مي دهند ولي همرزمان آنان دست از تلاش برنمي دارند و اين يعني اعتماد به نيروي داخلي و جوانان و دل بريدن از کساني که قدرت در دست آنها است.
 
کريمي تصريح کرد: عليرغم جنگ رواني رسانه هاي معاند براي بحراني جلوه دادن شرايط کشور، شاهد آنيم که همکاري و همدلي ملت در هر صحنه اي مانع اجراي اهداف شوم دشمنان شده و در اين شرايط نيز همه اقشار پاي کار هستند که اين امر نشان از کنترل مناسب بيماري در کشور دارد.
 
اين کارشناس سياسي گفت: تلاش دشمنان دلسرد کردن مردم از نظام است؛ ملت ايران با درايت، آگاهي و بصيرتي که دارند به اين نتيجه رسيده اند که دشمن هيچ وقت خير و صلاح آنان را نمي خواهد.
 
وي با اشاره به دلسوزي هاي مشکوک غرب براي ملت ايران گفت: تاکنون ملت و کشور ايران به اين دلسوزي نيازي نداشته و نخواهند داشت، رمز موفقيت اين ملت در يکدلي و در کنار هم بودن، است.
 
کريمي خاطر نشان کرد: رسانه هاي معاند با عدم اطلاع رساني شفاف از آمار مبتلايان به اين بيماري در کشورهاي خود؛ سعي در ايجاد ترس و دلهره بين مردم ايران دارند تا از اين طريق با انجام عمليات رواني به اهداف شوم خود نائل شوند.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html