پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 230080
تدابير بخش‌هاي مختلف اقتصادي براي عبور از چالش کرونا
تاریخ انتشار : 1398/12/15 11:23:31
نمایش : 1493
معاون آب و آبفاي وزارت نيرو گفت: مصرف آب در ايام مبارزه با کرونا در برخي شهرها تا ۴۰ درصد افزايش پيدا کرده است که اين موضوع مي‌تواند در خدمات دهي ما اختلال ايجاد کند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ به نقل از صدا و سيما، قاسم تقي زاده در برنامه تيتر امشب شبکه خبر افزود: در اين روزها که بحث رعايت بهداشت و شستن دست‌ها مطرح است در همين تهران مصرف آب ۱۶ درصد افزايش پيدا کرد با توجه به اينکه ظرفيت تصفيه خانه‌ها محدود است زياده روي در مصرف مي‌تواند در خدمات دهي اختلال ايجاد کند از مردم انتظار داريم آب را بهينه مصرف کنند.

عين الله جهاني معاون اجتماعي و فرهنگ ترافيک پليس راهور هم درباره اقداماتي که در جهت تسهيل امور مردم و جلوگيري از شيوع کرونا انجام گرفته است گفت: مراکز نقل و انتقال و تعويض پلاک در ۱۱ شهر تعطيل و نيمه تعطيل است، ساعات فعاليت مراکز شماره گذاري و تعويض پلاک را تا ۵ و ۶ عصر افزايش داده ايم و ترخيص خودروها از پارکينگ پليس از طريق دفاتر پليس به علاوه ۱۰ انجام مي‌گيرد و نياز به تجمع در مراکز نيست، تا ۱۵ ارديبهشت نداشتن معاينه فني جريمه ندارد، اعتبار گواهينامه‌هاي منقضي شده نيز تا ۱۵ ارديبهشت تمديد اعتبار شده و کلاس‌هاي حضوري آموزش رانندگي برگزار نمي‌شود و فقط آزمون عملي رانندگي گرفته مي‌شود.

دولت فکري به حال کسبه کند

ابراهيم درستي نايب رئيس اتاق اصناف هم از تعطيلي و کساد بازار اصناف گله کرد و گفت: نبايد شهر تعطيل شود بلکه بايد جوري مديريت کرد که مثلاً اگر رستوراني يا تالاري ۲۰ تا ميز دارد آن را ۱۰ تا بکند تا از ازدحام کم کند و موارد بهداشتي و ضد عفوني را رعايت کنند.

درستي گفت: يک ماه بازار شب عيد براي خيلي از کسبه برابر با يکسال است و الان با اين شرايط بسياري در بخش اجاره در بخش آب و برق و ماليات مشکل دارند ما انتظارمان از سازمان امور مالياتي اين است که با آن‌ها که درآمدي ندارند مدارا شود سازمان امور مالياتي بايد براي سال آينده تمهيداتي براي اصناف بينديشد بخشش جرايم مال چند ماه پيش است براي سال آينده بايد فکري کرد.

بخشودگي جرايم مالياتي تا پايان خرداد تمديد شد

اميدعلي پارسا رئيس کل سازمان امور مالياتي هم گفت: بخشودگي جرايم که تا پايان اسفند بود تا پايان خرداد تمديد شد و اوراقي هم که قطعي شده از ۱۲ بهمن به اين طرف تا پايان خرداد هرکس پرداخت کند ۱۰۰ درصد بخشودگي برخوردار مي‌شود.

تدابيري براي کاهش مراجعه مردم به بانک‌ها

پيمان قرباني معاون اقتصادي بانک مرکزي نيز درباره تسهيلاتي که براي کاهش مراجعه حضوري مردم به بانک‌ها انديشيده شده گفت: سقف مجاز انتقال کارت به کارت را از ۳ ميليون به ۵ ميليون تومان افزايش داده ايم و از طريق اپليکيشن‌ها تا ۳ ميليون تومان و تاريخ کارت‌هاي بانکي را که منقضي شده اند يا انقضاي آن‌ها نزديک است هم تا ۳ ماه تمديد کرده و پرداخت نقدي خودپردازها را هم تا ۵۰۰ هزار تومان افزايش داده ايم و اقساط وام‌هاي اين ۳ ماه را هم به انتهاي اقساط وام گيرندگان انتقال داده ايم و نيازي به پرداخت قسط تا ۳ ماه ندارند و جريمه هم نمي‌شوند.

تدابير حوزه حمل و نقل

شهرام آدم نژاد معاون وزير راه و شهرسازي هم گفت: استرداد بليت هواپيما و قطار بدون خسارت و جريمه انجام مي‌گيرد و معافيت جريمه دير کرد کانتينرها هم اجرا شد و کارت هوشمند رانندگان را هم غير حضوري تمديد مي‌کنيم و به وظايفمان هم درخصوص ضد عفوني پايانه‌ها و اتوبوس‌ها و … هم به نو احسن عمل خواهيم کرد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html