پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 230076
کرونا و بازار داغ شايعات/ ايجاد ترس و وحشت با نشر اکاذيب در فضاي مجازي
تاریخ انتشار : 1398/12/13 11:55:06
نمایش : 1595
متاسفانه با تبليغات گسترده‌اي که در خصوص کشندگي کرونا صورت گرفته و آمار نادرستي که از تلفات ناشي از آن داده مي‌شود اين تصور پيش مي‌آيد که کرونايي که در ايران وجود دارد با کروناي ساير کشورها متفاوت است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز؛ کرونا ويروس، مهمان ناخوانده‌اي که در ابتدا با ورود به کشور ايران موجي از ترس و هراس را در دل مردم ايجاد کرد.
 
متاسفانه با تبليغات گسترده‌اي که در خصوص کشندگي اين بيماري صورت گرفته و آمار نادرستي که از تلفات ناشي از آن داده مي‌شود اين تصور پيش مي‌آيد که کرونايي که در ايران وجود دارد با کروناي ساير کشورها متفاوت است.
 
اگر سري به  اخبار منتشر شده در شبکه‌هاي اجتماعي يا ساير پيام‌رسان‌ها بزنيم خواهيم ديد که به جاي آنکه راه‌هاي مقابله با اين ويروس به مردم آموزش داده شود اقدام به انشار شايعاتي شده است که بيش از پيش مردم را مي‌ترساند، البته از اين نکته نيز نبايد غافل شد که يکي از عواملي که باعث شد، قيمت بسياري از اقلام مورد نياز براي افزايش مقاومت و ايمني بدن، بالا رود همين پيام‌هاي ارسال شده در فضاي مجازي است.
 
در اين بين تلاش شبکه‌هاي ماهواره‌اي و ضدايراني براي فجيع و بحراني نشان دادن وضعيت در ايران و ايجاد موج کروناهراسي قابل چشم‌پوشي نيست، شبکه‌هايي که هر بار از مشکلات ايران پلي براي دست‌يابي به اهداف خود ساخته و وضعيت روحي مردم ايران به‌هيچ‌وجه برايشان اهميت ندارد و با انتشار اخبار خلاف واقع و گلالود کردن آب به دنبال صيد ماهي خود هستند، اگر دشمن مردم ايران نيستند پس چه مي‌توانند باشند؟
 
اين درحالي است که بارها و بارها مسئولان امر، پزشکان و ساير اعضاي کادر درماني بر غيرواقعي بودن اخبار منتشرشده در فضاي مجازي تاکيد دارند و مردم را به کنترل استرس و نگراني فرا مي‌خوانند چون، استرس و نگراني خود باعث تسهيل ورود بيماري به بدن مي‌شود.
 
مردم چهارمحال و بختياري نيز علي‌رغم معرفي اين استان به‌عنوان استان سفيد در بحث کرونا و منفي بودن تست افراد مشکوک، همواره پيگير اخبار و اطلاع‌رساني‌ها در اين زمينه هستند که متاسفانه برخي از شايعات باعث نگراني‌ آن‌ها شده است.
 
ماندن در خانه و رعايت بهداشت، تنها کاري که از دستمان بر مي‌آيد

مريم علايي يکي از شهروندان شهرکردي در گفت‌وگو با جهانبين نيوز؛ با اشاره به اينکه از وقتي خبر ورود کرونا به کشور را شنيديم بيش از پيش به رعايت بهداشت پرداختيم و خدا را شکر تا به‌حال موردي از سرماخوردگي يا بيماري‌هاي مشکوک در فاميل نداشتيم اظهار کرد: وقتي اخبار مربوط به کرونا را مي‌خوانم ترسم بيشتر مي‌شود و به همين دليل فقط آمار مبتلايان را پيگيري مي‌کنم و به ساير اخبار مربوطه در اين زمينه توجهي ندارم.
 
وي با بيان اينکه تنها کاري که فعلا از ما بر‌مي‌آيد اين است که در خانه بمانيم و موارد مربوط به بهداشت فردي را رعايت کنيم افزود: دو فرزندم را از وقتي تعطيل شدند در خانه نگه داشتم و اجازه نمي‌‎دهم به بيرون بروند، خريدهاي عيد را نيز فعلا انجام ندادم تا ببينم چه مي‌شود.
 
علايي ادامه داد: اخبار مربوط به کرونا را از تلويزيون يا کانال‌هاي معتبر پيگيري مي‌کنم چون بيشتر پيام‌هايي که در فضاي مجازي منتشر مي‌شود حقيقت ندارد و ترجيح مي‌دهم اخبار واقعي را بشنوم و اين باعث دلهره و نگرانيم نشود.

غول ساخته شده از کرونا از خود آن ترسناک‌تر است

احسان موسوي يکي ديگر از شهروندان شهرکردي با اشاره به اينکه در ابتدا اخبار بدي درخصوص بيماري کرونا و تلفات ناشي از آن شنيده مي‌شد يادآور شد: در روزهاي اخير فضاي مجازي به خوبي کنترل شده است و ديگر شاهد انتشار اخبار دروغ نيستيم.
 
وي يادآور شد: اين فضا باعث شده بود بيش از آنکه کرونا خطرناک باشد غولي که از آن ساخته شده بود هراس مردم را به دنبال داشته باشد.

پليس نظارت جدي بر توليدات فضاي مجازي دارد 

سرهنگ مرتضي عسگري رئيس پليس فتاي چهارمحال و بختياري در گفت‌وگو با جهانبين نيوز؛ با اشاره به اينکه با ورود کرونا به کشور بازار شايعات در فضاي مجازي داغ شده است اظهار کرد: پليس نظارت جدي بر توليدات فضاي مجازي دارد.
 
وي خاطرنشان کرد: پرسنل پليس فتا به صورت شبانه‌روزي مشغول رصد و نظارت دقيق  بر فعاليت‌هاي فضاي مجازي مي‌باشند و  با هر کس که با درج اخبار جعلي و کليپ‌هاي غيرواقعي و تقطيع شده فضاي ذهني مردم را ملتهب کند قاطعانه برخورد خواهد شد.
 
عسگري از دستگيري دونفر از ناشران اخبار جعلي پيرامون ويروس کرونا در فضاي مجازي خبر داد و بيان داشت: دو نفر از ناشران اخبار جعلي و غيرواقعي در مورد ويروس کرونا که باعث ايجاد تشويش  اذهان عمومي شده بودند شناسايي، دستگير و به مراجع قضايي تحويل داده شدند.
 
به گزارش جهانبين نيوز؛ در اين بين نبايد از اقدام خوب برخي از کانال‌ها و پيج‌ها  در اطلاع‌رساني درخصوص ويروس کرونا و راه‌هاي مقابله با آن غافل شد، بنابراين مردم بايد درخصوص منابع خبر حساس باشند و براي آرامش روحي و جسمي خود اخبار را از کانال‌هاي رسمي و معتبر دريافت کنند.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html