پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 230073
ادعاي وزير خارجه آمريکا براي کمک به ايران براي مقابله با کرونا حرکتي رياکارانه است
تاریخ انتشار : 1398/12/10 09:12:34
نمایش : 1491
سخنگوي وزارت خارجه ادعاي وزير خارجه آمريکا براي کمک به ايران براي مقابله با کرونا را حرکتي تبليغاتي، رياکارانه و مضحک خواند که با اغراض سياسي و به منظور فريب افکار عمومي جهانيان انجام مي شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ سيد عباس موسوي سخنگوي وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران در پاسخ به ادعاي مايک پامپئو وزير امور خارجه آمريکا براي کمک به ايران در خصوص ويروس کرونا و قبل از آنکه به ايران اعلام شود در رسانه ها اعلام شده و روي آن تبليغات وسيع انجام شد را يک حرکت تبليغاتي و رياکارانه خواند که با اغراض سياسي و به منظور فريب افکار عمومي جهانيان صورت مي گيرد.

سيد عباس موسوي افزود: ادعاي کمک به ايران براي مقابله با کرونا از سوي کشوري که با تروريسم اقتصادي خود باعث فشارهاي گسترده بر مردم ايران شده و حتي راه خريد دارو و تجهيزات پزشکي را مسدود کرده است، ادعايي مضحک و يک بازي سياسي - رواني است.

اين ديپلمات ارشد ايراني اضافه کرد: وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران به منظور تامين نيازهاي دارويي و بهداشتي کشور و مقابله با ويروس کرونا در تماس نزديک با بسياري از کشورها بوده و تاکنون بخش قابل توجهي از نيازهاي کليدي کشور شامل يکصد هزار کيت تشخيص، ماسک هاي ويژه جراحي، دستگاه هاي تنفس مصنوعي و غيره از طريق کشورهاي دوست تامين شده و محموله هاي ديگري نيز در راه است که به موقع اطلاع رساني خواهد شد.

سخنگوي وزارت امور خارجه تاکيد کرد: مقابله با ويروس کرونا، که اکنون به يک اپيدمي جهاني تبديل شده و کشورهاي زيادي را در بر گرفته است، نيازمند يک اراده جهاني و همکاري وسيع بين المللي است و نه حرکات نمايشي که با اغراض سياسي و با سواستفاده از رنج و عذاب بيماران و آسيب ديدگان صورت مي گيرد.

به گزارش فارس، مايک پامپئو وزير خارجه آمريکا امروز جمعه هم در يک جلسه استماع در کميته امور خارجي مجلس نمايندگان آمريکا مدعي شد که ايران از زيرساخت‌هاي مناسب بهداشتي برخوردار نيست.  او همچنين مدعي شد که ايالات متحده براي مبارزه با کرونا به ايران پيشنهاد کمک داده است.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html