پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 230069
مردم محلول‌هاي ضدعفوني کننده را از مراکز بهداشتي رايگان دريافت نمايند
تاریخ انتشار : 1398/12/07 16:18:58
نمایش : 1145
رئيس دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد با بيان اينکه اين دانشگاه، براي ضدعفوني کردن محيط خانه‌ها، ميوه و سبزيجات و... محلول‌هاي کلر مادر و آب ژاول را از طريق مراكز بهداشت و به‌صورت رايگان در اختيار خانواده‌ها قرار مي‌دهد، گفت: مردم مي‌توانند با مراجعه به اين مراكز براي مصرف يك ماه خود محلول دريافت كنند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز ؛ دکتر مجيد شيراني رئيس دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد گفت: کرونا يک ويروس نوپديد و جديد است که شايع شده است، اين ويروس از چين آغاز شده و در حال حاضر در ۳۰ کشور دنيا باعث بيماري شده است.

رئيس دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد با اشاره به اينکه در ايران جو رواني ايجاد شده پيرامون کروناويروس از خود آن بيشتر است، افزود: اهميت کروناويروس و اخباري كه پيرامون آن وجود دارد به‌دليل نوپديد بودن آن است وگرنه ساليان سال است كه عوامل بيماري‌زا متفاوت باعث ايجاد عفونت و مرگ و مير انسان‌ها مي‌شود.

وي با بيان اينکه شدت بيماري‌زايي و مرگ و مير ناشي از کروناويروس از بسياري از ويروس‌هايي که ايجاد عفونت تنفسي مي‌کند کمتر است اگرچه قدرت سرايت بالايي دارد، ادامه داد: بيماري آنفولانزا در سالي كه گذشت در آمريكا ۱۶ هزار نفر را كشت، اما آمار مرگ و مير كرونا تا الان در سراسر جهان به ۳ هزار نفر هم نرسيده است.

 شيراني خاطرنشان کرد: کروناويروس ممکن است به هر نقطه‌اي از کشور وارد شود اما در اكثر موارد يك بيماري ساده تنفسي ايجاد مي‌كند، در ۸۰ درصد موارد علائم آنقدر خفيف است كه فرد حتي نياز به مراجعه به پزشك نيز ندارد.

رئيس دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد اضافه کرد: در حال حاضر نگراني مجموعه بهداشت و درمان درخصوص کروناويروس از آن است که چون ميزان سرايت اين ويروس زياد است به يكباره سيستم بهداشتي و درماني را تحت تاثير قرار دهد.

وي با بيان اينکه در دو سطح مي‌توان توصيه‌هاي بهداشتي به مردم داشت و اين توصيه‌ها براي مردم بيمار و سالم است، عنوان کرد: افرادي که احساس مي‌کنند بيماري تنفسي فوقاني دارند بايد بيشتر از هميشه رعايت کنند، تا مي‌توانند از منزل خارج نشوند و اگر نياز است بيرون بروند از ماسك استفاده كنند.

 شيراني تاکيد کرد: کروناويروس از طريق هوا منتشر نمي‌شود، اين ويروس تنها به‌واسطه لمس سطوح آلوده به قطرات تنفسي است که از فردي به فرد ديگر منتقل مي‌شود، فاصله تا فرد بيمار نبايد زير يك و نيم متر باشد تا با عطسه و سرفه زمينه انتقال ويروس ايجاد نشود.

رئيس دانشگاه علوم پزشکي با تاکيد بر اينکه قدرت زنده ماندن ويروس کرونا بين سه ساعت تا ۹ روز است، گفت: مهم‌ترين نکته در خودمراقبتي اين است كه نزديك افراد بيمار نشويم، دست ندهيم، روبوسي نكنيم، در اماكن عمومي تا جايي كه امكان دارد به سطوح دست نزنيم، دست‌ها را به‌صورت مرتب روزانه بشوييم و عادت كنيم دستمان را به سمت صورتمان نبريم.

وي با اشاره به اينکه سيستم ايمني بدن بايد تقويت شود، افزود: براي اين کار بايد مايعات و ميوه به اندازه کافي مصرف شود، استراحت به اندازه کافي داشته باشيم و مهم‌تر از همه استرس و نگراني نداشته باشيم.

شيراني با بيان اينکه دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد از امروز براي ضدعفوني کردن محيط خانه‌ها، ميوه و سبزيجات و... محلول‌هاي كلر مادر و آب ژاول از طريق مراكز بهداشت و به‌صورت رايگان در اختيار خانواده‌ها قرار مي‌دهد، بيان داشت: مردم مي‌توانند با مراجعه به اين مراكز براي مصرف يك ماه خود محلول دريافت كنند.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html