پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 230043
عاقبت شعار ليست اميد در مجلس دهم چه شد؟/ «اميد، آرامش و رونق اقتصادي» شعار اصلاح‌طلبانه‌اي که پوچ شد+جدول
تاریخ انتشار : 1398/11/21 10:45:47
نمایش : 1140
اصلاح طلبان شعار اصلي خود در انتخابات اسفندماه سال 94 براي ورود به مجلس دهم را « اميد، آرامش و رونق اقتصادي» معرفي کردند اما تا چه اندازه اين وعده انتخاباتي ليست اميد تحقق يافته است و نمايندگان اين جناح سياسي براي محقق کردن آن تلاش کردند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، جريان اصلاحات در سال 1394 و انتخابات مجلس دهم شوراي اسلامي با شعارهاي فراواني در اين کارزار سياسي شرکت کرد. ليست اميد زمان انتخابات مجلس دهم برنامه‌هايي را در ۱۲۰ سرفصل به مردم اعلام کرد، حال بايد ارزيابي شود و اين فراکسيون بگويد از اين وعده ها به طور مثال به ۱۰۰يا ۵۰ مورد عمل کرده است.

انتقادي که مي توان به عملکرد فراکسيون اميد کرد آن است که بايد به مردم گزارش دهند و بگويند چه عملکردي داشته اند. اعضاي فراکسيون اميد طي جلسه اي از گزارش کار خود رونمايي کردند اما کمتر کسي از محتواي اين گزارش اطلاع دارد.

البته عملکرد اين جريان سياسي در مجلس شوراي اسلامي دهم حتي داد رسانه هاي اصلاح طلب رانيز در آورد. در همين رابطه روزنامه «آفتاب يزد» در مطلبي با عنوان «سنجش عيار اميدي‌ها» نوشت: « نکته جالب توجه آنجايي است که از ميان 30 نماينده تهران در سه ماه نخست تشکيل مجلس تنها 7 نفر به ايراد نطق ميان دستور پرداختند و 23 نفر به کل پشت تريبون قرار نگرفتند. در خصوص تعداد تذکرات شفاهي و کتبي نيز بايد خاطر نشان کرد که در بازه زماني مذکور 6 نماينده از 30 وکلاي ملت به کل ميکروفن نمايندگي شان روشن نشده است.»

در ادامه به برخي از شعارهاي اصلاح طلبان در قبل از انتخابات مجلس شوراي اسلامي دهم مي پردازيم و افکارعمومي خود به  خوبي مي تواند قضاوت کند که چه فراکسيون اميد به چه ميزان توانسته است اين وعده ها و شعارهاي انتخاباتي را تحقق بخشد و چه مقدار از اين موار تنها در حد شعار و وعده باقي مانده است.

 

رديف

نوع شعار

قالب و فردي که شعار را مطرح کرده است

1

اميد آفريني

شعاري که ليست اميد درج شده بود

2

آرامش و رونق اقتصادي

شعاري که ليست اميد درج شده بود

3

مبارزه با فساد

مجمع اصلاح طلبان شيراز

4

 شفافيت و استفاده از خرد جمعي و مشارکت مردم در تصميم سازي ها

مجمع اصلاح طلبان شيراز

5

تقويت ظرفيت نظارتي مجلس براي مقابله با فساد و افزايش شافيت اقتصاد

درج شده بر پوستر تبليغاتي و انتخاباتي سيد فاطمه حسيني (فرزند صفدرحسيني)

 

6

عقلانيت، اعتدال و آرامش نه شعار بلکه راهبرد ما بود

عارف در گردهمايي اصلاح طلبان

7

تغيير به نفع مردم

عارف گردهمايي اصلاح طلبان

8

ما رفع مشکلات اقتصادي را در اولويت اولمان مي‌دانيم. طبيعا اگر مجلسي مقتدر به کار آيد مي‌تواند به بهترين شکل در جهت رفع مشکلات معيشتي مردم حرکت کند.

عارف در چهارمين کنگره حزب مردم‌سالاري

9

نشاط و اميد را درجامعه بايد حفظ کنيم

عارف در چهارمين کنگره حزب مردم‌سالاري

10

شعار اصلي ما همدلي و همبستگي است. ما بايد در اداره مجلس سهم همه فراکسيون‌ها را در نظر بگيريم. زيرا انحصارطلبي در ذات اصلاحات نيست.

عارف در مراسم تقدير از اعضاي ستاد ائتلاف اميد

 
 
 
 
انتهاي پيام/
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html