پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 230042
هرگونه تيراندازي در مراسم ترحيم ممنوع است
تاریخ انتشار : 1398/11/21
نمایش : 1943
تيراندازي در مراسم خاکسپاري و عزا ممکن است اتفاقات تلخي را رقم بزند، تا جايي که جان و امنيت مردم را مورد هدف قرار دهد، از همين رو هرگونه اقدام در اين راستا ممنوع اعلام شده است.
به گزارش جهانبين نيوز؛ داوود شکوهيده سرپرست سازمان مديريت آرامستان‌هاي شهرداري شهرکرد در ديدار با فرمانده نيروي انتظامي  چهارمحال و بختياري اظهار کرد: تيراندازي در مراسم خاکسپاري و عزا ممکن است اتفاقات تلخي را رقم بزند، تا جايي که جان و امنيت مردم را مورد هدف قرار دهد.

وي افزود: بعضاً در مراسم ترحيم استان با سلاح هاي مجاز و غيرمجاز اقدام به تيراندازي مي شود که در اين خصوص شهروندان شهرکرد خواستار رسيدگي به اين موضوع و برخورد با هنجارشکنان هستند.

سرپرست سازمان مديريت آرامستان هاي شهرداري شهرکرد گفت: اگر از منظر حقوق شهروندي به اين موضوع بنگريم، با حضور اقشار و گروه‌هاي سني مختلف، تيراندازي در مراسم سوگواري آن هم در محل و زماني که رسم و ادب تشييع، سکوت و عبرت‌گيري است، هيچ توجيه منطقي ندارد.

شکوهيده ادامه داد: براساس بند هشت تعهدنامه که وراث متوفي متعهد مي گردند، هرگونه تيراندازي ممنوع و در صورت عدم رعايت طبق قانون فرد يا افراد خاطي بايد مورد پيگيري و مجازات قرار گيرند.

وي اذعان داشت: نقش رسانه‌ها و چهره‌هاي صاحب نفوذ در طوايف مختلف يک نقش مهم و تاثيرگذار در آگاهي بخشي در اين موضوع بوده که در صورت تحقق،  از بسياري حوادث ناخواسته و تلخ پيشگيري خواهد کرد.

در ادامه سردار غلامعباس غلامزاده فرمانده نيروي انتظامي چهارمحال و بختياري در برخورد قانوني و قاطعانه با مرتکبين جرم تيراندازي در هرگونه مراسم، اين عمل را مصداق بارزي از اخلال در نظم، آسايش و آرامش عمومي مردم دانست و بيان داشت: در صورت مشاهده و دريافت گزارش مبني بر استفاده از سلاح در مراسم عزا حتماً برابر قانون نسبت به لغو مجوز و ضبط سلاح و برخورد با مجرمين با همکاري دستگاه قضا اقدام مي شود.

وي با درخواست امتناع از اين عادت و رفتار، خواستار همراهي همه جانبه مردم و رسانه‌ها و ريش سفيدان طوايف و اقوام در فرهنگ سازي و پيشگيري از اينگونه جرائم شد.

در پايان مقرر گرديد نيروهاي انتظامي با استقرار در آرامستان بهشت رحمت شهرکرد از بروز اتفاقات پيشگيري و در صورت مشاهده هرگونه تخلف نسبت به برخورد قانوني اقدام کنند.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html