پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 230018
بيانيه تروئيکاي اروپايي براي بازگشت ايران به برجام قلدرمآبانه است
تاریخ انتشار : 1398/10/25 10:33:40
نمایش : 1591
يک کارشناس مسائل بين الملل گفت: بيانيه تروئيکاي اروپايي براي بازگشت ايران به برجام قلدرمآبانه و نشان دهنده روحيه سلطه‌گري آنهاست.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حميدرضا ترقي در گفتگو با خبرنگار مرصادنيوز درباره بيانيه گستاخانه اروپا در حوزه هسته‌اي و موشکي اظهار داشت: اروپايي‌ها تاکنون چندين بار از اين بيانيه ها صادر کرده اند و نشان داده اند نشخوارکننده اهداف آمريکا در منطقه هستند.

وي افزود: آمريکا چون نمي تواند با ايران تقابل اين چنيني رسانه اي داشته باشد اروپاييها سعي مي کنند  به جاي آنها فشارهاي خود را بر ايران براي تغيير سياست هاي منطقه اي اعمال کنند.

يک کارشناس مسائل بين‌الملل گفت: مساله برجام توسط آمريکا و عدم پشتيباني اروپايي ها از اين توافق موجب کاهش تعهدات و پايبندي ايران به برجام شده که آنها مقصر هستند و نبايد ايران را مقصر جلوه دهند همچنين تاسف آنها از خروج آمريکا از برجام صوري و فريب کارانه است زيرا اگر تاسف جدي بود بايد جلوي بهم خوردن پيمان توسط آمريکا گرفته مي شد.

ترقي بيان کرد: اروپايي ها برخلاف اينکه ادعا مي کنند تمام تلاش خود را کرده اند تا اين توافق باقي بماند، تاکنون براي حفظ برجام هيچ قدمي برنداشته اند. آنها اگر بعد لغو عضويت آمريکا در برجام تاکنون گامي به نفع ايران برنداشته اند و جبران خسارات وارده به ايران را نکرده‌اند.

عضو شوراي مرکزي حزب موتلفه افزود: در اين بيانيه تاکيد کردند که ايران به تعهدات خود در توافق برجام برگردد در حالي که بايد گفت ايران با چه تضميني بايد برگردد زيرا ايراني کشوري نيست دستوري از سوي اروپايي ها بپذيرد همان گونه که دستوري را از آمريکايي‌ها نمي پذيرد.

اين کارشناس مسائل بين‌الملل تاکيد کرد: اين زورگويي ها توسط نظام جمهوري اسلامي ايران و ملت پذيرفتني نيست اينکه قدرتهاي جهان هرچه مي خواهند دستور دهند و خودشان هم تعهدات را زير پا بگذارند وعمل نکنند بلکه تنها جمهوري اسلامي ايران به تعهدات خود عمل کند آن دوره گذشته و داشتن چنين انتظاري از ايران قدرتمند و مقتدر ناشي از عدم شناخت جمهوري اسلامي و روحيه سلطه گري و قلدرمابانه اين قدرتهاي اروپايي است.

ترقي بيان داشت: آنها تعهد کردند تمامي مفاد برجام را باي اجراي تعهدات در چارچوب آن حفظ مي کنيم در حالي که هنوز گامي برداشته نشده بنابراين هروقت گامي برداشتند وعمل کردند، جمهوري اسلامي ايران نيز همان طور که قبلا اعلام کرده بر روي بازگشت به تعهدات فکر خواهد کرد زيرا تاکنون هيچ آثار و نتيجه عملي نديده ايم بنابراين نمي توانيم اعتمادي به اين تعهد اروپايي ها داشته باشيم.

وي گفت: ايران در برنامه هاي هسته اي آينده هيچ چارچوب جديدي را نمي تواند بپذيرد و روند فعاليت هسته اي و صلح آميز خود را بايد ادامه دهد و اجازه دخالت کشورهاي خارجي جز نظارت آژانس را نخواهند داد.

اين کارشناس مسائل بين‌الملل ادامه داد: جمهوري اسلامي ايران تاکنون در جهت ايجاد ثبات در منطقه گام برداشته و نقش اروپايي ها و آمريکايي ها در تقويت و حمايت از گروه افراطي داعش و تجزيه طلبان و تروريست هاي منطقه براي همه دنيا کاملا روشن است؛ اروپايي ها با وجود اينکه ائتلاف صوري و غيرواقعي براي مبارزه با ترورويست تشکيل داده اند اما گامي اساسي براي مقابله با تروريست برنداشتند بلکه از قبل اين تروريست ها نفت ايران را به يغما بردند و اين براي ملت ما کاملا روشن است.

عضو شوراي مرکزي حزب موتلفه خاطرنشان کرد: وقتي به عملکرد آمريکا و اروپا نگاه مي کنيم بي ثباتي آنها در منطقه با حمايت از داعش و اسرائيل و گروه هاي تروريستي و معارضين غيرقانوني سوريه را مي‌بينيم و برخلاف نظر آنها جمهوري اسلامي ايران، سپاه پاسداران و سپاه قدس در جهت حفظ ثبات منطقه عمل کرده است.

وي اظهار داشت: در بحث مربوط به برخورد با بعضي از مخالفين داخل کشور ايران، بهتر است فرانسه و کشورهاي انگليس و فرانسه که اين ادعاها را مي کنند اول در کشور خود اين مسائل را رعايت کنند.

اين کارشناس گفت: فرانسه بيش از يک سال است که مردم خود را سرکوب مي کند و اجازه اعتراض به آنها نمي دهد و هر از چند گاهي شاهد فاجعه جديدي در کشور آنها هستيم بنابراين اين کشور نبايد براي ما تعيين تکليف کند که چگونه با مردم برخورد شود.

وي افزود: جمهوري اسلامي درهمين تشييع پيکر شهيد سليماني نشان داد مردم ايران طرفدار چه طرز تفکري هستند و اکثر مردم ايران چه مي خواهند و اقليت صد هزار نفر کشور را با کمک بيگانگان و تحريک آنها دست به اقدامات ساختارشکنانه مي زنند اين ها مجرم هستند و ملت ما طرفداري از اين ها نمي کند زيرا اين ها عامل بيگانه و ضد انقلاب هستند جمهوري اسلامي در اين زمينه ها نيازي به سفارش امثال کشورهايي که ناقض دموکراسي و حقوق بشر هستند، ندارد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html