پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 230014
شجاعت صداقت در حادثه تلخ هواپيماي اوکراين/ وقتي بين مردم و حاکميت پنهان کاري معنا ندارد+ اينفوگرافيک
تاریخ انتشار : 1398/10/21 16:19:27
نمایش : 1504
علي رغم مانور جريانهاي خارج نشين بررسي 48 ساعته موضوع نه تنها زمان زيادي نيست بلکه سرعت قابل ملاحظه اي در بررسي و يافتن دلايل و مسايل پيرامون حادثه است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ ماجراي سقوط هواپيماي اوکرايني در آسمان تهران و مشخص شدن دليل حادثه که شليک پدافند هوايي تهران گزارش شد نکات قابل توجهي دارد که نبايد از آنها غفلت کرد.

رسانه ها و صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران از ساعات اوليه حادثه به واسطه حملات رسانه هاي ضد انقلاب و ماهيت دروغ پراکن آنها تصميم گرفتند که در برابر فضاسازي آنها روشنگري کنند. اين قصور در اطلاع به رسانه ها درباره ادامه داشتن مراحل بررسي حادثه قابل کتمان نيست. اما بعد از روشن شدن دلايل حادثه بايد به نکات زير در تحليل ها و اظهار نظر ها توجه کرد:
 
1. فراخوان هاي ضد انقلاب براي تجمع و اغتشاش نشان مي دهد که برآورد رسانه هاي داخلي در مواجهه با موضع آنها در قبال سقوط هواپيما پر بيراه هم نبوده و آنها بيشتر از آنکه به فکر جان مردم باشند به دنبال کاسبي با آن هستند.
 
2. موارد مشابه در دنيا را بررسي کنيد: سقوط هواپيماي مالزيايي که از اوکراين به سمت روسيه در حرکت بود و گفتند که با موشک روسي هدف قرار گرفته، يا سقوط هواپيماي لوفت هانزا در قلب اروپا در جريان رقابت هاي ورزشي که معلوم شد خلبان آن به خاطر قهر با نامزدش درب کابين را بسته و هواپيما را به کوه مي کوبد! هيچگاه بعد از گذشت ماه ها و سالها کشورهاي درگير موضوع حاضر نشدند که دليل حادثه را بيان کنند... اما در مورد هواپيماي اوکرايني در تهران ظرف مدت کمتر از 48 ساعت و بعد از پايان بررسي ها شجاعانه و صادقانه و البته دردمندانه مسيوليت حادثه پذيرفته مي شود.
 
3. علي رغم مانور جريانهاي خارج نشين بررسي 48 ساعته موضوع نه تنها زمان زيادي نيست بلکه سرعت قابل ملاحظه اي در بررسي و يافتن دلايل و مسايل پيرامون حادثه است.
 
4. سخنان فرمانده هوا و فضاي سپاه را مرور کنيد. مسيوليت حادثه را مي پذيرد، هيچ کسي را براي شريک مسيوليت متهم نمي کند و علي رغم اينکه سالها براي حفظ امنيت مردم مو سپيد کرده اما حتي گناه اوپراتور پدافند را نيز متوجه خود مي داند. آرزوي مرگ مي کند و گردنش را از مو باريک تر براي مجازات اعلام مي کند. اين سطح از پذيرش مسيوليت آنهم براي چنين حادثه ناگواري قابل توجه است.
 
5. در شرايطي که پذيرش مسيوليت براي کشور تبعات دارد و قطعا دشمن براي زير سوال بردن و به حاشيه بردن دستاوردهاي وحدت بخش اخير از آن استفاده مي کند اما نيروهاي مسلح تصميم به پذيرش مسيوليت مي گيرد و سردار حاجي زاده اعلام مي کند که براي اين تصميم آبرويمان را با خدا معامله کرديم.
 
6. قطعا برخورد با خاطيان بايد در دستور کار باشد. از کساني که بايد دستور پرواز ممنوع مي دادند تا اپوراتوري که شليک کرده. قطعا بايد برخي اختلالات ارتباطي در دستگاه هاي پدافندي هم از بابا جنگ سايبري دشمن و بررسي ابعاد آن در دستور کار باشد.
 
7. قطعا بايد حقوق انساني خانواده هاي داغ ديده در بالاترين سطح پيگيري شود. گرچه هيچ چيز جاي جان عزيزان هموطن و غير هم وطن را نمي گيرد اما بايد هر آنچکه براي کاهش دردهاي آنها ضروري است در دستور کار باشد. 
 
8. موضع وزير خارجه کشورمان در اين رابطه قابل تامل است. آقاي ظريف مي نويسد: اين حادثه در بحراني اتفاق افتاده که نتيجه ماجراجويي ايالات متحده است. نقش آمريکا در تحميل اين حوادث نبايد از اذهان دور بماند.
 
9. نظام اندروني و بيروني ندارد و مردم را محرم مي داند. رسانه هاي خارجي بايد بدانند که دليل باورناپذيري شايعات آنها براي مردم چيست. براي اين است که اگر موضوعي براي بيان کردن باشد ارکان حاکميتي کشور آن را از مردم پنهان نخواهند کرد حتي اگر تبعات اين صداقت براي مسيولين کشور سنگين باشد.
 
10. نمونه هاي متعددي از جريان ليبرال در کشور وجود دارد که بعد از حوادثي که عامل اصلي آنها خطاي انساني بوده با مردم با ادبيات زننده اي گفتگو شده است. مثلا گفته اند که نگران نباشيد همه قربانيان بيمه هستند! و يا اينکه مسيول مستقيم يک حادثه اعلام کرده که من هم خبرنداشتم و صبح روز فلان با خبر شدم. رفتار مسيولين پدافني و هوا فضاي سپاه در اين شرايط دشوار هم بايد الگويي براي ساير ارکان حاکميت باشد.
 
11. اندوه تراژدي از دست دادن هموطنان ما در اين حادثه سنگين است. همانطور که اندوه هتک اعتبار مدافعان امنيت آسمان کشور دردآور است. يک خطاي انساني فاجعه بار نبايد امنيت آسمان کشور را با خدشه مواجه کند.
 
 
انتهاي پيام/
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html